Avatar billede tencharp Nybegynder
15. november 2001 - 13:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Filformat

Jeg har modtaget en fil i et ulæseligt format.

Den burde være en text fil a la .doc, men den er gemt med en dato 1.11.2000, så windows tror vist at .2000 er fil-formatet.

Efter at have rodet lidt rundt med det tror jeg at jeg så at extension var .bin. Men er ikke helt sikkert og ved ikke hvordan man går ned og kigger på det igen.

dvs. spm
1. Hvor kan jeg se fil-formatet (det rigtige) i windows 2000?
2. Er der et packing format der hedder .bin og i givet fald hvad hedder programmet der kan unpacke?
3. Hvordan åbner jeg det ellers - vil helst undgå at skulle kontakte afsenderen igen.

Thanx
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. november 2001 - 13:19 #1
Det er stort set umuligt at finde frem til hvad format det er. Jeg tvivler meget på det er en .bin.

Jeg ville nok kontakte afsenderen igen. Det er eneste mulighed for at være helt sikker...
Avatar billede robotten Praktikant
15. november 2001 - 13:26 #2
Har du prøvet at omdøbe filen? Fx. at fjerne punktumerne i datoen og lave en ekstension på doc.
Windows har den ulempe, at er der mere end et punktum i en fil, viser den ikke det efter det sidste punktum: eks. vil fil readme.txt.doc blive vist som filen readme.txt.

hmmm.. har lige prøvet.. W2K hopper ikke på den, men win98 skulle have denne fejl.

/Robotten
Avatar billede jimsim Nybegynder
15. november 2001 - 13:28 #3
Hvis vi må se den, kan du prøve at sende den til jimsim@ofir.dk så vil jeg gerne kigge på den...
Avatar billede jimsim Nybegynder
15. november 2001 - 13:30 #4
Robot, det kommer an på om man har \"vis fulde navne for kendte formatter\" slået til...( mener jeg funtionen hedder, men noget i den stil.)
Avatar billede klatten Nybegynder
15. november 2001 - 13:30 #5
Kontakt afsender...

Generelt er det ikke smart at forsøge at åbne en ukendt filtype, der er kommet via email. Der er jo en mulighed for, at det er en virus !
Avatar billede tencharp Nybegynder
15. november 2001 - 13:52 #6
OK, må bide i det sure æble og bøvle med afsender igen. Tak for tilbud Jimsim, men kan ikke sende den til dig, da det er fortroligt materiale.