Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 10:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

skærmproblemer

jeg har lige købt en philips 19 tommer 109s monitor.
men desværre viser der sig nogle problemer med den.
det er når jeg i et vindue går fra fuld skærm til delvis skærm (minimerer vinduet), så sker der det at teksten alle steder i vinduet bliver uskarp, indtil jeg maximerer vinduet igen.  jeg har på fornemmelsen, at det er en hardware-fejl, da jeg jeg prøvet på en anden PC med samme resultat. kan det være andre årsager ?
Avatar billede a-tot Nybegynder
21. november 2001 - 10:13 #1
Har du sat PC\'en op til at benytte den nye skærm ??
Gå til kontrolpanelet og vælg skærm (display)
Vælg den rigtige skærm evt. hent driver fra Philips.
Avatar billede face Nybegynder
21. november 2001 - 10:14 #2
Har du noget andet elektonik stående ved siden af skærmen.. Forstærker aller noget andet??
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 10:20 #3
jeg har installeret den driver som fulgte med skærmen.
jeg har min PC og højttalere stående lige ved siden af
Avatar billede atom*izer* Nybegynder
21. november 2001 - 10:25 #4
Prøv at installere plug\'n play skærm driver igen og se hva der sker!
og hvis det er computerhøjtalere der står ved siden af så tror jeg ikke det er det! men er det rigtige højtalere skulle du nok flytte dem!
Avatar billede a-tot Nybegynder
21. november 2001 - 10:26 #5
Hvilken opløsning har du sat dit grafikkort til??
På en 19\" skærm bør du benytte min. 1152*864 eller 1280*1024 og en opdateringshastighed på 75 - 85 Hz.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 10:37 #6
det er creative PC-højttalere m. sub-woofer.
opløsningen er på 1280x1024 og opdat.hast. er på 75 Hz. men både ved større og mindre opløsn. og opdat.hast sker det samme.
Avatar billede a-tot Nybegynder
21. november 2001 - 12:01 #7
Er det kun indholdet af vinduet eller det også windows ramme med tekst der er uskarp ??
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 12:04 #8
det er kun indholdet af vinduet (de hvide flader med tekst) der bliver uskarp.
Avatar billede a-tot Nybegynder
21. november 2001 - 12:11 #9
OK så er det fordig du anvender en for lille skærmopløsning prøv at sætte den op til 1600*1200 hvis din skærm ellers kan dette. Hvis dette hjælper er så bru denne indstilling. Måske skal du for at udnytte skærmen optimalt skifte grafikkort.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 14:13 #10
mit grafikkort er et nvidia geforce 2 med 32 MB ram, men vil prøve det når jeg kommer hjem.
men jeg er bange for det er hardware fejl, da den som sagt også forekommer på andre pc\'er tilsluttet skærmen