Avatar billede hjald Nybegynder
18. november 2001 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Primary hard disk failure

Jeg får ovennævnte systemmeddelelse frem ca. hver 3. eller hver 4. gang, jeg tænder for min maskine.

Jeg har lavet scandisk, norton disk doctor, samt defragmentering mm. Uden fejlmeddelelser på harddisken.

Er der nogen af jer der har en fornemmelse af hvor fejlen ligger?? Kan det være i min BIOS, som jeg iøvrigt ikke har lavet ændringer på eller kan det være bundkortet, eller er det \'bare\' harddisken??

Min harddisk er ikke delt op, og jeg bruger ca. 2.5mb udaf 13mb.

Jeg håber, at der er nogle venlige sjæle, som kan bidrage med en løsning til mig.

Hjald
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 13:43 #1
Jeg tror ikke at det er bios, men du kan jo for en sikkerheds skyld gå ind i bios og Loade Deafault Setup.

Check at dit controllerkabel ikke er defekt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 13:43 #2
Hvor gammel er den harddisk?
Avatar billede lakso Nybegynder
18. november 2001 - 13:48 #3
din disk er da forhåbentligt lidt større en 13mb, ellers vil jeg foreslå dig at få en ny computer ;)

Har du for det første checket at kablet sidder helt i på harddisken?
Hvis det gør det, så og stadig kommer med samme fejl, så kan det være mange ting. Hvis det var mig der sad med det problem ville jeg nok starte med at prøve en fdisk /mbr, gå ud i DOS, og kør komandoen: fdisk /mbr  , og genstart så, den formaterer \"Master Boot Record\", hvor problemet måske kunne ligge, selvom det nok ikke er så sandsynligt da den kun gør det ind imellem, men det er et forsøg værd. Hvis det ikke hjælper, så prøv at reinstalle det hele.
Hvis det stadig ikke virker efter det, så kom tilbage ;)
Avatar billede hjald Nybegynder
18. november 2001 - 14:37 #4
Tak forløbigt. Harddisken og selve computeren er ca. 1½ år gammel. En reinstallation var også i mine overvejelser, som en mulighed. Kablerne sidder desværre meget fint. Jeg prøver det, som lakso kalder fdisk/mbr selvom jeg ikke helt er klar over hvad det betyder og gør
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 14:52 #5
fdisk /mbr reparerer bootsporet på din harddisk og gør ingen skade!
Avatar billede hjald Nybegynder
18. november 2001 - 20:36 #6
Tak for hjælpen. Som jeg desværre frygtede, var det bedste middel en reinstallation. Drøjt - men det ser ud som om at det virker. Den har været genstartet efter reinstallationen rigtig mange gange uden fejlmeddelelse.