Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 10:56 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Duplex og QuickReport

Er der nogen af jer der med succes har skrevet en rapport (lavet i quickreport) ud på printeren i duplex. Jeg har forsøgt både det ene og det andet, men det virker som om, at den opsætning man laver i printeren bliver skoddet af qreport?!? og det hjælper ikke et klap at sætte property duplex=true. Jeg har kigget lidt på nyhedsgrupperne og jeg er ikke den eneste med dette problem. Men nu prøver jeg her siden der er så mange Delphi.Guru'er. Jeg prøver på at skrive ud på en henholdsvis en Minolta DI 250 og en HP 8100.
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. marts 2000 - 11:01 #1
Quickreport supporterer ikke Duplex. Brug ReportPrinter Pro i stedet.
Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 11:10 #2
Gå til denne side sjensen:

http://www.qusoft.com/relnotesqr3.htm
Søg efter ordet duplex!
Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 11:12 #3
property Duplex : True

Applies to

TQRPrinterSettings, TQuickRepPrinterSettings

Description

Setting Duplex to True will case reports to be printed on both sides of the paper on a duplex enabled printer. This version of QuickReport will only print in the 'horizontal' duplex mode. Setting Duplex to True will force all printers to print on only one side of the paper.

See also

TQRPrinterSettings
----------------------------------------------
Men det virker sgu' ikke.

Avatar billede sjensen Nybegynder
16. marts 2000 - 11:15 #4
Ja, men dewt ændre ikke ved det jeg sagde. Glem Quickreport og brug RPPRo i stedet. Så er du fri for problemerne.
Avatar billede pellelil Nybegynder
16. marts 2000 - 11:53 #5
Mig bekendt har QR et generelt problem med at "skodde" printer opsætningen. Jeg tror at du i din søgen skal glemme duplexen til fordel for den "skodede printer opsætning". Muligvis DxPrint kan hjælpe dig.

Som du kan se så er der ikke mange GURU'er så hvis dit spørgsmål skal blive besvarret af en med mere en 7 års skolegang (if you get my draft) så prøv experts-exchange.

Din ven

Delphi Guru'en    ;-)          HUH ??
Avatar billede perolsen Novice
16. marts 2000 - 12:04 #6
er med på en lytter

hilsen
per
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. marts 2000 - 12:15 #7
pellelil, jeg synes ikke det var pænt sagt det med de 7 års skolegang.

Og vedr. svaret: Der er jo svaret. Canman gjorde det bl.a. selv: Det virker bare ikke og helt ærligt; Hvem har hørt om et program der virker som det er beskrevet i manualen ???

Så uanset guruer (eller er det gnu'er i dit tilfælde ;-) ?) og 7 skoleårs eksperter, så er det ikke andre svar på spørgsmålet.

Og endeligt er der jo det faktum at der i det hele taget ikke findes mange eksperter på QR. Der er jo ikke nok der bruger det til at der en dag kan udråbes en ekspert blandt de få !! eller hva ??

Men du har nok ret i det med Eks-Exc.
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. marts 2000 - 12:17 #8
Undskyld Canman, ovenstående er kun for at drille pellelil lidt. Han har fortjent det, specielt efter hans selvudnævnelse til Delphi-Guru !!
Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 12:21 #9
Hvis nu der er nogen udover sjensen eller pellelil der har nogle svar så sig til. Ellers bliver jeg nok nødt til at slette spørgsmålet igen.
>>sjensen
1. Jeg synes ikke det er et svar at jeg bare køber et andet produkt.
2. Jeg har kigget på reportprinter pro og den ser meget fornuftig ud. Nu er problemet bare at jeg har lavet mine reporter i qreport og da min tid er begrænset så ville det jo være smartere hvis der var en løsning i qreport, ikk' ?
Avatar billede pellelil Nybegynder
16. marts 2000 - 12:29 #10
Det det med min delphi guru adresse fik min kollega ændret til "delphi.gurli@..., men det er ændret tilbage.

Nej jeg ville ikke tæde på nogen, men efter jeg ikke selv ser "de ulve jeg hyler iblandt" som værende klogere end mig selv, så vil jeg vælge at kalde dem ikke guru'er (jeg selv inkl.). Nok er vi kloge derom kan der ikke være nogen tvivl <G>, men en guru vil jeg kalde den person der kan fremsige QR sourcen når du vækker ham kl. 3 om natten
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. marts 2000 - 13:18 #11
canman,

>>1. Jeg synes ikke det er et svar at jeg bare køber et andet produkt.
Nej, det er jeg i grunden helt enig i. Men netop med dette problem er jeg bange for at der ikke er nogen løsning på, med mindre du kan få nordmændene til at lette rø... og få det fixet, og det ved jeg andre har prøvet uden held. Derfor er rådet med at købe en nyt produkt i dette tilfælde en holdbar løsning på problemet.

2. Jeg har kigget på reportprinter pro og den ser meget fornuftig ud. Nu er problemet bare at jeg har lavet mine reporter i qreport og da min tid er begrænset så ville det jo være smartere hvis der var en løsning i qreport, ikk' ?
Men sådan er det jo altid. Bedst som man tror man har fat i den lange ende, kommer Murphy lige og dasker en oven i hovedet. Det er bare typisk, ik' ?

Jer er ret sikker på at du ikke kan løse dit problem med de nuværende midler/versioner, så måske skulle du overveje at ændre udskriften således at alle ulige sider skrives først for derefter at putte papiret i igen og så skrive siderne med de lige numre. Det har du selvfølgeligt tænkt på og sandsynligvis afvist, men jeg er bange for at det er den eneste måde at gøre det på.
Avatar billede bocker Nybegynder
16. marts 2000 - 13:24 #12
>>SJensen

Hvis det kun var mig der skulle bruge det så kunne jeg sagtens leve med at vende papiret i printeren, men vi ved jo begge hvor krakilske brugere er. Især nu hvor de har købt en printer lige netop til duplex formålet. Forbandede nordmænd, de er fadme så dovne! SNOFT!

Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 13:27 #13
Ovenstående er faktisk skrevet af mig og ikke bocker. Sorry. Jeg brugte hans computer da min egen var nede og jeg lagde ikke lige mærke til at den var logget automatisk ind på hans login navn.
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. marts 2000 - 13:46 #14
Canman, en anden ide:

Har du mulighed for at skrive det ud til en fil eller f.eks. til clipboard (kun for NT) ?

Så kan du muligvis flytte det over i f.eks. Word og udskrive det Duplex herfra. Jeg har f.eks. nogle Word97 og Excel komponenter til D3, og D4 og jeg ved de følger jo også med til D5 så muligheden for at smide teksten over som paragraffer i et worddoc er til stede og så er det jo bare at kalde words printmethod.

Og hvis du lige kan vente til efter d. 29 ds. kan både pellelil og jeg evt. hjælpe da vi burde være blevet eksperter i com/dcom med hovedvægten på officeautomation til den tid ;-)

Hvis du ikke er så skrap til det med word (hvilken jeg nu heller ikke er) så kan jeg sende dig et eks. (i D3) på hvordan man kan bruge Word som printmotor. Det er faktisk ret nemt.
Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 13:54 #15
>>sjensen
Hvis blot det med duplex var mit eneste problem så var det helt sikkert en løsning. Men der er flere ting i det end blot det. Bl.a. skal den også kunne skrive ud fra forskellige bakker i den samme rapport. Ja jeg ved det lyder vildt men forestil dig at der skal udskrives x antal fakturaer og til hver faktura skal der skrives Y antal varelinier. Hvis antallet af varelinier gør det at det overstiger første side så skal den skrive y1 antal linier på bagsiden af fakturaen (ned til girokortets kant) hvis der stadig ikke er plads nok så skal den vælge blank papir fra en anden skuffe indtil den er færdig med fakturaen og der efter videre til næste faktura.

Desuden er det mig der er eksperten i com/dcom da jeg har leget med det, fra før du var et frækt blik i din faders øjne ;-)
Avatar billede pellelil Nybegynder
16. marts 2000 - 14:01 #16
>canman
lyt nu til hvad sjensen siger; vi ER eksperterne  ;-)

Når vi ved lidt mere om COM/DCOM så bruger vi bare WORD som "raport generator", for den kan nemlig duplexe ud over det hele.

Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 14:04 #17
Du er fadme sær.

Hr. "Jeg ringer lige til canman og spørger ham"
Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 14:05 #18
;-)
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. marts 2000 - 14:07 #19
Ja, jeg kan godt se problemet og jeg kender formentligt lidt til den appl. du er igang med fra pellelil, så deeet..
Der er sgu nok ikke anden at gøre end at prøve at tromme QR folkene op !!

Og det med det frække blik i øjnene er jeg nu ikke sikker på ikke er omvendt, men det kan pellelil måske bedre forklare.

Jeg har selv kodet i Delphi siden dengang det hed Poly Pascal 1.0 ;-) og man kunne ringe til Anders Hejlsberg og få ham til at forklare et og andet, når noget ikke virkede, men at du har leget med com/dcom det er accepteret. Du kan få en masse spm. i starten af april når pellelil og jeg skal til at bruge det <(:o)
Avatar billede pellelil Nybegynder
16. marts 2000 - 14:12 #20
Jo, (trash)canman er en rigtig frækkert  -  NOT

Vi har alle 3 været med side PolyPascal, jeg husker stadig "med længsel" den gang man sad og "optimerede" sine overlay-filer. I dag sidder de unge programmører bare og sviner med ram, diskplads og CPU-power så man skulle tro at de blev betalt for det af PC producenterne.

Nostalgy is not what it used to be
Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 14:16 #21
Ak, hvordan kan et spm omkring QReport og Duplex ende op med at to fyre snakker om poly pascal. Det er da vist det man kalder kaos teorien.
Avatar billede pellelil Nybegynder
16. marts 2000 - 14:30 #22
Der har vi svaret. Det er kaos teorien der gør at det ikke virker.

Hvor bliver mine point af ?
Avatar billede canman Nybegynder
16. marts 2000 - 14:44 #23
Not!
Avatar billede canman Nybegynder
14. december 2000 - 20:45 #24
Hugo
Avatar billede pellelil Nybegynder
15. december 2000 - 07:35 #25
Man kan sgu da ikke få 100 point, bare for as skrive \"Hugo\" (så tror jeg alligevel mere på \"Kaos teorien\")  ;-)
Avatar billede canman Nybegynder
15. december 2000 - 10:36 #26
hihi, du ved jo at hugo er min ven. Så hvis bare han viser sig så er det i sig selv nok til at give point ;-)
Avatar billede pellelil Nybegynder
15. december 2000 - 10:38 #27
Hmmmf