Avatar billede morten100 Novice
23. november 2001 - 20:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Den bedste søgemaskine?

Hvad er den bedste søgemaskine?  I øjeblikket har jeg MSN som irriterer mig grueligt idet den fylder meget mere end der er plads til i det lille vindue der åbnes når jeg klikker på \"søg\".  Jeg havde en anden søgemaskine før, som jeg ikke kan huske hvad hed men den er blevet væk?  Den passede fint ind i vinduet!
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 20:49 #1
www.google.com. Den har indekseret flest hjemmeside af alle søgemaskiner.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 20:49 #2
Google har indekseret ca. 16% af alle sider. Altavista, som er nummer 2, har kun indekseret ca. 11%.
Avatar billede cautoo Nybegynder
23. november 2001 - 20:51 #3
op til den enkelte bruger, jeg mener:
www.yahoo.dk for usikker (kommer med for meget lort)
www.jubii.dk nogenlunde men kan godt være lidt langsom og tit finder den slet ikke noget eller for meget
www.kvasir.dk er faktisk rigmelig god til at søge med :-)
www.altavista.dk ALT for mange resultater
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. november 2001 - 20:51 #4
google.com er også min favorit. Umiddelbart får jeg mange søgninger, men det allevigtigste.... - Det går lynhurtigt og jeg er fri for popup og reklamer i stor stil. :-)
Avatar billede kbws Nybegynder
23. november 2001 - 20:51 #5
Hvis du vil søge blandt hjemmesider på nettet, synes jeg ikke du skal bruge de indbyggede funktioner i Windows. Brug i stedet f.eks. www.google.com (som er en ganske glimrende søgemaskine)

/KBWS
Avatar billede solbjerg Nybegynder
23. november 2001 - 21:04 #6
Google selvfølgelig. Og i den nye beta model kan man også søge efter billeder og indlæg i newsgroups (og såmænd og svare på indlæg i NG). Og det allerbedste: den er IKKE overplastret med bannerreklamer og alskens skidt og ragelse. Man kan faktisk SE, hvad den har fundet. Jeg har Google som min startside, fordi jeg søger meget, og Googles server er aldrig - read my lips - aldrig overbelastet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. november 2001 - 21:16 #7
Solbjerg - Jeg har godt nok www.eksperten.dk som min startside, men ellers....
Avatar billede zred Nybegynder
23. november 2001 - 21:17 #8
Google er den bedste... andet ka jeg ikke sige........ den viser resultaterne af din søgning straks efter du har trykket søg.........

jubii, kvasir osv går der 30 sec eller nåd.!
Avatar billede jefa Nybegynder
23. november 2001 - 22:16 #9
Google er noget af det bedste, let ustruktureret men effektiv.
Har før brugt http://www.metacrawler.com/
Avatar billede morten100 Novice
23. november 2001 - 22:21 #10
All right!  Jeg prøver google selv om den fylder en hel side.  Den virker noget mindre irriterende end msn.  Tak for det.
Avatar billede pft Nybegynder
23. november 2001 - 22:25 #11
Avatar billede solbjerg Nybegynder
23. november 2001 - 23:10 #12
Morten100>>Du kan skifte standardsøgemaskine. Når du får Google\'s startside, trykker du på linket \"Alt om Google\" og derefter \"Sådan gør du Google til din stadardsøgemaskine\" og henter en reg-fil, som du aktiverer ved at dobbeltklikke på den. Jeg har ikke selv gjort det, for jeg kan netop godt li\', at mine oplysninger fylder en hel side.
Avatar billede morten100 Novice
01. december 2001 - 21:37 #13
Hej Solbjerg!  Det var præcis det jeg ledte efter!  Det burde være dig der fik de points, men du må nøjes med rosen!  Hvis du da nogensinde læser dette........
Avatar billede pibejas Nybegynder
17. december 2001 - 21:05 #14
her er en god portal med mange søgemaskiner
http://www.aakb.bib.dk/springbraet/soegere/
-jas-