Avatar billede bmc Nybegynder
21. november 2001 - 19:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mysql vs resin

Hvordan for jeg Resin til at snakke med mysql?, jeg har indsat følgene i resin.conf:

<resource-ref>
  <res-ref-name>jdbc/test</res-ref-name>
  <res-type>javax.sql.DataSource</res-type>
  <init-param driver-name=\'com.caucho.jdbc.mysql.Driver\'/>
  <init-param url=\'jdbc:mysql-caucho://localhost:3306/test\'/>
  <init-param user=\'web\'/>
  <init-param password=\'*****\'/>
</resource-ref>

men hvergang jeg prøver at komme i kontakt med mysql fra en jsp giver det fejl. f.eks:

String host = \"127.0.0.1\"; // localhost
  int port = 3306; // MySQL standardport
  String dbnavn = \"TEST\"; // Databasens navn på serveren

  Class.forName(\"com.caucho.jdbc.mysql.Driver\");
  java.sql.Connection c = java.sql.DriverManager.getConnection(\"jdbc:mysql-caucho://\" + host + \":\" + port + \"/\" + dbnavn);
  java.sql.Statement statement = connection.createStatement();
  java.sql.ResultSet columns = statement.executeQuery(\"SELECT * FROM TEST\");

Den melder fejl ved: java.sql.Statement statement = connection.createStatement();

Nogle ideer??

Avatar billede ricki Nybegynder
21. november 2001 - 19:45 #1
Hvad skriver exceptionen helt præcis?

Det kan muligvis være fordi MySQL er case-sensitive.

Men hvorfor angiver du den dims i conf-filen når du alligevel benytter JDBC\'en udenom?
Avatar billede bmc Nybegynder
21. november 2001 - 19:53 #2
Den skriver:

500 Servlet Exception
/test.jsp:24: Undefined variable or class name: connection
  java.sql.Statement statement = connection.createStatement();
                                ^
1 error

ifølge JDBC-driverne skal det sættes ind???...hmm se evt. http://www.caucho.com/projects/jdbc-mysql/index.xtp
Avatar billede bmc Nybegynder
21. november 2001 - 19:54 #3
pilen skulle være under c´et i connection og jeg har prøvet at skive det med stort.
Avatar billede ricki Nybegynder
21. november 2001 - 20:03 #4
prøv at skriv:
java.sql.Statement statement = c.createStatement();
Avatar billede bmc Nybegynder
21. november 2001 - 20:09 #5
DET VIRKEDE.....TAK for den hurtige hjælp....60 point til dig!!!