Avatar billede jivefunk Nybegynder
14. marts 2000 - 07:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafik kort virker ikke

Jeg har installeret win 2000 på min computer, samtidig køre jeg stadig 98.
Jeg har et Diamond Viper 770.
I 98 har jeg ingen konflikter, det hele køre fint.
Men i 2000 vil det ikke engang starte, det eneste jeg kan starte 2000 i er i "Safe mode"
2000 finder selv et nVida Riva tnt2.
Og når jeg prøver at starte, bliver der bare en sort skærm, når den skulle hoppe ind i 2000.
Hvis jeg så installere grafik kortet, med en NT driver, som skulle vikre.
Så får jeg en blå fejlmeddelse, når jeg starter, der hedder "Drivers IRQ not less or even"

Så HJÆLP!!!!!!!!!
Jeg vil så gerne køre 2000

JiVe
Avatar billede cldu Nybegynder
14. marts 2000 - 09:20 #1
prøv at hente "detonator" driverne fra nvidia.com.
Der findes en NT-4 revision som skulle køre, også med 770'eren. Ellers så prøv lige at sørge for at PCI-slot 1 er fri, da det er et AGP kort du har. :)
Avatar billede vessel Nybegynder
14. marts 2000 - 11:41 #2
Jeg har haft akurat sammen problem, men blot med mit Matrox Millenium G4oo kort. Den eneste løsning var at være tålmodig og så vente til de næste beta-drivere kom ud......
Livet er surt engang i mellem...  :o(
Avatar billede jivefunk Nybegynder
14. marts 2000 - 20:55 #3
JiVefunK takker for svarende, men har nu et andet problem...
Efter jeg har installeret den nye driver, og jeg sætter opløsningen op.
Så døt win 2000.
Og jeg ved at skærmen sagtens kan klare opløsningen.....

Avatar billede zycho Nybegynder
15. marts 2000 - 13:25 #4
Til jivefunk :

Jeg kender dit problem alt for godt!!!
Det problem din pc laver er at når den kommer ind i windows prøver den at køre mange hertz. Altså flere end din skærm kan klare. Derfor beskytter skærmen sig selv for at blive ødelagt ved at sætte skærmen i standby.

"Cldu" har garanteret ret i at du skal bruge Nvidias drivere. Jeg har haft præcist de problemer du har, dog har jeg et andet grafikkort ( Geforce Pro ),
og efter JEG installerede nvidias drivers virkede lortet.

Grunden til at det virker i safe mode er at der er den sat til at køre et antal hertz og opløsning som alle grafikkort og skærme kan klare.

Hilsen Zycho
Avatar billede jivefunk Nybegynder
16. marts 2000 - 07:44 #5
JiVefunK Fortsat:

Til Zycho:

Min særm går ikke i stand by, det ville jeg kunne se på skærmen.
Maskinen går simpelthen kold, inden når ind i windows.
Avatar billede arnoldgaarde Nybegynder
16. marts 2000 - 18:51 #6
Jeg kender alt for godt problemet. Jeg har selv et Graphics Blaster RIVA TNT agp kort, det jeg gjore var at gå ind på creative's europæiske support sider og downloadede driverne til NT4.0 dette gjore at jeg kunne bruge kortet men ikke D3D hardware accelerration :-(
Avatar billede getaway Nybegynder
20. marts 2000 - 19:17 #7
Jeg syntes også at du skulle prøve at hente driverne ned. Men, men, men, det er ikke sikkert at de virker optimalt under W2K (Windows 2000). Derfor har Microsoft lavet et lille logo, som f.eks. kan sættes på spil og programmer, der beviser at de kan køre under W2K.

Det system gælder også drivere. Du kan jo prøve at maile nVida, for at høre om der er W2K-drive parat, eller om de eventuelt er igang med at lave dem...?

Held og lykke d:-)
Avatar billede cldu Nybegynder
20. marts 2000 - 23:20 #8
nummer 1: nVidia drivere til win2k ER allerede lavet - de ligger bl.a. i en WDK udgave som standard i win2k.
nummer 2: jivefunk, de problemer du oplever med at mskinen går kold har GARANTERET noget med driverne at gøre. Mit gær er, at maskinen stopper PRÆCIS der hvor "starting windows" ville have dukket op....
Avatar billede cldu Nybegynder
20. marts 2000 - 23:22 #9
arnoldgaarde: den fejl du har oplevet med NT4 driverne fra NV er IKKE et resultat af forkerte drivere, men derimod et ret så ondsindet "lune" fra win2k's side. Der HAR simpelthen været problemer med at få AGP-accelerationen til at fungere, fx. i 'dxdiag' værktøjet... Sad but true. :/