Avatar billede oersted Novice
11. november 2001 - 17:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

COM 3 \'forsvundet\'

Efter installering af win2K på min bærbare (Toshiba) kan Windows åbenbart kun COM 1 (seriel) og Printerproten, men ikke COM3 (til mit interne modem).

COM3 er ikke listet i min device manager efter installationen... (jeg havde win 98 før)

Fint nok, når jeg kører ISDN over serielporten, som nu, men jeg har desperat brug for at kunne \'ringe op\' analogt gennem COM 3

Hvad gør jeg ?
Avatar billede thaufer Nybegynder
11. november 2001 - 17:51 #1
Er der overhoved en udgang til COM3..?
Jeg tror altså at du har en computer med en COM1 som den serielport og COM2 som den anden seriel port og en LPT1 som printerport(parallelport)
Avatar billede oersted Novice
11. november 2001 - 18:10 #2
da jeg kørte \'98 brugte den COM3 (det er modemet, som ér installeret stadig konfigureret til)men KUN COM1 og LTP (printer) er listet nu i device manager..

Så ja, den eksisterer skam, den er åbenbart bare ikke installeret, så hvordan gør jeg det ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 19:15 #3
Com 3 er ikke en rigtig fysisk port, det bedste du kan gøre er at tilføje porten ved at installere modemet igen, så skulle du få mulighed for at vælge Com3 igen.

Com 3 bruges normalt til interne modemer, com1 & 2 bruges så til ekterne modemer!
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. november 2001 - 20:11 #4
Som sagt ... com3 bliver sat op ved installation af det interne modem ... det er i hvert falde det jeg har oplevet.

Men hvilken bærbar er der tale om og er det det indbygget modem der er tale om? ikke PCMCIA?
Avatar billede oersted Novice
11. november 2001 - 23:27 #5
det er et internt modem. Men det kan jeg vel prøve at installere igen. Jeg prøver...
Avatar billede oersted Novice
11. november 2001 - 23:29 #6
> goldduck; Toshiba Satellite
Avatar billede oersted Novice
13. november 2001 - 19:58 #7
geninstallation af modem hjalp ikke, jeg installerede porten..

/
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
22. november 2001 - 16:01 #8
Prøv at geninstaller porten via. \"tilføj ny hardware\". Det er en toshiba? Har du fået en recovery cd med? kan godt være problemer der som nærmest tvinger dig til at køre det styresystem som blev leveret med computeren/recovery cd\'en
Avatar billede oersted Novice
22. november 2001 - 20:09 #9
Jamen, jeg installerede netop porten, og det løste problemet.

Men ellers tak