Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
14. november 2001 - 09:43 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Min registrerinsdatabase er fucked!

Hej

Jeg har et kæmpe problem. Er \"kommet til\" at køre en fil i Win98 der på en måde har ødelagt min registreringsdatabase, i hvert fald går der cirka 5 sekunder fra Win98 er startet, så slukkes computeren bare! Og der sker hver eneste gang. Er sikker på at det er reg.databasen, da den en enkelt gang har sagt at reg.databasen skulle rettes, hvorefter den ville genstarte og køre scanreg, men den slukkede jo bare igen. Har prøvet en del ting efterhånden, geninstallering osv. Ved at Win98 gemmer en kopi af reg.databasen, men Win98 starter jo fint nok så det er spørgsmålet om den ikke er overskrevet nu. Nå, har meget lidt lyst til at formattere C-drevet endsige installere W2K på en anden partition og flytte data i DOS til dette drev. Hvad skal jeg gøre?? Er der nogen \"nem\" løsning eller hvad? Jeg takker mange gange på forhånd!
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2001 - 10:00 #1
Prøv at boote i fejlsikret tilstand....
Hvis du har en backup af registreringsdatabasen, så kan du bare køre den... ellers skal du nok formattere..

MVH Un1
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. november 2001 - 10:10 #2
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. november 2001 - 10:11 #3
Jeg har ingen erfaringer med det her program, men du kan jo prøve!

http://www.sprintbroadband.com/utilities/
Avatar billede kirus Praktikant
14. november 2001 - 10:13 #4
Hmm du kan prøve at starte i MS-Dos mode og skriv følgende: \"scanreg /fix\"
Der skulle du få mugligheden at kunne genetablere din Regdatabase fra op til 4(almindelige) start før. Vælg den ældste!!!!

Nogle gange er du heldig at det hjælper, men nogen gang har du også allerede startet PC\'en op for mange gange så den har lavet en sikkerheds kopie af den ødelagte REG database.
Avatar billede sluppi Nybegynder
14. november 2001 - 10:14 #5
måske kan du også bruge scanreg /fix
Avatar billede summer Mester
14. november 2001 - 10:15 #6
Hvis du mener det er reg.databasen, kan du prøve at klare problemet ved at genskabe en tidligere version af reg. som ligger FØR fejlen opstod.
Du starter først op i dos og prøver at rep. den nuværende med kommandoen SCANREG/FIX. Når den er færdig går du tilbage i Windows og ser om problemet er løst. Hvis ikke, starter du forfra i dos og skriver SCANREG/RESTORE. Nu kan du vælge en dato (måske) der ligger FØR uheldet. Når du er færdig - retur til Windows (skriv enten exit eller win). Håber det virker. Det gjorde det for mig en gang.

Avatar billede summer Mester
14. november 2001 - 10:16 #7
Åh, høj! Der har været \"trængsel\" mens jeg skrev mit svar
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
14. november 2001 - 10:19 #8
Tak for alle svarene, der er da nogle muligheder. Vender forhåbentlig tilbage i aften med pointgivning......
Avatar billede kirus Praktikant
14. november 2001 - 10:31 #9
trængsel?
Avatar billede summer Mester
14. november 2001 - 12:29 #10
5 sv og komm. mens jeg skrev :-)Rolig nu, ingen undertone i \"trængsel\"
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
14. november 2001 - 15:52 #11
Lige en kommentar/tillægsspørgsmål hvis der er nogen der kigger :) Vil det skabe uoverskueligt rod at slette Windows biblioteket i DOS og installere hele dynen igen?? Altså således at man kan beholde sin data, eller det meste for office skal vel installeres igen??
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. november 2001 - 16:23 #12
så vil du jo ikke have nogle af dine programmer regitsreret! ... det tror jeg ikke kan betale sig!
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
14. november 2001 - 19:10 #13
Hurraaa!! Så såre simpelt som en scanreg/restore gjorde tricket. Tusind tak! Jeg vil nu tillade mig at distribuere pointene lidt rundt efter hurtighed og pædagogik :D
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
14. november 2001 - 19:15 #14
Hurraaa! Så såre simpelt som scanreg/restore gjorde tricket. Genialt! Tak for det, her er pointene....
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. november 2001 - 22:44 #15
tak for points :)
Avatar billede summer Mester
14. november 2001 - 23:34 #16
takker for point, det er jo bare en fornøjelse at hjælpe hinanden, det vi kan.