Avatar billede cms Nybegynder
15. marts 2000 - 14:47 Der er 63 kommentarer og
2 løsninger

SMS - uden emailadresse

Hej.

Jeg har lavet en del php-scripts, og også sms-scripts i forskellige sprog. Men når man sender sms'er fra nettet, kommer emailadressen altid til at stå i beskeden! Hvordan får man den til at lade være med det?

PS: Jeg ved, at det kan lade sig gøre - fx: besked.dk

Med venlig hilsen

Christian Scheuer
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. marts 2000 - 15:05 #1
Jeg tror ikke at man kan lave det sådan i PHP, da der vel skal være en afsender på "mailen"...

besked.dk bruger et CGI script til det...;-)
Avatar billede vildmule Nybegynder
15. marts 2000 - 15:06 #2
jeg har en sms hvor der ikke kommer email med, men jeg kan første se det når jeg kommer hjem i aften, for jeg kan ikke lige huske hvordan jeg gjorde det !
Avatar billede mpj Nybegynder
15. marts 2000 - 15:51 #3
Jeh kunne godt tænke mig det der script!!! --> Vildmule
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
15. marts 2000 - 16:13 #4
Hej VildMule... Ka du ikke sende det script til mig på djsmolf@yahoo.dk >>
Jeg vil gerne gi dig 150point for det..
Avatar billede mpj Nybegynder
15. marts 2000 - 16:30 #5
Jeg vil også gerne gi lidt point for det...
Avatar billede cms Nybegynder
15. marts 2000 - 16:44 #6
Jeg har også adgang til cgi, så det er lige meget!
Avatar billede cms Nybegynder
15. marts 2000 - 16:46 #7
>> vildmule >> anyway, jeg kan da også give de point, du vil ha, jeg er ligeglad.
Avatar billede vildmule Nybegynder
15. marts 2000 - 17:23 #8
<?
$nummer="xxxxxx@@sms.tdm.dk";
$navn = "CMS";
$Besked ="Hej med dig CMS";
mail($nummer, "Besked.dk", "Fra $name - $besked");
?>

jeg har et helt sms script, men det er maildelen du har brug for !

Men denne her sender ikke email afsted !
Avatar billede vildmule Nybegynder
15. marts 2000 - 17:24 #9
altså email afsender
Avatar billede cms Nybegynder
15. marts 2000 - 17:40 #10
Jeg har lavet det om til:

<?
$nummer="26701532@@sms.mobilix.dk";
$navn = "CMS";
$besked ="Hej med dig CMS";
mail($nummer, "DOZE.dk", "Fra $navn - $besked");
?>

$besked skal jo være med lille og
$name skal jo være $navn
Men jeg kan stadig ikke få det til at virke.
Min mobiltelefon skriver: httpd@helsinki.netsite.dk (httpd) og så kommer hele resten af beskeden!

(nb: helsinki.netsite.dk er min server)
Avatar billede cms Nybegynder
15. marts 2000 - 17:40 #11
hov: 26701532 er mit mobilnummer, og det er hos mobilix, så den del er i hvert fald i orden!
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
15. marts 2000 - 17:58 #12
Vildmule... Ka vi ikke få hele scriptet?? 150 point vil jeg gerne gi...
Avatar billede vildmule Nybegynder
15. marts 2000 - 18:08 #13
Der skal foresten ikke være 2 @@ i adressen.dk

du kan selv prøve mit fra Vildmule.dk

Avatar billede lojmann Nybegynder
15. marts 2000 - 18:20 #14
vildmule --> Kan du ikke sende descript til mig, på lojmann@lojmann.dk ???

1000 tak...;-)

/Thomas.
Avatar billede cms Nybegynder
15. marts 2000 - 18:35 #15
Jeg troede ellers at de 2 snabel-aer var selve fidusen ! Jeg prøvede dit fra vildmule.dk under sms, men det virker ikke! Jeg fik godt nok en sms på min telefon, men der stod en email adresse!

Desuden skrev den, at den sendte det via sonofon. Hvorfor det, når nu min udbyder er Mobilix?

- cms ;o)
Avatar billede vildmule Nybegynder
15. marts 2000 - 19:02 #16
Det er fordelingen af Mobilnumre, som stadigvæk er registreret til at være Sonofon numre!
Avatar billede cms Nybegynder
15. marts 2000 - 19:28 #17
Okay. Hvorfor virker dit script så heller ikke?
Avatar billede netsrac Praktikant
15. marts 2000 - 21:26 #18
Jeg mener ikke det kan lade sig gøre på nogen måde at undgå at mail adressen kommer med....DET ER UMULIGT!

Så kan jeg lige oplyse at grunden til at besked.dk kan undgå det er fordi de har deres egen sms server!

Stivert.dk >> Jeg ligger inde med en sms sender, men den kan heller ikke undgå email adressen, er du interreseret ?

Vildmule >> Jeg tror lige du skal gå det php script igennem igen, for der bliver altid skrevet at det er sendt via sonofons server! Jeg har selv TDK og du skal ikke komme og sige at de ikke har deres egen server :-)
I øvrigt kan jeg fortæller at www.telestyrelsen.dk  ca. hver 3. måned lægger nye lister på deres website om hvem der har hvilke numre.
Avatar billede netsrac Praktikant
15. marts 2000 - 21:30 #19
Vildmule >> Nu er det ikke for at køre had på dig, MEN din side kan ikke vises i netscape ! Det er noget som godt kan irretere mig, for så skal man jo til at starte IE
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
15. marts 2000 - 21:37 #20
Netsrac... Øhm... Hva bruger den til at sende med ??? Jmail eller hva hedder det i Php?
Avatar billede netsrac Praktikant
15. marts 2000 - 21:40 #21
stivert.dk >> Den bruger et mail komponent, standard for php3
Avatar billede mpj Nybegynder
15. marts 2000 - 21:42 #22
Sevlfølgelig skal man starte IE
IE SUCKS!!!!!

Men,

Netscape SUCKSSUCKS!!!!!!

Min mening
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
15. marts 2000 - 21:55 #23
Hva hedder det mail komponent ??? Det tror jeg sgu ikke jeg har installeret på min server medmindre det ligger sammen med php3...?
Avatar billede netsrac Praktikant
15. marts 2000 - 22:02 #24
Stivert.dk >>Det hedder mail, jeg ved ikke om det er standart, men det tror jeg, scriptet virker enda fra wiktor.dk og de har ikke nogen specielle komponenter installeret (Tror jeg ikke)

mpj >> Bare fordi du synes netscape "sucks" kan det jo godt være vi er andre der kan lide det! Det er da også dumt at lave en side som ikke kan vises i de to mest benyttede browsere!
Avatar billede vildmule Nybegynder
15. marts 2000 - 22:19 #25
Det er rigtigt at den skriver at det er Sonofon hver gang, det er en bug jeg skal have rettet !

Men da jeg testede mit script var det fra min locale maskine som også har indbygget mailserver via Apache og den sendte ikke email med ! Nu har jeg tilfældigvis en sonofon telefon så jeg har kun kunne teste det på den ! Med hensyn til hvilken browser jeg har lavet min hjemmeside til er det kun Internet Expl. da jeg for tiden kun har den installeret og jeg er ret træt af NS, idet det har jeg brugt på arbejdet længe fordi vi kører OS/2 og der har man simpelhen ikke det store valg

Men folk der kun kan udtaler "suck" om noget giver jeg ikke meget for, fortæl hellere hvorfor i ikke kan lide tingende i stedet for at gøre det til en religion.
Avatar billede cms Nybegynder
15. marts 2000 - 22:30 #26
netsrac >> okay. jeg regnede også med, at det ikke kunne lade sig gøre. jeg går ud fra, at sådan en sms server er meget dyr (?) !!! desværre har jeg ikke kunnet finde ud af, hvordan man bruger deres script remote - de har en masse sikkerhed, så andre ikke kan bruge deres server!

all >> hvis nogen har lyst til at svare, så skynd jer, ellers giver jeg pointene til vildmule/netsrac !
Avatar billede netsrac Praktikant
15. marts 2000 - 22:45 #27
cms >> En sms server er ikke billig, det er en ting der er sikker!
Sikkerheden er i top, men dog har jeg set at der er en der har fundet ud af det...Du kan jo prøve at kontakte ham :)
Det er set på http://www.zjatten.dk/ som skulle være udviklet af en Jehat, hvem det så end er :)
Avatar billede cms Nybegynder
16. marts 2000 - 15:46 #28
netsrac >> Tak, ham vil jeg kontakte!

Nu har jeg givet jer point, håber I er tilfredse!
Avatar billede netsrac Praktikant
16. marts 2000 - 19:48 #29
cms >>hm...tror ikke du fik givet de point...spørgsmålet er stadig åbent :)
Avatar billede cms Nybegynder
16. marts 2000 - 19:56 #30
undskyld, jeg fik givet jer for mange point, og så ville eksperten åbenbart ikke godtage det. nu er det ordnet!
Avatar billede netsrac Praktikant
16. marts 2000 - 20:42 #31
cms >> Tak for :)
For mange point havde ikke gjort noget :)
Avatar billede vildmule Nybegynder
16. marts 2000 - 21:43 #32
Det samme siger jeg :o))
Avatar billede overload.dk Nybegynder
16. marts 2000 - 23:22 #33
I har ikke fundet ud af noget med ham Jehat vel?
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2000 - 06:49 #34
Overload.dk >> Jeg prøvede at kontakte ham og en halv time efter lå der en mail om at ikke var glad for at gå af med det, men det er sikkert bare et spørgsmål om den rigtige pris!
Avatar billede cms Nybegynder
17. marts 2000 - 08:19 #35
netsrac + vildmule >> jeg gav jer faktisk pointene: 60 og 40 eller noget i den retning, og så nægtede eksperten.dk at give jer dem. så prøvede jeg igen, hvor de i alt gav 60 - det virkede !

overload.dk >> jeg har også snakket med ham. han vil helst ikke give nogen kildekode, men han bekræfter, at man kun hos nogle udbydere kan lave det. han afkræfter, at han bruger besked.dk's server!

/cms
Avatar billede vildmule Nybegynder
17. marts 2000 - 09:50 #36
Hej venner !! det kan godt være at i ikke kan få det til at virke, men hvis jeg sender fra vildmule.dk (til dem der kun kører netscape, så arbejder jeg på at få det til at virke med NS også), så kommer der ikke nogen emailadresse med. så jeg må konstatere at det har noget med serveropsætning af gøre, for jeg kører på Apache både localt (til test) og på nettet. Det betyder ikke at man ikke kan sende en afsender adresse med, men at man selv kan sætte det. Så det er ikke umuligt. Men jeg takker mange gange for de point du har givet mig.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. marts 2000 - 12:40 #37
Jer alle>> Okay, men hvis der er nogen der finder ud af det, så lov at post'e det her - det er lidt vildt man kan det! :)

Hygge!

Mvh
Peter
Avatar billede vildmule Nybegynder
18. marts 2000 - 18:29 #38
netsrac : så er mine side og gjort klar til NS
Avatar billede netsrac Praktikant
18. marts 2000 - 19:53 #39
Vildmule >> Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke har begge browsere :)
Men jeg synes det er fint at du har lavet den så den også kan ses i netscape, man skulle jo gerne give alle mulighed for at bruge siden :)

Lige en sidste ting, der er en javascript fejl på din side under sms senderen...når man vælger en kvik besked får man en fejlmeddelse, det skal du nok lige have retter :)
Avatar billede vildmule Nybegynder
18. marts 2000 - 21:16 #40
yepper, jeg ved det, men jeg måtte jo lige lære NS's regler, så jeg kunne få siden op at køre igen, men tak !
Avatar billede netsrac Praktikant
29. maj 2000 - 10:38 #41
ATTENTION PEOPLE!!!!!!!

Nu har Far her lavet en sms sender som sender uden mailadresse, faktisk med samme server som besked.dk *S*

Jeg er bare kult *GG*
Avatar billede netsrac Praktikant
29. maj 2000 - 10:39 #42
He He
Avatar billede vildmule Nybegynder
29. maj 2000 - 10:42 #43
Min har da hele tiden virket uden emailadresse
Avatar billede overload.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 14:15 #44
Nårh... er det noget FAR vil dele med os andre?? :)
Avatar billede netsrac Praktikant
29. maj 2000 - 16:03 #45
Selvfølgelig vil jeg da dele :)

Det kræver bare at man kan få lov at bruge et komponent af sin udbyder :)

Avatar billede netsrac Praktikant
29. maj 2000 - 16:04 #46
Vildmule >> *Gaaaab* Kommer den sms i dag ???
Avatar billede netsrac Praktikant
29. maj 2000 - 16:08 #47
Hvis der er nogen der har lyst til at teste lidt, så står min com tændt til en gang i aften, medmindre forbindelsen smutter :)

http://212.242.27.23/

Avatar billede overload.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 16:53 #48
Dvs. hvis vi nu siger man har sin egen server... såe... ?? - hvilket komponent er der tale om her?
Avatar billede cms Nybegynder
29. maj 2000 - 21:40 #49
netsrac >> hvaøh ville du have noget imod at give os lidt kildekode??
Avatar billede cms Nybegynder
29. maj 2000 - 21:43 #50
vildmule >> når jeg skriver en sms via vildmule.dk til min NOKIA 3210 skriver den som afsender: www@service2000.net (OutSearch SMS)
Avatar billede netsrac Praktikant
29. maj 2000 - 21:44 #51
overload.dk >> Har du din egen server så skal du bare have fat i et komponent der hedder asp-http
Det koster 39.95$ men jeg leder i øjeblikket efter et gratis, der må findes et, du må gerne hjælpe :)
Prøve version af asphttp:
http://www.serverobjects.com/comp/asphttp3.zip

Vildmule >> Får ikke en af de 10 sms´er jeg har sendt fra dit script og det er nu over 6 timer siden ??
Avatar billede netsrac Praktikant
29. maj 2000 - 21:46 #52
cms >> Kildekoden er der ikke de store ben i og den må i gerne få hvis i hjælper med at finde et gratis asp http komponent :)
Avatar billede cms Nybegynder
29. maj 2000 - 21:47 #53
kan man så ik bruge den i php.
hvad hvis man ikke har sin EGEN server?
Avatar billede netsrac Praktikant
29. maj 2000 - 21:50 #54
Kan ikke bruges i php, men det var faktisk derfra jeg hentede ideén :)

cms >> Har du ikke egen server, må du snakke med din udbyder og spørge om du kan få lov at installere det :)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 23:31 #55
>>netsrac

Kan jeg ikke få din e-mail adresse?

Mvh
Overload.dk
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 15:50 #56
cms >> Du skulle ikke tilfældigvis ligge på http://www.abusiness.dk/ server ??
De har nemlig et komponent som skulle kunne gøre det samme :)
Avatar billede cms Nybegynder
30. maj 2000 - 16:17 #57
desværre jeg ligger på dht.dk ;o(
og jeg har ikke adgang til asp, men kun php ;o(
surt, men der er vel nogen, en gang, der stiller sådan en (sms-sender) til rådighed for os "amatører" (dem der ikke har adgang til egen server...)

;o(

Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 16:24 #58
cms >> Muligvis :) Jeg skal da se hvad jeg kan gøre :)
Avatar billede netsrac Praktikant
31. maj 2000 - 00:10 #59
Kildekoden ligger i det her spørgsmål :)
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=18044
Avatar billede netsrac Praktikant
01. juni 2000 - 12:46 #60
Ehm nu er der en som har mere forstand på php som har lavet det samme i php, det ligger også i spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=18044 og kom så ikke og sig at jeg ikke har hjulpet jer :)
Avatar billede jub Nybegynder
04. juli 2000 - 23:40 #61
Jeg har fundet en mulighed for alle kunder på webhotellet DHT. Der kan gives nogle kommandoer ind i PHP Scripted, så den bruger et Perlscript som ligger på DHT Server, til frit benyttelse. Men nogle kommandoer der, kan man lave en afsender, min bror har Sonofon, og jeg har selv telia som abbonent på min mobil, og jeg har fået den på begge to (telia og snonfon) fået den til at skrive

Service.dk - $Beskeden og det virker!! jeg har endnu ikke testet på Mobilix, men det er også den eneste jeg ikke har testet på, alle de andre teleselskaber er testet og virker :)

Dog ved jeg vikke om det virker på andre webhoteller end DHT. Skriv hvis i er intereserede
Avatar billede eaglewing Nybegynder
30. september 2000 - 00:01 #62
Jeg vil da godt høre mere om det, jeg bruger også selv DHT til en mængde række web-hoteller (er faktisk generelt ret glad for DHT).. men jeg har også bøvlet med at få den email væk, især når det skal bruges proffesionelt til kunder.
Avatar billede cms Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:13 #63
os\' mig ! os\' mig !
Avatar billede php Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:52 #64
Vidr. Fra Jub.dk
Jeg har fundet ud af hvordan man gør, og man kan faktisk gøre det på alle webhoteller :) ved at bruge en formmail fra Matt kan man få PHP til at sende gennem den lidt svært, med kan lade sig gøre ;)
Avatar billede jd Nybegynder
05. oktober 2000 - 15:45 #65
php-> Gider du forklare, eller endnu bedre, komme med en eksempel?

/Jon@z