Avatar billede olelar Nybegynder
24. november 2001 - 08:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Zonealarm

Hej

Jeg har en forbindelse til nettet med to computere, hvor den ene har adgang gennem dem anden. Problemet er at jeg har installeret Zonealarm og hvergang computer2 forsøger at gå på nettet, tror Zonealarm at det er et program der forsøger at gå på nettet og stopper det. Jeg kan selvfølgelig konfigurere Zonealarm så der er åbent til enkelte IPadresser, men jeg ville gerne om det var muligt at Zonealarm stadigvæk kører, og computer 2 har fuld adgang.

Hvordan gør man hvis det er muligt?
Avatar billede iceday Nybegynder
24. november 2001 - 08:50 #1
Mener desvære ikke det er muligt der må jeg skuffe dig ellers skulle du konfigurere og det er den eneste måde
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 09:12 #2
ZoneAlarm er ikke sagen til det formål, endvider er den utæt, dvs at du kan hackes, selv om den står på lock. Brug i stedet tiny firewall som er meget mere brugervenlig og sikker. Den er rimelig nem at konfigurer også så du kan arbejde fuldt ud mellem de 2 pc\'er  , det kan være et stort problem med zoneAlarm. Den er faktik kun i stand til at bloker for dig, for at du skal tro at der er lukket.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk

http://www.mulle.dyndns.dk/tf/
Avatar billede olelar Nybegynder
24. november 2001 - 09:16 #3
kharder>>

Tiny Firewall er det et gratis program eller skal der betales?
Hvis det er gratis - hvor finder jeg det så?
Avatar billede iceday Nybegynder
24. november 2001 - 09:20 #4
aner det ikke !!!!
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 09:46 #5
Tiny firewall er gratis og du finder det på dette link http://www.mulle.dyndns.dk/tf/ som angivet ovenfor :-)
Avatar billede iceday Nybegynder
24. november 2001 - 09:49 #6
NICE !
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 10:01 #7
Endvider kan jeg anbefale et program, som holder øje med ens netkort, så man kan se hvilke ip adresser, som kommer i kontakt med ens pc ( også dem du surfer på) Neomonitor, som også kan hentes på ekspertfpt i mappen sikkerhed.
Avatar billede olelar Nybegynder
24. november 2001 - 10:06 #8
kharder

Jeg prøver det lige. Gider præcisere adressen på Neomonito
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 11:20 #9
Tjek ind i friftp /sikkerhed s mappen på expertftpserveren via www.expertftp.subnet.dk

eller

ftp://expert:exert@mulle.dyndns.dk
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 11:22 #10
Avatar billede olelar Nybegynder
24. november 2001 - 11:33 #11
Hej igen

Den prøver lige lige.
Jeg har problemer med opsætningen af Tiny- kan du kort lige forklare hvor i programmet, jeg sætter den op til det og hvad jeg skriver.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 12:17 #12
Tiny spørger selv fra starten af, hvor du i første omgang skal accepterer med hak i, som permant accept. Du kan også gå ind under hver enkel når de dukker op og se instillingen og der bestemme hvilke kriterier der skal være gældende.

Du behøver ikke at skulle skrive ret meget selv, blot sætte de enkelte programmer igang som bruger netet en efter en også bestemme i konfigurationen hvordan den skal være for det enkelte program.