Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 20:14 Der er 28 kommentarer

PCI Ethernet Controller !!!!

Hejsa jeg mangler en driver til mit netkort... og jeg ved IKKE hvad mærke det er.

Findes der en standard driver eller skal jeg bruge fabrikanten, og HVOR kan jeg finde en sådan driver

HASTER
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 20:16 #1
styresystem?
Avatar billede soreno Praktikant
25. november 2001 - 20:19 #2
der er en der haft ca. sammen problem som dig http://www.eksperten.dk/spm/136258
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 20:19 #3
hejsa

win95... kan du hjælpe mig ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 20:22 #4
sorenos svar kan hjælpe - skulle til at skrive næsten det samme :)
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 20:25 #5
hehe der ligger ikk noget ip*.exe program på harddisken, der står intet bagpå kortet..

denne com og enhedshåndtering virker jo heller ikke, for der er jo netop ikke installeret noget netkort, for den kan jo ikke identificere det!!!

andre ideer ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 20:27 #6
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 20:28 #7
Hvad med at gå i kør og skrive ipconfig.exe - og så eller følge anvisningen soreno gav?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 20:29 #8
retaxes> win95 :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 20:29 #9
http://www.sisoftware.co.uk/sandra

Hent den eller brug ipconfig /all i en DOS prompt
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 20:30 #10
Uha, det var et gammelt styresystem ;o)
Avatar billede soreno Praktikant
25. november 2001 - 20:31 #11
prøv at se om der ikke står nogle numre på nogle af kredsene..
et skud i tågen kunne være en \"ne2000\" driver eller \"rtl8139\"
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 20:33 #12
ok prøver lige det der ipconfig.sys

men jeg tror jeg har fundet et mac nummer som siger det er ANI Communications som har lavet kortet (ifølge ovenstående link)

Nu søger jeg efter et download sted :O)

Bare rolig skal nok huske jer
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 20:36 #13
hmm intet ipconfig.exe herpå ??? er det noget der kan installeres fra win95 cd\'en ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 20:48 #14
Den skulle ligge i Win95, men det er meget længe siden jeg har haft fingre i en Win95 maskine!
ipconfig er meget gammel, så den burde være der!

De flest almindelige netkort hedder Realtech og driveren hedder rtl8129 i de gamle netkort med BMC stik, de nyeste PCI netkort hedder rtl8139!
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
25. november 2001 - 20:48 #15
Under 9x er winipcfg
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 20:50 #16
hej igen

kan ikke finde noget firma som hedder ani-communications, og kan ikke finde et driver sted som har nogen dertil... kender i nogle gode driver steder ? eller måske en eller anden standard netkorts driver ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 20:58 #17
brosnikov> Ja, den fil må da ligge i Win95, den giver bare en grafisk brugerflade!

ciber> Prøv i Start-Kør at skrive winipcfg
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 20:58 #18
jeg prøver den der eraltech driver og så svarer jeg lige imorgen, så falder pointene til den som har ret

1000 tak for hjælpen indtil videre :O)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 20:59 #19
Er dit netkort forsynet med et BNC stik (ligner en antennebøsning) eller er der kun et stik til netkablet?
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 21:06 #20
der er BNC stik på..... ????
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 21:20 #21
giver det bedre muligheder `?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 21:22 #22
Så er det en gammel type der bruger driveren rtl8129!

Fik du prøvet med Sandra? Den kan fortælle dig hvilket netkort der sidder i!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 21:24 #23
Jeg fandt disse drivere til dig, du skal muligvis hente dem alle og kopiere over på en diskette eller i en mappe på dit drev!

http://www.compupartner.dk/drivers/Netkort/realtek/rtl8129/Incl%20Disk/
Avatar billede ciber Nybegynder
25. november 2001 - 21:25 #24
ja linket virker ikke, men jeg prøver lige de der filer

lige et par minutter så er jeg tilbage
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 21:25 #25
Hvis du henter dem ned skulle du kunne bruge Setup.exe til at installere dem, Win95 er nævnt imellem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 21:37 #26
Du har ret, jeg prøvede Sandra på 2 link, men de er nede i øjeblikket.
Du kan i stedet hente www.dr-hardware.com den er lidt som sandra!
Avatar billede moonrider Nybegynder
26. november 2001 - 18:07 #27
står der ikke et fcc nummer på kortet de 2 c´er står inden i hinanden, via dette nummer kan du spore kortet, alle godkendte kort skal have dette mærke og et nummer,
Avatar billede ciber Nybegynder
26. november 2001 - 18:29 #28
har ikk prøvet idag, men fik det IKKE til at virke igår, hvis jeg ikk finder en løsning imorgen får retaxes points for hans realtech driver.
På forhånd tak