Avatar billede mussle Nybegynder
11. november 2001 - 18:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problem med scsi hastighed

har problem med at min scsi harddisk ikke læser og skriver med mere end 12 MB..og det tiltrods for at det er en scsi 160

hardware
bundkort :asus a7v
cpu : amd 1200
scsi HD : fujitsu scsi 160/lvd 10000rmp 18.6 GB
scsi control: adaptec 19160 med lvd kabel
Avatar billede mussle Nybegynder
11. november 2001 - 18:08 #1
kører med windows xp
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2001 - 18:23 #2
har den også gjort det under andre styresystemer?
har du haft pillet ved biosen for controlleren?
har du checket at write behind cache er aktivere under hardware - egenskaber for diskdrev?
Avatar billede mussle Nybegynder
11. november 2001 - 18:25 #3
her ikke testet den under andre styresystemer

write behind cache er aktiveret...

og pillet ved biosen men kun for at fjerne en besked under opstart...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2001 - 18:32 #4
bruger du win xp\'s egen driver eller den der fulgte med controlleren?
Avatar billede mussle Nybegynder
11. november 2001 - 18:36 #5
xp\'s der fulgte ingen med controlleren...ikke til xp ihverfald

på adaptec\'s hjemmeside står der også at man skal bruge xp\'s drivere..
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2001 - 18:40 #6
hmm...prøv at slå S.M.A.R.T. fra i controlleren\'s bios og se om det ikke hjælper!
Avatar billede mussle Nybegynder
11. november 2001 - 18:47 #7
findes ikke i bios\'en...
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:35 #8
Nu betyder 160 jo ikke at du vil være i stand til at overfører 160 MB pr. sek.

Jeg mener at 12 MB pr. sek. er OK, det er inden for rammerne af hvad den skal kunne.

Jeg vil mene at du ikke får den til at overføre ret meget mere end 16 MB pr. sek. under optimale omstændigheder (hurtiger processor, store filer, ingen andre enheder tilkoblet controlleren osv.)

Der hvor SCSI "rykker" er når maskinen er belastet, så vil den stadig levere de 10-16 MB pr. sek. hvor en IDE vi gå i knæ og kun levere 1-2 MB pr. sek.
Avatar billede mussle Nybegynder
04. februar 2003 - 17:36 #9
lukker