Avatar billede parkens Nybegynder
17. november 2001 - 13:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WinXP Prof, ASP, IIS,Visual Studio 6\",

Jeg skal forsøge at specificere problemet.
Målet er at kunne afvikle asp-scripts på min egen maskine.
Jeg har installeret IIS 5.1

Når jeg åbner IIS er følgende oprettet:
Internet Information Services
    <local host name>
        Default SMTP Virtual Server
            Domains - Domain Name: <local host name>, Type Local (Default)
            Current Session - No items to show in this view.

Jeg har forsøgsvis installeret stort set alt, hvad der ellers følger med Visual Studio (hvorfra jeg henter IIS), men uden resultat. Det er mig stadig ikke muligt at afvikle asp-scripts.

Når jeg i overskriften nævner \"WinXP Prof, ASP, IIS, Visual Studio 6\", er det for at give et så fuldkomment billed af min opsætning som muligt.

I må have mig undskyldt hvis jeg roder lidt i terminologien, men jeg har ikke programmeret siden slutningen af 80-erne, hvor det mest avancerede var Turbo Pascal og objectorienteret programmering var noget man talte om at indføre.

Avatar billede runberg Nybegynder
17. november 2001 - 13:44 #1
Du skriver at du har \"hentet IIS fra Visual Studio, og dette kan jeg ikke helt forstå.
Eftersom du har winXP Prof. har du også IIS. Dette ligge som en del af winXP. Hvis du går ind under tilføj/fjern programmer og ser under windows installation kan du her tilføje IIS.
Dette har jeg gjort mange gange, og hver gang har jeg kunne afvikle asp-scripts uden at skulle foretage mig noget som helst andet!!
Det eneste du dog skal være opmærksom på er at når du vil åbne en side med asp-scripts, så skal du åbne filen gennem din browser og over IIS. Altså åbn browser og skriv http://localhost/fil.asp Hvis du bare åbner filen i biblioteket afvikles dine asp script ikke.

Håber det kan være lidt til hjælp :-)
Avatar billede parkens Nybegynder
17. november 2001 - 19:45 #2
Svar venligst runberg :-)
Avatar billede runberg Nybegynder
17. november 2001 - 19:50 #3
Lykkedes det???
Avatar billede parkens Nybegynder
17. november 2001 - 20:49 #4
Ja --mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede runberg Nybegynder
17. november 2001 - 21:01 #5
Selv tak