Avatar billede budda Nybegynder
18. november 2001 - 23:08 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Hosting/sponsering!

Jeg har en chat www.thebeat.dk
Den stiger og stiger i besøgende det vi manger er:
En HOST :)
Vi vil gerne have disse krav opfyldt:
Serverplads: min. 400mb gerne ubegrænset
Trafik: ubegrænset
Server: Unix
Mulighed for passwordbeskyttelse (.hyaccess)
Ubegrænset Subdomæner
Ubegrænset E-mail
Webmail
FTP adgang
PHP4
MySQL (min 50mb gerne ubegrænset)
Java (fordi vi er ved at ave 3d chat som www.n.dk)

/Mikkel
webmaster @ thebeat.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2001 - 23:10 #1
Freepaq.dk

Jeg kan se banner på siden. Det betyder at ejeren får lidt kr. er det så ikke rimeligt at give lidt og ikke få alt betalt?  :o)
Avatar billede budda Nybegynder
18. november 2001 - 23:12 #2
Ja, dem kender jeg godt til!
Men de har ikke en god nok oppe tid til os :)
Og vi har også prøvet at have vores chat der på min der virkede den ikke...
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2001 - 23:13 #3
Som jeg skrev med banner... Få sponsoreren >100%< banner-rettigheder?

Mon ikke i skulle vente med at søge til i har en ordenligt chat oppe?
Avatar billede budda Nybegynder
18. november 2001 - 23:16 #4
Jo..men det ville være dejligt hvis vi kunne få et sam arbejde op og køre..
Og hvis jeg får en gratis host så har de et link på ALLE sidene som man ikke kan undgå at se...
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2001 - 23:21 #5
budda> Link eller 100% banner-rettigheder?

1. Du skal bruge RET meget.

2. Chart koster en del trafik.

Jeg tror personligt at det er svært at få så meget uden at kunne vise noget. Jeg ved at vi ca. 1 gang om ugen har henvendelse om sponsering af site til chat, portaler m.m. De bliver alle til noget, men sandheden er at under 1% bliver til noget.

Derfor er det sværre at få sponsering idag end det var for 1 år siden.

Kender mange der mente at de skulle havde en 2/3d chat op, men de fik det ikke.
Avatar billede budda Nybegynder
19. november 2001 - 07:11 #6
OK...så skal jeg nok skrive når vi er færdige med chatten..
Så bliver vi en ene procent :)

Tak fohjælpen...
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. november 2001 - 08:21 #7
Jep, det er vi mange der glæder os til at se :o)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. november 2001 - 18:27 #8
Du kan også prøve at kontakte mig..

Får egen server til januar, med en rigtig god linie, så der skulle der være gode muligheder( men du kan ik få det gratis) ik helt

wil/
wil@talkzone.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2001 - 19:16 #9
cool> Hvis han skal betale så kan alle jo være med.. Lad os nu se din server, du snakker så meget om den jo :o)
Avatar billede budda Nybegynder
20. november 2001 - 19:29 #10
Ja hvilken server er det?
og hvilken forbindelse har du?
Og hvor meget skal jeg give?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
21. november 2001 - 00:18 #11
2 * 45 mbit forbindelse
800 mhz processor
1,5 gb ram
lige nu er der 50 gb plads på, men det bliver mere:-)

Jeg har ingen priser endnu, da jeg ikke har forhandlet færdigt med dem jeg skal hostes hos, men jeg vil mene vores webhoteller kommer til at ligge en del under standarten for priser...uden at røbe mere end det:-)

Vi er ikke ude på at tjene millioner, men vi er ude på at kunne hoste nogle store sites + vores egne projekter, og selvfølgelig uden at vi taber noget på det..

wil/
Avatar billede cool-wil Nybegynder
21. november 2001 - 00:19 #12
På serveren kommer der:
Php
Mysql
SSi
Gd-lib
email
osv

Det hele er ikke på plads endnu, som i nok kan høre._)
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. november 2001 - 01:28 #13
hvorfor ssi? Webserver og mailserver i en.. Skulle i ikke virke bare lidt proff.??

Er 2*45Mbit en eller 2 linjer? Hvem er linjen hos?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
21. november 2001 - 07:40 #14
der kommer selvfølgelig en mail server ved siden af..

jeg må ikke snakke om det, og vil ikke, før det hele er på plads med udbyderen

ssi, bliver da brugt af mange til webdesign osv, så derfor..

tager på arbejde nu, men vender tilbge senere
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. november 2001 - 11:27 #15
cool> Nej det må du vel ikke.. Har ALDRIG hørt om, at man ikke må tale om ens leverandør, det lyder lidt utroværdigt.

Men du må vel sige om linjeshos din udbyder købes i DK eller USA og hos hvem TDC?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
21. november 2001 - 13:49 #16
Barcardil> har du måske tænkt på at det kan være fordi jeg får en bedre pris hos dette firma, end normalt, at jeg ik vil røbe hvem det er?

btw kommer serveren til at stå her i dk, med dansk opkoblng til en stor backbone
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. november 2001 - 15:14 #17
1. Hos hvilke selvskab er linjen? Der er stor forskel på kvaliteten bladt disse udbydere.

Hvis du ikke engang vil komme ind på det så er den helt gal, det har jo ikke noget med din udbyder at gøre.

Hvor stor en backbone og hvilke hastigheder man ganateret i euro og USA?

2. Vi vil jo til Jan. kunne se hvem din udbyder er, så om man vi ved det 1 måned før gør vel ikke noget.

Måske er du bange for at budda skal gå direkte til udbyderen og du derved mister penge?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. november 2001 - 00:40 #18
1:
Selve udbyderen er koblet op til dix( danish internet exchange point), som er stedet alle de store udbydere bliver koblet op til, så de kan komme ud i resten af verden( dette er et knude punkt)
Ja selve serveren går igennem udbyderen ud på uunet, ebone, teledanmark osv, altså alle de store backbones. Oppetidsgaranti på 99,7%

Der er selvfølgelig fuld bånd bredde på serveren, det vil sige 2* 45 mbit.

Jeg er ikke bange for at budda skal gå til dem, da de ikke hoster normale webhoteller, kun servere...,men jeg ville bare ik snakke så meget om det, før det faktisk sker:-)

Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. november 2001 - 00:42 #19
desuden tror jeg at du barcardil, er enten bange for at der kommer en ny konkurrent til din lille internet bix:-), eller fordi jeg måske kan tilbyde en langt bedre tilbud, til en bedre pris, end du nogen siden kan komme op med..

bemærk, at vi kun er 2 om dette projekt, og at vi ikke skal betale for lokaler, software eller noget, vi bruger jo kun free software:-)

Men nu må vi se hvad der sker i vores lille projekt
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. november 2001 - 04:54 #20
Er blivet tilbud server hos dem til 500 kr. pr. måned.. Så kan budda gå direkte til dem jo :o)

Hvorfor skulle jeg være bange? Tror at vi kan levere en del mere end i kommer til, da vi både køre Unix og win. - Vi har en del flere medarbejder og kan give en 100% oppetid eller penge tilbage hvis det er sårhh :o)

Dertil ejer vi alt selv og er derfor ikke afhænig af at nogen skal hjælpe eller lign. der har jeg set kedelig eks. på at nogen webhoteller, shop m.m.  dør af denne årsag
Avatar billede budda Nybegynder
22. november 2001 - 07:22 #21
cool-wil >> Hvis jeg skulle vælge dig..
Hvad sikker he har jeg så for du ikke roder i mine koder og ser i dem?
Og roder i databasen?
Og kan gi få lov til at uploade komponenter som det passer os og få den instaleret?

bacardil >> Hvad skulle du have om måneden?
Hvis jeg du skulle få ud fra det overståeden? (toppen af siden)
Og hvad ville få prisen til at gå ned?
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. november 2001 - 12:58 #22
Ubegrænset trafik det kender vi ikke til her :o) - Men mon ikke du kan klare dig med 20 GB/mdr... Det er alligevel meget.

Men du skulle nok hen og leje en server, hvis du ikke selv har en du kunne smide op. Så skal du kun betale for trafikken, resten betaler vi.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. november 2001 - 17:21 #23
Er blivet tilbud server hos dem til 500 kr. pr. måned?? hvad mener du barcardil?

Budda> selvfølgelig roder jeg da ikke i dine koder:-) hvorfor skulle jeg rode i mine kunders koder??

Du får dit eget lille webhotel hos os, og via et admin interface, kan du stemme om hvilke komponenter der skal op..

Jo flere brugere der stemmer det samme, jo nemmere er det.

Vi har tænkt os at køre denne server, som vores eget lille \"lege rum\", men udover det vil vi selvfølgelig tilbyde hosting, til dem der har lyst, på en prof og billig måde.

Barcardil> det har ikke noget at gøre med om i kan levere både til unix og til win, nu har vi valgt unix, da det er den bedste til det formål vi skal bruge den til, desuden tænkte jeg ikke på at konkurrere med dig, om linie og flest servere, jeg siger bare at som det står nu, kommer vi til at kunne tilbyde en pris, der er en del under \"normal\" pris for webhoteller.

over and out

wil/
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. november 2001 - 17:37 #24
Mener det jeg skriver :o)

At vi er blivet tilbudt server med fri trafik for 500 kr. - Men det er kun International og det kan man jo ikke bruge.

>Jo flere brugere der stemmer det samme, jo nemmere er det.

Kedeligt hvis man skal bruge en spicelt. Hvis man køber sig ind, så må man vel inst. hvad man vil? Det andet er da fuck :o)

>Vi har tænkt os at køre denne server, som vores >eget lille \"lege rum\", men udover det vil vi >selvfølgelig tilbyde hosting, til dem der har >lyst, på en prof og billig måde.

Jeg skulle sq ikke ligge på en server hvor ejerne bruge den som \"lege rum\". Det hænger ikke sammen med at i ønsker at lave det prof. så må i lege på jeres egen lille pc.

Tænk hvis den leg betyder at i få den ned *ups*

Ja, men det vil vi så gerne se før vi tror på det, for det siger alle jo.. Men hvis i samler Web, Mail ,MySQL og backup på en og samme server, så kan det være derfor.

Men det betyder at hvis web er nede er mail også og mange kan ikke undvære deres mail... Og hvad med backup´en? :o)

Hvis man ikke har en mail server og en web server plus evt. backup så kan man da ikke henvende sig til folk der ønsker en prof. løsning.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. november 2001 - 20:55 #25
Barcardil>
Har du set et webhotel, hvor man selv må installere komponenter?
Disse hoteller er jo webhoteller og ikke servere, derfor skal der vel være en smule demokrati i hvad der skal installeres...men selvfølgelig bliver alt det alm. installeret, og så må vi se om der er mere, som vores brugere skal have på:-)

\"lege rum\" var måske et dårligt udtryk, jeg skal bruge serveren til:
Hosting af www.theroom.dk + en lille portal.
Hosting af en email service
og så mit firma website, som kommer til at sælge de webhoteller man ikke kan få på theroom.dk
Så det er ikke et lege rum, men et sted hvor der vil ske meget udvikling, og et sted hvor der vil ske mange ting.....

Jeg har selvfølgelig klaret det med
Mail
mysql osv

Der kommer en mail server op ved siden af den store server...
Denne mail server, kører på en helt anden linie, så hvis f.eks. nu at webhotellet går ned, vil der altid være backup linie og backup email linie til rådighed...

¨¨Backup, bliver fortaget kl 00.00 hver dag, og denne backup,bliver gemt på et eksternt drev,å det faktisk ligger 2 steder..

altså
2* backup
+ den man har på sit webhotel

desuden er der døgn overvågning på alle vores ting, så hvis serveren(e) går ned, er det ikke i lang tid..

Såååå

WIl/

Avatar billede bacardil Nybegynder
22. november 2001 - 21:05 #26
Nej, men hvis en bruger skal bruge et komponent og er villigt til at købe det.. Så er det vel bare at inst. det.

Ja.. \"leje rum\" var ret dårligt. :o)

Nej, men det bliver jo spændende at se din side kommer op, for du har vist ikke været inde i branchen nok til at vide hvordan det hænger sammen :o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. november 2001 - 21:06 #27
Er der mulighed for, at hvis en person ønsker at se serveren at han så bare kan komme forbi? :o)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. november 2001 - 23:11 #28
???
Hvad mener du med din sidste besked..

Ja selvfølgelig kan brugeren betale sig fra at få installeret noget..

Nej jeg er meget ny i branchen, men jeg har da en del erfaringer fra theroom.dk, og så ejer en af mine venner, selv et lille hosting selskab med en 350 brugere, så han ved lidt om det, og vil gerne hjælpe os igang
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. november 2001 - 04:39 #29
Hvis jeg skal gentage alle mine beskeder, så bliver vi jo aldrig færdige :o)

Sikke en meget flink ven.. Hvilket hotel er det?

Mener at hvis jeg som kunde ønsker at se serverne som i ejer/lejer kan man så det eller er der ikke adgang i det serverrum for dine kunder?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. november 2001 - 05:05 #30
*GAAAAAAAB* har i ikke ICQ og kan klare det hele den vej, stakkels budda, hans mailbox er vel ved at sprænges nu :-(
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. november 2001 - 05:23 #31
nul icq til det her :o)

Budda kan da afmelde mails på dette spm. *S*
Avatar billede budda Nybegynder
23. november 2001 - 07:29 #32
Nej, det vil jeg sq ikke dette er sq en ordenlig diskution :)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
28. november 2001 - 16:43 #33
\"Mener at hvis jeg som kunde ønsker at se serverne som i ejer/lejer kan man så det eller er der ikke adgang i det serverrum for dine kunder? \"

Barcardil: må man måske se jeres serverrum? nej vel?, serveren står hos et prof firma, hvor der er alt det sikkerheds udstyr der nu skal være sådan et sted:-)

Wil/
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. november 2001 - 17:04 #34
cool-wil> Jo, det må man godt. Hvis man har en server her så må man godt se den. Det gør at kunden er mere tryk.

Hvis den står hos et firma, så kunne du jo vise vejen ned til serveren med kunder (bare et godt råd).

Hvis en kunde spørg dig om han må se sin server og du siger nej, så tror jeg 70% finder et andet sted.

Jeg ville ikke være tryk med et firma der ikke havde åbne døre.
Avatar billede budda Nybegynder
19. december 2001 - 06:46 #35
Nå det fik i/vi en god debat af..
I får begge 0 :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. december 2001 - 08:29 #36
Mange tak :o)
Avatar billede vic Nybegynder
19. januar 2002 - 17:31 #37
hej kan du finde nogle koder og hjælp til at klare banerne i digimon world 2

p.s. det er et playstion spil.