Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 08:17 Der er 28 kommentarer

Problemer med trådløse Logitech-muse

På mit arbejde sidder vi på kontorene to og to overfor hinanden og har allesammen Logitech trådløse mouseman wheels. Desværre er de fleste generet af deres mus hakker eller slet ikke kan flyttes rundt på skærmen når personen overfor anvender sin mus.

Det må jo betyde at den ene mus skal have skiftet kanal. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede andreasha Nybegynder
14. november 2001 - 08:18 #1
På den afsender boks der er forbundet til computeren skulle der gerne sidde en dims =)
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 08:20 #2
Ja, men det hjælper ikke spor at skifte ved hjælp af denne knap, for problemerne er der stadig.
Avatar billede andreasha Nybegynder
14. november 2001 - 08:21 #3
hmmm...så ved jeg det ikke.
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 08:22 #4
Kan det være at den overfor-stående computer skal være slukket for at det hjælper?
Avatar billede andreasha Nybegynder
14. november 2001 - 08:24 #5
nææh, det lyder usandsynligt. Tjek manualen?
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 08:52 #6
bruger i den nyeste driver ??? kan kanalen ikke skiftes i det program som er med ??
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 08:53 #7
Der står ikke spor om problemet i manualen. Jeg har faktisk samme problem hjemme ved min og kærestens computer, hvor han heller ikke anvende sin mus, når jeg bruger min.
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 08:54 #8
Maxwell: Ja, vi bruger den nyeste driver. Jeg kan ikke finde noget i softwaren, som kan få musen til at skifte kanal.
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 08:56 #9
hvis den ene computer er slukket hvordan køre den anden så ??
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 08:58 #10
Maxwell: Så kører den anden helt uden problemer.
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 09:03 #11
hvor står modtagerne til signalerne... ikke tæt på skærmen eller højtalere vel ?? måske bliver der tænt for noget (eller så maget) når begge er tænt så det genere signalet ??
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. november 2001 - 09:03 #12
Står der en højtaler tæt ved din modtager?
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 09:06 #13
Der står ingen højtalere på kontoret men modtageren står rigtigt nok tæt op ad skærmene, men det forklarer ikke hvorfor musen kan bevæges fint når den anden computer er slukket.
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 09:09 #14
står de 2 skærme tæt ??
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 09:10 #15
genen bliver måske for stor når begge skærme er tænt... Prøv at flytte modtagerne væk fra skærmene bare 20-30 cm gør rigtig meget...
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 09:12 #16
Maxwell: Ja, det gør de. De står næsten lige op ad hinanden. Jeg vil lige prøve at flytte modtageren lidt væk fra skærmene, men hvis det er løsningen, hvorfor er det så altid kun den ene mus der bliver påvirket?
Avatar billede maxwell Nybegynder
14. november 2001 - 09:13 #17
tjjaaa... hvorfor blue-screen\'er windows ??
Avatar billede voodoo_g Nybegynder
14. november 2001 - 12:59 #18
hvis det er et kontor så finnes det vel support der dere har kjøpt det??
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 13:42 #19
Korrekt - men support er også i tvivl hvordan den skal løses.
Avatar billede gizkor Nybegynder
14. november 2001 - 13:49 #20
inde i indstillingerne i Logitechs Mousevare (sidste side), kan man indstille hvilken kanal musen skal køre på.
Avatar billede gizkor Nybegynder
14. november 2001 - 13:50 #21
Mouseware selvfølgelig (med W), installer evt. den nyeste version
Avatar billede quinde Nybegynder
14. november 2001 - 14:10 #22
Gizkor: Der er ikke noget, som hedder Indstillinger i min Mouseware, men derimod egenskaber. Er det det du mener?
Avatar billede gizkor Nybegynder
14. november 2001 - 20:54 #23
ja, i vinduet for egenskaber skal du se under fanebladet \"trådløs\", her skulle det være muligt at skifte til en anden kanal
Avatar billede quinde Nybegynder
18. november 2001 - 20:55 #24
Gizkor: Det virker ikke - musene går stadig i hinanden.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 20:58 #25
Altså...den ene puter skal vel være slukket, da musene ellers ikke kan vide hvilken der skal skifte frekvens.

Og så skifter de vel begge to?
Avatar billede quinde Nybegynder
18. november 2001 - 21:01 #26
Ja, det skulle man mene, men jeg slukker faktisk de andre computere, men lige meget hjælper det. Måske skulle jeg tager deres receivere helt ud af lokalet? Jeg er efterhånden ved at være lidt desperat *S*
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 21:03 #27
Tror nærmere det er de andre mus du skal \"bortføre\" *G*
Avatar billede quinde Nybegynder
18. november 2001 - 21:05 #28
hehe, det var også dem jeg mente.