Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:12 Der er 29 kommentarer

Autorun fil?????

Hey er der en venlig person som lige vil hjælpe mig lidt?? jeg er igang ,med at lave en cd med alle mine hjemmesider på, og jeg vil godt ha det sådan at når man smider skiven i sit drev, så åbner den selv min default.html hvor jeg har linkz til alle mine sites??? hvordan kan jeg gøre det?? Altså lave en autorun fil som kan gøre det?????? (cd skal bruges til virksomheder, søger elevplads)

Hjææææælp!?!?!
Avatar billede soreno Praktikant
13. november 2001 - 18:16 #1
du kan ikke åbne en html fil via autorun, du skal bruge et hjælpeprogram.
Eks:
run.exe default.html
hvilket svare til at dobbeltklikke på filen.

Mvh
Søren Olesen
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:18 #2
Hvilket program kan men bruge til det??? kunne jeg få dit til at hjælpe mig lidt??? hvis du har ICQ.. eller noget??? ville være virkelig glad hvis du kunne hjælpe???

Venlig Hilsen
Robert K.
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:19 #3
først går du ind i notepad
Skriv:

[Autorun]
open=default.html

Hvis du også gerne vil have et icon til din cd skal du tilføje...

icon=iconnavn.ico

under open=....

(Jeg er ikke helt sikker på at den kan åbne .html filer men du kan jo teste dig frem...)

- Netz.dk
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:20 #4
husk at gemme filen som autorun.inf
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:20 #5
Og filen skal ligge i roden (d:/autorun.inf)
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:22 #6
Ehh ved ik om det er for meget? men kunne jeg få dig til at lave \"koden\" til mig???? som jeg skal smide den ind.. for jeg er lidt blank på det her område.. eheh???
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:23 #7
Du kunne selvfølgelig også bruge Flash, og så lave en fed FlashMenu Det plejer jeg gøre!

Dem der kigger på CD\'erne bagefter plejer elske det...

- Netz.dk
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:24 #8
source > var det til mig eller ham den anden?
Avatar billede sluppi Nybegynder
13. november 2001 - 18:24 #9
det står der:

[Autorun]
open=[den fil du skal åbne].html
icon=[hvis du vil have et ikon til den fil].ico

Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:25 #10
tak sluppi *Ss*
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:26 #11
Hmm jamen har prøvet at brænde en cd sådan.. men det virkede ikke??? en anden sagde jeg måske skulle bruge et hjælpe program?????
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:27 #12
Snaker til \"Netz.dk\" :))
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:27 #13
flash kunne sikkert godt bruges...
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:28 #14
Har du hørt om / Set / Prøvet -Flash (Macromedia Flash)
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:30 #15
det er et sk*** godt animations program, som også bruges til at lave menuer og andet sjovt med, kan bruges til nettet og kan også lave .exe filer med det...
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:30 #16
Jaaa har det.. men ved sku ik hvordan jeg får bikset en autorun \"sjovert\".. eheh :) ???????
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:31 #17
...som du så kunne sætte ind som en lille intro der bagefter åbnede din default.html
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:31 #18
har du det? eller var det fordi du forstod hvad jeg snakkede om?
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:32 #19
Jamen jeg er slet ik så go til flash.. og det skal laves i aften.. eheh såå jeg er lidt i tidspres.. eheh :))
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:32 #20
har du en MSN Messenger, så kunne vi tale videre den vej... *Ss* (hvis ja, netzdk@hotmail.com)
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:32 #21
Jow jow har Flash 5 men kan ik bruge det.. ik p åen prof måde.. og så er det noget crap.. for mine sites er ret nice.. *GG*
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:33 #22
Damn nej kun ICQ!?
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:34 #23
hvornår i aften? jeg kunne måske godt lave en til dig... men det ville tage lidt tid, og så er det ikke helt sikkert fordi jeg har det ikke på min egen pc...
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:37 #24
Hmmm... lad mig lige finde sådan en messenger ting... bliv lige hængende.. eheh OK?
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:38 #25
du skal have en @hotmail.com for at bruge den... Det går vist også med @msn.com
Avatar billede source_unknown Nybegynder
13. november 2001 - 18:39 #26
Har osse en hotmail!!! finder det lige :))))
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:39 #27
du er sikkert ikke glad for at høre det men jeg må smutte i et stykke tid... Hvis du får fat på den der MSN tingest så kontakt mig så skal jeg være der så snart jeg er færdig...
Avatar billede netz-dk Nybegynder
13. november 2001 - 18:54 #28
i\'m back!
Avatar billede double-g Juniormester
13. november 2001 - 19:15 #29

Dette program kan bruges til at starte en *.html fil fra en cd.

Og det er freeware.

http://www.duckware.com/winopen.html