Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
10. november 2001 - 20:10 Der er 80 kommentarer og
1 løsning

Flash menu

Hej er der ikke nogen der kan lave en flash menu til mig??
Den skal ligne den på www.solvangskolen.dk
Jeg ved ikke om det er flash eller hvad!!!
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
10. november 2001 - 20:21 #1
Du skal hen i freelance katagorien. Den her katagori er kun for dem der har spørgsmål.
Avatar billede uni-c Nybegynder
10. november 2001 - 20:36 #2
hej...er du fra Farum....
Avatar billede syskazper Nybegynder
10. november 2001 - 20:48 #3
Det er da ikke flash.....det kan laves i dreamwaver og kaldes CSS Style :)
Avatar billede uni-c Nybegynder
10. november 2001 - 20:49 #4
kan også bare laves i javascript....
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
10. november 2001 - 23:59 #5
Farum? Nej hvorfor?
Avatar billede uni-c Nybegynder
11. november 2001 - 00:08 #6
sorry....spørgsmålet vat til julemanden2002..

skal nok sige hvem spørgsmålet er til næste gang:-) sorry
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
11. november 2001 - 00:12 #7
så forstår jeg det bedre Uni-c.
Lige et tip til julemanden2002. Hvis du vil se om noget er flash kan du højreklikke på det og hvis der står \"About Macromedia Player\" så er det flash.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
11. november 2001 - 00:14 #8
Der er faktisk noget flash på den side, opdagede det lige. Det runde logo hvor der står \"Solvangskolen farum\" i en cirkel.
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
11. november 2001 - 15:30 #9
Nej jeg er ikke fra Farum jeg er fra KBH, men jeg prøvet bare at gå ind på www.solvangskolen.
Men er der nogen der gider at finde/lave koden til mig?? Plz!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
11. november 2001 - 15:32 #10
En ting til er der nogen af jer der ved hvor man, kan DOWNLOADE DREAMWEAVER!!!!
Avatar billede uni-c Nybegynder
11. november 2001 - 15:34 #11
hvordan kender du så siden.....er der en by i københavm der hedder solvangskolen..det er jo ike ligefrem det letteste skolenanv man lige kan finde på
Avatar billede cdc Novice
11. november 2001 - 15:35 #12
Her er den så, skal ligge i <head>

<style type=\"text/css\">

a.tabtext1 { color: #cc3300; text-decoration:none; font-family:verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14pt; font-weight:none}
a.tabtext1:hover { font-family: verdana, Helvetica, Arial; color: #ffffff; text-decoration: none }

</style>

/cdc
Avatar billede Xelot Nybegynder
11. november 2001 - 15:49 #13
Jeg kan tegne den menu til dig, men så skal jeg have at vide hva for nogle tekster der skal være, og hvor linksne skal pege hen. Du kan evt selv ændre linkene hvis du har Macromedia Flash 5.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
11. november 2001 - 15:56 #14
Du kan downloade en gratis trial version af Dreamweaver på www.macromedia.com
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
11. november 2001 - 21:54 #15
Jeg har flash 5 bare lav den for mig!
Avatar billede Xelot Nybegynder
12. november 2001 - 09:18 #16
Okay jeg tror at jeg kan have noget klar til i aften! Hva skal der stå i menu\'en?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 15:59 #17
znup.dk: I topppen eller hvad?????
Avatar billede Xelot Nybegynder
12. november 2001 - 16:03 #18
Jeg skal ha at vide hva jeg skal skrive, og hvis du kan lave f.eks. en .bmp fil hvor du tegner hvordan du vil ha det. For jeg tror at du beder om mere end du har skrevet i spørgsmålet...
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 16:14 #19
Jeg er på lige nu! er du?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 16:16 #20
Kan du også lave en INTRO til mig????
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 16:18 #21
Altså i FLASH
Avatar billede Xelot Nybegynder
12. november 2001 - 16:23 #22
Ja det ku jeg vel nok! Hvordan skal den være?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 16:31 #23
Vi kan snakke på ofir chat! jeg ved godt det lyder grimt! men der kan vi skrive sammen!
Kom kl. 16:45 og kald dig selv for znup.dk
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 16:31 #24
Bare i 10 til 12 et!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 16:39 #25
Er det iorden?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 16:48 #26
Kommer du eller hvad?
Avatar billede Xelot Nybegynder
12. november 2001 - 16:50 #27
Så det ikke lige. Desuden må vi jo nok hellere snakke her, ellers får vi problemer med Eksperten.dk og deres regler. Hva ska der være i intro\'en? og hva skal der stå?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 17:28 #28
Hej igang!

Vi venter med introen !
Jeg prøver at lave en tegning til dig inden i aften ok!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 17:47 #29
Kan du ikke bare prøve at lave en rigtig sej flash menu til mig!
Hvis lærer mig hvordan jeg kan linke tingene sammen!
Kan du bare lave menu\'en til mig!
Prøv nogen af disse!
Hvis du er sød så lav alle sammen og hvis mig dem!
Jeg giver dig mange point!

http://www.lottes.dk/javafiles/menu/BubbleMenu/start.shtml

http://www.lottes.dk/javafiles/menu/PictureMenu/start.shtml

Med en anden baggrund !! til 2\'eren

http://www.lottes.dk/javafiles/menu/colormenu/start.shtml

Jeg kan selv sætte linkene!
Du bestemmer selv om du vil lave nogen af dem eller om du vil lave en sej flash menu til mig!!!
Avatar billede Xelot Nybegynder
12. november 2001 - 21:20 #30
Hmm... Kan du ikke bare downloade de menu\'er der er på de sider?

Okay en anden ting er, at den menu som jeg laver, laves med billeder, så du skal ændre i teksten til billederne hvis det skal ændres. Ehm Min ftp er lige nede nu, men jeg kigger lige lidt mere på det!!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
12. november 2001 - 21:27 #31
Jeg har Flash 5, men jeg kan ikke finde ud af, at bruge det! kan du hjælpe????
Jeg er på nu !
Avatar billede Xelot Nybegynder
13. november 2001 - 08:38 #32
Hrmpf.... Nåh ja men så må jeg vel hjælpe dig lidt med at finde rundt i det når jeg er færdig med menu\'en.
Avatar billede Xelot Nybegynder
13. november 2001 - 16:10 #33
ehm det er noget midlertidig noget, men det er bare lige for at teste om det er noget i den stil?!?
Avatar billede Xelot Nybegynder
13. november 2001 - 16:10 #34
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
13. november 2001 - 16:32 #35
Jeg kan ikke åbne den! hvorfor?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
13. november 2001 - 16:39 #36
Nu kan jeg, ikke lige den slags! men nogen med mere flash i!
Hvis jeg giver den min hjemmeside kode, vil du så godt lave en hjemmeside til mig???
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
13. november 2001 - 16:39 #37
Ops fejl! ikke på den måde!
Avatar billede Xelot Nybegynder
13. november 2001 - 16:57 #38
Ehm... Jo du skal køre .html filen! Har jeg ikke vedlagt den?? En anden ting du skal bruge er flash player plugin... det kan du nakke fra http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
13. november 2001 - 17:05 #39
Jeg har det! jeg har fået det til at virke!!!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
13. november 2001 - 21:19 #40
Men jeg kan ikke lide den! du har lavet!
Kan du prøve en med mere flash i?
Avatar billede Xelot Nybegynder
13. november 2001 - 22:03 #41
Den er så flash\'et som den KAN blive, det som du vil have er mere design, og så er det at DU skal fortælle mig hvad du vil have.
Avatar billede Xelot Nybegynder
14. november 2001 - 20:13 #42
Hmm jeg tror egentlig ikke at jeg gider at lave mere på den menu når du ikke kan opføre dig ordentligt!

Ser du, jeg har fundet ud af at det går ikke med at prøve at snyde herinde, så det må du bare lære! Desuden så HAR jeg lavet det du spurgte om!

spm1 http://www.eksperten.dk/spm/132158
spm2 http://www.eksperten.dk/spm/132421
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
14. november 2001 - 20:35 #43
Ok du har ret!!!!
Vil du hjælpe mig vis jeg tager mig sammen!
Det er nemlig svært for mig at forklarer dig det!
Jeg prøver at tegne en til dig!! ok?
Avatar billede Xelot Nybegynder
14. november 2001 - 22:13 #44
k...
Avatar billede cdc Novice
14. november 2001 - 22:26 #45
znup.dk..........snyd.......du fik da også snyt dig til et script på en fræk måde....!!

http://www.eksperten.dk/spm/79430

\"Så ikke skyde med elastikker, når man selv går med gummibukser\"

/cdc
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
15. november 2001 - 14:58 #46
Imens jeg prøver at tegne en menu!
Kan du ikke bare prøve at lave en intro imens?
Så kan jeg lige se hvordan den, som du lave ser ud?
Om jeg kan lide den!!
Avatar billede Xelot Nybegynder
16. november 2001 - 10:14 #47
Jeg kigger på det i aften. Hva hedder din side??

/cdc>> somsagt og jeg citerer mig selv: \"jeg har fundet ud af at det går ikke med at prøve at snyde herinde\"

Skal jeg skære det ud i pap??
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
16. november 2001 - 11:46 #48
Hvad mener du med at snyde???
Min side hedder: www.baljit.subnet.dk
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
16. november 2001 - 11:47 #49
Men jeg laver snart en ny!!
Avatar billede Xelot Nybegynder
16. november 2001 - 12:18 #50
Okay jeg tror at jeg har en idé! Har du et slogan eller noget jeg kan arbejde med??
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
16. november 2001 - 15:58 #51
Kan jeg vente lidt! pga. jeg skal jo lave en ny, side så kan jeg jo bare, fortælle dig det når jeg ved det!!
Men kan jeg bruge flash på subnet???
Avatar billede Xelot Nybegynder
16. november 2001 - 22:02 #52
Hvis du laver .swf filer kan du godt !! Bare husk at exportere det til en .html fil eller sådan noget.

Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
17. november 2001 - 11:59 #53
Kender du den der backstreet boy sangen!
Der hvor de laver grin med dem???
Hvordan for  jeg lagt den ind????
Avatar billede Xelot Nybegynder
17. november 2001 - 14:06 #54
Hmm nej den kender jeg nok ikke!! Du skal importere den i flash, og derefter kalde den frem ved f.eks. en frame eller noget!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
17. november 2001 - 14:18 #55
Skal jeg fortælle dig hvor du kan få den???
Gå ind på www.mikkel.dk og ned i fun og movies!
Så er den der, næsten lige i midten!
Kan jeg fortælle dig hvordan min INTRO skal være!!

Avatar billede Xelot Nybegynder
18. november 2001 - 15:19 #56
Ja det ku være rart at vide hva jeg skal proppe ned i den!
Avatar billede dhol Nybegynder
18. november 2001 - 17:20 #57
Ok Jeg tænker lige men der SKAL være disse ting: Linkz, Online spil, Scripts, downloads, måske noget mer, jeg tænker lige ok!!
Men til aller sidst skal der stå Baljit4, men 4 talet skal være større end bogstaverne.
Kan du lave den og vise mig den!
Altså de skal komme ind på forskellige måde!!
Forresten hedder min nye sider www.baljit4.subnet.dk
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
18. november 2001 - 17:23 #58
Jeg kom til at skrive fra min brors bruger!
Undskyld det svar lige over er fra julemanden2002 OK
Avatar billede Xelot Nybegynder
18. november 2001 - 21:22 #59
Okay jeg kigger lige på det!! Jeg har nogenlunde en idé om hvad du vil have.
Avatar billede Xelot Nybegynder
19. november 2001 - 13:47 #60
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
19. november 2001 - 15:25 #61
Kan du ikke fjerne det, der nedereste til sidst, det med chris eller skal det være der???
Den er god, men hvis jeg vil have flere ting i, kan du gøre det til mig!!?
Avatar billede Xelot Nybegynder
19. november 2001 - 15:35 #62
HVAD?? nu linker jeg til original-filen, og så må du selv lave resten!! Du beder om noget som skal laves af en prof. eller en betalt person.
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
19. november 2001 - 16:03 #63
Ok men kan du godt sætte noget andet musik på?
Indefra http://www.leeche.subnet.dk/ og loops, og så den der hedder dance så er du sød!!!!

Men hvordan sætte jeg den ind????????????????
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
19. november 2001 - 16:07 #64
Jeg tænke og lige på! hvordan man kom videre??
Altså skal der ikke være en skip intro!?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
19. november 2001 - 16:27 #65
Jeg spørg bare!!!
Vil du fortælle mig hvordan jeg selv kan lave en intro!
????
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
19. november 2001 - 16:45 #66
Og en ting til!!! Kan du godt lave et logo til mig! du ved nok hvad jeg mener!!!
Avatar billede Xelot Nybegynder
19. november 2001 - 20:13 #67
Hmm... Okay!! Jeg laver ikke mere end det logo!! Jo der plejer at være en skip intro! Men hvis du ligger mærke til det, så kan du klikke på din hjemmeside-adresse til sidst i intro\'en. Dette link fører til index2.htm. Men det er kun en lille ekstra ting.

Du bruger bare dine skrift-typer, billeder, og så bruger du bare dine frames i flash 5. (regner med at du kender til programmet)

Sig lige til hvis du ikke ved hvad frames er!!

Jeg går strax i gang med logoet!
Avatar billede dhol Nybegynder
19. november 2001 - 21:20 #68
Jeg ved ikke så meget om programmet!!!!
Jeg vil også gerne spørge dig og du ikke vil gå i detajler  fordi jeg ikke kender noget som helst til det, bort set fra jeg ved hvordan det kommer til at se ud!!!
En sidste ting, ville du gerne skifte baggrunds musikken !????
Avatar billede dhol Nybegynder
19. november 2001 - 21:22 #69
Ved du hvor man kan få flash 5 på dansk???
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
19. november 2001 - 21:23 #70
Du må undskylde at jeg kom til at skrive fra min brors bruger igen, SORRY
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
19. november 2001 - 22:09 #71
Man jeg ved stadig ikke hvordan jeg sætter den ind???
Avatar billede Xelot Nybegynder
20. november 2001 - 15:54 #72
Så er det nok bedst at du får fat i en manual til programmet hvis du ikke kan læse engelsk! Jeg har lært ALT hvad jeg kan i programmet via guiden som følger med programmet! Den er godt nok på engelsk, men der er screenshots som forklarer det meste hvis du ikke kan læse.

Håber at det er svar nok!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
20. november 2001 - 16:17 #73
Men ville du sende den original filen + Introen der er lavet, med andet musik du ved!!!!!
En ting til jeg har downloadet hele flash 5, så jeg har ikke nogen manual!!!!
Men håber du vil sende de to ting!!

P.S er du færdig med mit LOGO???????????
Avatar billede Xelot Nybegynder
20. november 2001 - 21:36 #74
http://www.friserverplads.dk/znup/xperten/julemanden2002/logo.jpg

Jeg finder lige original-filen frem. Jeg ændrer altså ikke det musik.
Jeg snakker om den manual der er med programmet, den der ligger under \"Help\" i din menu. 8)
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
20. november 2001 - 21:42 #75
Nåhhh ok men vil du ikke være sød og skifte musiken!!!
Vil du ikke kort fortælle mig hvordan jeg sætter introen ind?????????
Avatar billede Xelot Nybegynder
20. november 2001 - 21:59 #76
Jeg uploader intro\'en når min ftp på Znup er oppe og køre igen.

Du sætter den ind ved at gå ind i File>Publish Preview>HTML

Så laver flash en .html fil, som du så bruger.
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
20. november 2001 - 22:24 #77
Jeg kan ikke få det til at virke!!!!!
Kan du ikke sende mig html koden på julemanden2002@ofir.dk!!!!!

P.S husk at du skal skifte musikken!!!!!
Avatar billede Xelot Nybegynder
21. november 2001 - 12:12 #78
Jeg skifter IKKE den musik!! Jeg har været lidt venlig at lave mere end det du har bedt mig om i spørgsmålet, og nu gider jeg ikke at lave mere på det. jeg er derfor ikke bundet til at gøre mere ved det hvis du ikke kan lide det.

Jeg vender tilbage når ftp-en er oppe og køre igen!!
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
21. november 2001 - 14:01 #79
Vil du ikke nok!!!
Fordi du ved jo at ikke ved hvordan det skal gøres!!!!
Jeg vil nok heller ikke kunne finde ud af, det hvis du fortalte mig det!!!
HVIS jeg har nogen ting jeg gerne vil have lavet, kan jeg så godt maile dig??
Avatar billede Xelot Nybegynder
22. november 2001 - 12:10 #80
http://www.znup.dk/xperten/julemanden2002/intro-files.exe

Næh egentlig ikke!! Jeg har travlt med andre ting, og min mail er sprængfyldt med Spam-Mails. Men stil spm her på eksperten, så kan det jo være at jeg kigger forbi.

Tak for points! og held og lykke
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
22. november 2001 - 21:08 #81
Et sidste spm. hvordan sætter jeg filmen ind!!!
Jeg har lavet html filen, men jeg kan ikke få det til at virke??????
Kan du hjælpe??????