Avatar billede henningk Nybegynder
21. november 2001 - 01:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Læsning af cf kort i usb card reader

Hvorfor beder min usb card reader mig gentagne gange om at sætte disketten (cf kortet)i drevet på min pc, når jeg har gjort det ? Det gælder også en anden kortlæser på samme maskine. Men for dem begge gælder at de godt kan læse de mindre smart media kort.
Når jeg til gengæld bruger cf kortet (Nikon) på min bærbare i pmcia-kortet er der ingen problemer !
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2001 - 03:01 #1
Har du usb ver 2.0 på din stationære? Ellers skal du måske have opdaterede usb drivere til dit bundkort, hvis muligt. Prøv om der er opdaterede usb drivere til dit bundkort på fabrikantens hjemmeside.

Avatar billede henningk Nybegynder
21. november 2001 - 07:51 #2
Hvis du mener card reader fabrikanten er det en \"usynlig\" taiwaneser. Hvor går man ellers i byen efter det ?
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2001 - 12:23 #3
Det jeg tænkte på var opdatering af drivere til bundkortet, specielt usb, og ikke opdatert driver fra card reader fabrikanten.
Din card reader hardware kan åbenbart læse flere korttyper, idet du nævner både CF kort og Smart Media kort. Og sidstnævnte kan læses.
Hvad står i CardReader manualen om brug af de to forskellige korttyper. Med hensyn til installering af eventuelle drivere, som skal til for at readeren vil genkende både CF kort og Smart Media kort. Problemet er jo at din pc ikke kan \"se\" når du har isat et CF kort, men godt kan se Smart Media. Har du evt. spugt hos forhandleren, hvor du har købt, hvad årsagen kunne være?

Avatar billede henningk Nybegynder
21. november 2001 - 12:26 #4
Jeg prøver det. Tak.