Avatar billede overgreat Forsker
25. november 2001 - 11:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

få flash til at gå til toppen af siden

Hej allesammen

Jeg har tidligere spurgt om dette, og jeg troede jeg fik svaret.... men der er et lille problem.

Jeg har en swf-fil som er større end vinduet i browseren. Jeg ønsker at når jeg f.eks. går fra frame 2 til 4, så skal jeg komme op til toppen af denne fil...

Jeg har prøvet med et anker i toppen af html-filen (<A name=\"top\"></A>) og bruge en geturl commando, men problemet er, at så vælger den frame 1 igen....... kan man ikke gøre noget..

mvh

desperado!
Avatar billede overgreat Forsker
25. november 2001 - 11:55 #1
Håber der er en derude der kan hjælpe mig!
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. november 2001 - 12:21 #2
Hvorfor ikke gøre det lidt nemmere for dig selv ved at specificere browser vinduets størrelse fra starten i stedet for at man skal bruge scrollbars til at se de forskellige dele af din Flash film ?
Avatar billede overgreat Forsker
25. november 2001 - 12:24 #3
Problemet er at jeg laver en \"avis-look-a-like\" side, som jeg gerne vil have lidt mere plads til at lave i højden!...............

Derfor opnår jeg problemet med at jeg skal lidt ned på siden!
Avatar billede davidchristensen Praktikant
25. november 2001 - 13:45 #4
Ud over at din geturl commando får filmen til at gå til frame 1, virker dit anker så?

David
.-
Avatar billede enuren Nybegynder
25. november 2001 - 14:06 #5
Jeg har nøjagtigt det samme problem, og mit anker virker fint. Problemet er bare at jeg skal hoppe til toppen lige før jeg lukker en LoadMovie sekvens. Hvis jeg bruger ankeret går den selvfølgelig ud af denne sekvens uden afslutnings animationen.... Jeg poster hvis jeg finder noget nyt, men hold jeg endelig ikke tilbage.
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. november 2001 - 14:09 #6
Kan du ikke ZIPpe eller SITte dine filer og sende dem til mig ?
geo@lingoman.dk
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. november 2001 - 14:11 #7
Husk lige en referance til dette spørgsmål og dit brugernavn i subject, hvis du sender en mail.
mvh geo
Avatar billede enuren Nybegynder
25. november 2001 - 15:13 #8
Jeg har løst mit problem ved at bruge java script:window.scroll(0,0)
dette reloader ikke filmen.
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. november 2001 - 15:18 #9
smart :) Altså

getURL(\"java script:window.scroll(0,0)\");

?
Avatar billede overgreat Forsker
26. november 2001 - 07:25 #10
Det virker!!!!!!!! helt kanon... tusind tak. Jeg har desværre ikke kunnet svare før, men jeg er meget taknemmelig for hjælpen!
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. november 2001 - 11:00 #11
Håber at vi kommer til at høre mere fra dig enuren, for det er en lærerig, simpel og elegant løsning du fandt til os (o:
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. november 2001 - 11:10 #12
Jeg vil lige for en god ordens skyld nævne at det i Netscape hedder \"det rigtige\" nemlig scrollTo :-)

Så kan den udvides til :

getURL(\"java script:if(document.all){window.scroll(0,0)}else window.scrollTo(0,0)\");
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. november 2001 - 11:14 #13
Det hedder altså scrollTo i nyere browsere (IE 5+ NS6.x) - For bagudkompatibiliteten, kan det evt kombineres med browsertjeck og brugen af scroll.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/scrollTo.asp
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/scroll.asp
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. november 2001 - 11:23 #15
nikolaj>> det er netop denne slags ting jeg eftersøger i
[ Browser huskeseddel] http://www.eksperten.dk/spm/136952
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. november 2001 - 11:25 #16
Yes yes, men jeg kan jo ikke lige huske det hele på én gang. hehe ;-)