Avatar billede t-man Nybegynder
18. marts 2000 - 18:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows, Luk dig så!!

jeg har lige installeret w2k også når jeg lukker computeren i w2k så genstartes computeren bare... det lyder som om at mine harddiske bliver slukket også et ½ sec bagefter også tændt igen også starter computer.... Hvad er der galt?
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. marts 2000 - 19:07 #1
t-man,

Win95 og 98 kan bare det der med at slukke lyset efter sig. NT og Win2K derimod mangler den opdragelse. De har bare aldrig lært det. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg har prøvet med alle mulige indstillinger og alle som en giver nøjagtigt samme resultat som du nævner: Den slukker godt nok, men ½ sek. efter starter den igen :-(((

Du kan prøve nogen af disse indstillinger i Registreringsdatabasen i:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
    \Microsoft
        \Windows NT
            \CurrentVersion
                \Winlogon

PowerdownAfterShutdown    REG_SZ

Range: 0 or 1

Default:  0 on Windows NT Server, 1 on Windows NT Workstation

Determines whether the Shutdown and Power Off option appears in the Shutdown Computer dialog box. (This dialog box appears when you press CTRL+ALT+DELETE and then click the Shut Down button.) The option appears only if the value of this entry is 1. See also ShutdownWithoutLogon and NoClose.

Note: The Power Off option is not supported on all computers.

eller / og

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE
    \Microsoft
        \WindowsNT
            \CurrentVersion
                \Shutdown

LogoffSetting    REG_DWORD

Range: 0, 1, 2, or 3

Default:  0

Specifies the default option for the Logoff dialog box.
Valid values are:
0 = Logoff
1 = Shutdown
2 = Shutdown and Restart
3 = Shutdown and Power Off (when supported).

ShutdownSetting    REG_DWORD

Range: 0, 1, 2, or 3

Default:  0

Specifies the default value for the Shutdown Computer dialog box. This dialog box appears when you press CTRL+ALT+DELETE  and then click the Shut Down button.
Valid values are:
0 = Logoff
1 = Shutdown
2 = Shutdown and Restart
3 = Shutdown and Power Off (when supported).

Men jeg er ked af at sige at ingen af dem løser problemet under NT eller W2K.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. marts 2000 - 19:23 #2
... Eh, er der så nogen der ved hvorfor at det kan tage op til 5 minutter om at lukke/genstarte Win 2000???
Avatar billede kapsel Nybegynder
18. marts 2000 - 20:03 #3
i11uzion >> Det er fordi den gemmer alle ens indstillinger, i den profil man bruger.

Jeg oprettede en ny profil den anden dag, det tog knapt 1 time om at få loaded den..

- Kapsel
Avatar billede t-man Nybegynder
18. marts 2000 - 20:20 #4
Sjensen>> desværre det hjalp ikke :´( computeren gør det samme...
Avatar billede frock Nybegynder
18. marts 2000 - 23:04 #5
Det er et udbredt problem, at win2k ikke lukker ordentligt ned.

Min erfaring siger mig dog, at problemet opstår efter at man har installeret nogle programmer (måske fordi de ikke er helt kompatible med det nye operativsystem).

Min bærbare Compaq Armada 7400 er dog helt slem:

Når jeg vil have den til at lukke ned og slukke pc'en - så ender jeg med i tekstmode med cursoren blinkene oppe i venstre hjørne. Så kan jeg kun slukke pc'en ved at holde Fn-tasten nede, når jeg slukker med powerknappen (denne løsning virker altid, hvis der går noget galt og man ikke kan tænde/slukke pc'en). Men når jeg så lukker skærmen ned, tænder den igen. Først her kan jeg slukke pc'en helt - og på normal hvis.

Men alt i alt, så tror jeg ikke der er meget andet at gøre end at reinstallere win2k på en frisk-formateret disk, og så boote efter hver nyt program, der installeres og/eller hver gang man ændrer en indstilling. På et tidspunkt opstår problemet igen, og så har du en ide om hvilket program der driller.
Avatar billede t-man Nybegynder
19. marts 2000 - 00:50 #6
ok... det var nu et af de "standart" svar som jeg ikke syntes om... men det virkede... så her er pointene :-)