Avatar billede ptholm Nybegynder
18. november 2001 - 13:02 Der er 5 kommentarer

ADSL kombineret med 1 fax linie og 3 stand-alone computere

Vi har en fax linie, som vi gerne vil bruge som ADSL forbindelse til 3 stand-alone PC\'ere (samtidig med bibeholdelse af fax-linien.

Er der er relativt enkel og billig løsning på den situation?

Mvh/Peter
Avatar billede k_la Nybegynder
18. november 2001 - 15:48 #1
Det er vist blot at bestille ADSL - Fax-en benytter \"telefon-delen\" og computerne bruger ADSL delen af forbindelsen - af sikkerheds årasger bør du vælge en router/firewall løsning
Avatar billede ptholm Nybegynder
18. november 2001 - 16:16 #2
Men kan de 3 computere være logget på samtidigt?
P.
Avatar billede k_la Nybegynder
18. november 2001 - 16:24 #3
ja det kan de hvis du enten får dynamiske IP adresser eller en router
(jeg har selv 3-4 PC\'ere på en en ADSL løsning sammen med en telefon - der er selvfølgelig også et net imellem dem - dvs netkort i PC\'en og et kabel til Routeren fra hver PC)
Avatar billede ptholm Nybegynder
18. november 2001 - 16:37 #4
OK, det lyder som om jeg skal have teknisk hjælp med at sætte router + netkort.
1) Ved du hvad det ca. bør koste med ekstern hjælp + router + netkort?
Avatar billede k_la Nybegynder
18. november 2001 - 17:14 #5
Hvis du køber en TDC bredbåndsløsning med en D-Link router kan du få det leveret med opsætning af ADSL og router konfigureret - herefter skal du blot købe netkort og have en tekniker til at installere dem og forbinde et kabel til routeren - hvis de er i samme lokale kan det oftest klare med løse patchkabler
se aktuelle priser ved TDC - der til 1(-2) tekniker timer hvis ikke der skal trækkes kabler -den lokale elektriker vil muligvis kunne klare opgaven.