Avatar billede cookie1000 Nybegynder
18. november 2001 - 23:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Logon

Hvordan gør man så man ikke skal skrive brugernavn og adgangskode på Windows 2000 Server, det skal være sådan så den bare logger på selv
Avatar billede prodic Mester
18. november 2001 - 23:05 #1
Det kan man ikke på Server-udgaven - såvidt jeg husker.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
18. november 2001 - 23:27 #2
Jeg mener der er noget inde under start---->kontrol panel---->bruger og adgangskoder[Tror jeg nok den hedder]. Så mener jeg der er et eller andet sted, hvor du kan fjerne et flueben også skulle login være fjernet.
Avatar billede prodic Mester
18. november 2001 - 23:31 #3
Lad os så lige få det på det rene :

det er fremgangsmåden :
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q234/5/62.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=automatic%20logon&rnk=12&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

men læs de første linier :
\"This article describes how to set the automatic logon feature for Windows 2000 Professional. Note that this option is not available for Windows 2000 Server or Advanced Server.\"

Det ville også være en RET stor sikkerhedsbrist hvis man kunne.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
18. november 2001 - 23:35 #4
Oki prodic du får ret. det var mig som tænkte på win2k pro
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 23:42 #5
prodic: Så vidt jeg husker virker reg.DB trick\'et også på Server udgaven !

Snowbal
Avatar billede prodic Mester
18. november 2001 - 23:50 #6
Snowball->Might be - har aldrig prøvet.
Avatar billede borf Nybegynder
19. november 2001 - 08:39 #7
Server udgaven af win2000 er da noget lorT?
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
19. november 2001 - 12:33 #8
Der er ikke noger der hedder \"Users and Passwords\" i kontrol panel
Avatar billede guiron Nybegynder
19. november 2001 - 15:13 #9
1. Server er ikke noget lort.. Det er server af prof.
2. Du skal tage altid at bruge \"højreklik\" på \"My computer\" og så vælge \"mangage\" - Der har du den bedste styring af alting

3. Det er kun W2k Prof der har autologin integreret.
4. Man kan bare bruge værktøjet \"Tweak UI\" fra NT4.0. Dette virker uden problemer på 2000 server og jeg kører selv med det.

Hvis der er nogen der gerne vil have det, så send bare en mail til mig, så skal jeg nok sende det.

/Guiron
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
19. november 2001 - 16:06 #10
ja tak Guiron, det vil jeg gerne have, så jeg llige kan prøve det
karsten@123party.dk
Avatar billede snowball Novice
19. november 2001 - 17:07 #11
cookie1000: Som jeg skrev tidligere, så er det kun reg.DB metode der (måske) virker på Server udgaven !

Start Regedt32.exe and locate the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon
Establish your domain name, account name, and password, using the values you would normally type when logging on. You should assign the following values: DefaultDomainName, DefaultUserName, and DefaultPassword.

NOTE: The DefaultDomainName and DefaultUserName values may already exist. The DefaultPassword value may not. If it does not, create it:

On the Edit menu, click Add Value.

In the Value Name box, type DefaultPassword.

In the Data Type box, click REG_SZ.

Click OK.

In the String Editor box, type your password. Click OK and save your changes.

NOTE: If no DefaultPassword string is specified, Windows automatically changes the value of the AutoAdminLogon key from 1 (true) to 0 (false). This disables the AutoAdminLogon feature.

On the Edit menu, click Add Value. Type AutoAdminLogon in the Value Name box. Click REG_SZ in the Data Type box. Enter 1 in the String box. Save your changes.

Quit Regedt32.exe.

Shut down Windows and turn off the computer.

Snowball
Avatar billede svein Nybegynder
20. november 2001 - 09:57 #12
Jeg har lavet noget færdig som bare er til at gå igang med.
Det hedder \"Autoadminlogon\" og kan hentes her:
http://www.svein.dk/Downloads/download.asp
Avatar billede borf Nybegynder
20. november 2001 - 12:03 #13
for helvede jeg gider ike have flere mails omkring det her spørgsmål., men jeg kan ikke få den til at lade være med at sende dem
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
20. november 2001 - 14:25 #14
Jeg takker, det var noget der virkede med det samme