Avatar billede ubbe Nybegynder
14. november 2001 - 09:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

P4-1,5Ghz vs Temperatur?

Jeg har lige købt en P4-1,5Ghz processor in-a-box...
Efter at have kørt med den i et par dage, tænkte jeg lige at jeg ville se hvor varm den egentlig blev! Jeg blev meget overrasket over at mit asus probe program vidste at den faktisk var oppe på 74 grader... Kan det passe? Og er det ok? Den burde da ikke være så varm, efter hvad jeg har hørt!

Min computer består ellers af:
ASUS P4T-E Bundkort
256Mb 800Mhz DDR Ram
GeForce3
60Gb IBM HD
Aopen HQ-08 Kabinet

Plz help, jeg er lidt nervøs for om den skulle brænde af... :)
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 09:16 #1
tror ikke det er noget problem... hvad siger asus selv på deres site
Avatar billede Peter Praktikant
14. november 2001 - 09:16 #2
den brænder ikke af, men den bliver ustabil. Der er en stor fejlmargen på temperaturmålingerne, det kan være problemet. Men kan du ikke prøve at pille boxen af og se om alting sidder rigtigt. Kører køleren som den skal?
Avatar billede ubbe Nybegynder
14. november 2001 - 09:18 #3
petter78:
Køleren kører omkring 3000omdrej/sek er det ok?
Processoren sidder som den skal, den kører jo ok!!!
Avatar billede bullet! Nybegynder
14. november 2001 - 09:35 #4
så vit jeg ved er det ikke okay med den temperatur! og især ikke når det er Pentium 4, de skulle netop ikke blive varme, 74 grader er mere end hvad Athlon cpu\'er bliver, og de er kendt for at blive varmere end P4\'rene, min cpu køler køre med ca 5000 omdrejninger, men det kommer meget an på hvad det er for en køler, men jeg synes du skal tjekke via din BIOS for at se det rigtige, det er ikke sikkert du ka regne med hvad et eller andet software program viser, snakker af afaring
så hvad siger din BIOS med cpu temperaturen??

Avatar billede Peter Praktikant
14. november 2001 - 10:03 #5
jeg troede, at softwaren hentede tallene direkte fra bios, det tror jeg sådan set stadigvæk.
Kan du ikke prøve at pille den af og sætte den på igen. Jeg ved ikke om det hjælper, men det kunne jo være.
Avatar billede bullet! Nybegynder
14. november 2001 - 10:46 #6
petter78>> det gør den da også, men jeg stoller ikke på sådane tal før jeg har set dem 2-3 steder for at se om de måler ens,, og i sær ikke i ubbe\'s situation der ville jeg kun stole på BIOS\'en......men jeg venter spændt på at se hvad hans BIOS siger
Avatar billede bullet! Nybegynder
16. november 2001 - 06:10 #7
Hvad laver du ubbe!?!?!??!? skriv dog tilbage................
Avatar billede ubbe Nybegynder
16. november 2001 - 09:48 #8
Jeg tester min cpu for hårdt... ;)
Avatar billede ubbe Nybegynder
16. november 2001 - 09:52 #9
Tiløg med de 100points \"bullet!\", det vidste sig at mit asus software viste omkring 30 grader for meget, end hvad bios sagde!!!
Den var slet ikke så varm alligevel, hvilket jeg også kunne mærke, ved alm. berøring af køle-elementerne...
So many thanks, nu kan jeg sove trygt om natten igen!!! :D
Avatar billede bullet! Nybegynder
16. november 2001 - 11:45 #10
Det ka du nemlig, så lige en hvor hans målte 15 grader for meget, og han stolte også kun på BIOS\'en det er den man skal regne med,
sov godt fremover :-)