Avatar billede quinde Nybegynder
15. november 2001 - 12:59 Der er 26 kommentarer

Hvordan afinstallerer jeg mit Cd-rom-drev?

Jeg kan ikke komme i kontakt med mit cd-rom-drev - og vil derfor prøve at afinstallere det. Vil jeg komme til at mangle en driver til det, når jeg geninstallerer? Hvordan afinstallerer jeg?
Styresystem: Windows NT
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:03 #1
Hiv CD-drevet fra, træk det brede kabel ud, gå ind i Windows og fjern driverne under Enhedshåndtering.
Luk ned igen, monter CD-drevet og start Windows igen, så skulle den finde driveren igen!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:04 #2
Er det NT4?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
15. november 2001 - 13:05 #3
Det kan du ikke i Windoze - du bliver nødt til fysisk at fjerne drevet. Genstarte i Virus NT og derefter sætte det i igen.

Men inden du gør alt dette kunne du jo prøve og installere en chipset driver - det kan godt hjælpe på dit problem.

mvh/
Asmodeus
Avatar billede dalamar Nybegynder
15. november 2001 - 13:06 #4
Hvis du vil fjerne dit cd-rom drev:

Højreklik på Denne computer.
Vælg egenskaber
vælg enhedshåndtering
åben cdrom drev
klik på dit cd-rom drev.
klik på fjern

Og nej normalt vil du ikke komme til at mangle en driver. Selv hvis du skulle, kan du altid hente den nyeste ned fra nettet. :-) Håber at det hjælper.

Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:09 #5
dalamar & asmodeus> Kan i komme til ;o)
Avatar billede francke Nybegynder
15. november 2001 - 13:11 #6
retaxes> Dit humør virker fint i dag!! ;)
Avatar billede quinde Nybegynder
15. november 2001 - 13:13 #7
Der er ikke noget der hedder enhedshåndtering når jeg højreklikker på denne computer, så hvad skal jeg gøre?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
15. november 2001 - 13:14 #8
hvilket motherboard har du ?
Avatar billede francke Nybegynder
15. november 2001 - 13:14 #9
Overså du \"egenskaber\"<??
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:15 #10
tryk på Winkey+Pause så får du mulighed for at vælge fanebladet Hardware - Devicemanager!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:15 #11
francke> Jep ;o)
Avatar billede quinde Nybegynder
15. november 2001 - 13:15 #12
Æhm - det er ikke min computer, så det ved jeg ikke lige. Kan jeg se det nogen steder?
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:16 #13
Det er lige meget hvilket mobo man har, du skal ind i windows og ikke i bios!
Avatar billede AKjeldsen Novice
15. november 2001 - 13:16 #14
Højreklik på Denne Computer, derefter Egenskaber og så enhedshåndtering.

-Kjeldsen
Avatar billede quinde Nybegynder
15. november 2001 - 13:17 #15
retaxes: Der er et faneblad som hedder hardwareprofiler, men ingen device manager under den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:18 #16
Det skulle da være for at autodetecte CD-drevet!

Hvad hedder dit styresystem mere end NT, er det NT4 eller NT5 (Win2k)?
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:19 #17
Så må det være NT4 du har!
Avatar billede quinde Nybegynder
15. november 2001 - 13:19 #18
retaxes: Det er NT 4
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:22 #19
Har du prøvet under Control panel - System?

Det er meget længe siden jeg har haft fat i NT4, så jeg kan ikke lige huske hvordan man kommer ind til driver opsætning!
Avatar billede quinde Nybegynder
15. november 2001 - 13:23 #20
Retaxes: Hvis jeg går ind under Control panel/system, så kommer jeg det samme sted hen, som hvis jeg vælger Denne computer/egenskaber.
Avatar billede dalamar Nybegynder
15. november 2001 - 13:27 #21
Åh du kører med den amerikanske version.
Avatar billede quinde Nybegynder
15. november 2001 - 13:29 #22
dalamar: Hmmmm...den ser nu dansk ud, men det ved du sikkert mere om end jeg gør. Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig? Jeg har lidt travlt med at få det til at virke.
Avatar billede dalamar Nybegynder
15. november 2001 - 13:37 #23
Jeg tvivler på at jeg ved mere om Windows NT end du gør, men inde under Control panel/system der trykker du på fane nummer to der skulle meget gerne være en liste over al den harware du har i maskinen så finder du dit cd-rom drev og så trykker du på en af de knapper der i bunden der bedst kan oversættes til fjern.
Avatar billede dalamar Nybegynder
15. november 2001 - 13:39 #24
Det plejer at være knap nummer tre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:48 #25
I control panel skulle der være noget der hedder Devices, der kan du vælge Drivers
Avatar billede coinz Nybegynder
16. november 2001 - 10:59 #26
kig efter om IDE kablet er ordentligt sat i...

-coinz-