Avatar billede tronierz Nybegynder
12. marts 2000 - 17:57 Der er 13 kommentarer

Hvilket bundkort skal jeg købe?

Er der nogen der har et godt forslag til hvad for et bundkort jeg skal købe.

Betingelserne er:
Skal kunne køre med AMD Athlon 650 mhz eller hurtigere, og prisen skal helst ikke gå over de 2500 kr.
Avatar billede jackpower Nybegynder
12. marts 2000 - 21:11 #1
Hejsa

Hvis det er Athlon du vil køre med er der ikke så meget at snakke om, den vinder alt i test (næsten da) - men klart det bedste bud efter min mening.
Jeg køre selv med det, og det spiller uden nogen problemer.

ASUS K7M, K7, AGP, 500-800 Mhz, IDE66, Audio - ATX, 100MHz  Pris 1375
Hos Soft & Hardware Guiden
Hammervænget 21
8310 Tranbjerg
Tlf: 86-295383
Fax: 86-722383

Mvh
Jack!!
Avatar billede jackpower Nybegynder
12. marts 2000 - 21:12 #2
Skulle måske lige smide en www adr, så her er den http://www.shg.dk/
Og NEJ jeg har ikke noget med dem at gøre, andet end jeg har handlet der nogen gange, og er tilfreds med servicen

Mvh
Jack!!
Avatar billede stussy Nybegynder
12. marts 2000 - 21:58 #3
hehe Ja Asus' K7M! men jeg ville nu ikke give 1375kr for det, når man inde på http://www.edbpriser.dk/ kan få det for 1299 kr.

mvh
stussy
Avatar billede jochke Nybegynder
12. marts 2000 - 22:03 #4
Davs med dig tronierz.

Vist nok omkring den 13 marts udkommer et nyt bundkort til slot A fra A-open. Det er deres første udgave af et Athlon bundkort. Jeg ved ikke meget om det, men her er hvad jeg ved:

AMD Athlon 500-800MHz, chipset: Via Apollo KX133, AGP 4x, ultra DMA/66. Pris: 1400,-

Jeg går ud fra den er på 133MHz da navnet på chipsettet indeholder 133. Jeg har selv en del af A-opens produkter og de er meget stabile. A-open er ikke det firma der er hurtigst ude med ny teknologi men ventetiden er den værd da de er meget pålidelige. De produkter jeg har, har jeg aldrig haft bøvl med.

Et produkt jeg synes er værd at ta' et kig på.

Held og lykke med din søgen!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. marts 2000 - 22:52 #5
Hehe Asus kommer vel også med Slot-A bundkort, med det nye KX133 chipsæt på...
Avatar billede jackpower Nybegynder
12. marts 2000 - 22:58 #6
stussy>>

Det er ikke altid smart at købe det der er billigst, jeg ved nu hellere give lidt mere og så at der er en service bagefter som man kan bruge, kender ikke RetailOne Computershop Aps som har det til 1299,- så derfor vil jeg ikke anbefale det, men er man ligeglad med service, jo så klart køb det hvor det er billigst!
Mvh
Jack!!
Avatar billede stussy Nybegynder
12. marts 2000 - 23:08 #7
jackpower>>> jeg er en flitig køber af hardware, og jeg køber altid hvor det er billigst, jeg har altid været godt tilfreds såååh  :) men det må folk jo selv om...

stusser
Avatar billede jackpower Nybegynder
12. marts 2000 - 23:10 #8
Stusser>>

Ja okay sådan er vi jo alle sammen så forskeldige.......
Avatar billede stussy Nybegynder
14. marts 2000 - 22:28 #9
Læste lige en fin anmeldelse af Epox' EP-7KXA, med det nye KX133 chipsæt. smider lige linket : http://www.edbpriser.dk/bench/mainepox7kxa.asp
prisen er også helt acceptabel 1175 kr. inde på edbpriser.dk

/stussy
Avatar billede th Nybegynder
17. marts 2000 - 22:10 #10
Jeg er enig, Epox EP-7KXA er det beste valg!
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 01:08 #11
Om mindre end 2mrd introducere bl.a. Asustek Athlon motherboards baseret på "Socket A", ligesom Intel idag satster på FCPGA Socket370!

Alt vender altså tilbage til det gode gamle socket system, bare vent og se!

Zorglub
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 01:09 #12
Indtil da, vil jeg klart anbefale Asustek K7V som også benytter det nye KX133 chipset!!

Meeen, socket A bliver jo snart frigivet så hold på lidt endnu!

Zorglub
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 01:11 #13
Congratulations to ASUS K7V Mainboard!!
> After being awarded by Tom's Hardware
> Guide(http://www7.tomshardware.com/mainboard/00q2/000417/index.html),
> again we are glad to inform you that ASUS K7V got 9.5 points (full score:
> 10 points) on GotApex website motherboard review.
>
>    "Sure I have tested some nice Slot A motherboards, but none really
> screamed this is the one for me.  That all changed upon my first boot with
> the K7V.  All to often there are trade-offs that have to be conceded when
> deciding on a motherboard.  Either the board is an excellent overclocker
> but falls short in the stability department, or perhaps it turns in
> excellent benchmarks but you have to labor to ensure that it remains
> stable.  No more!  The Asus K7V hits the mark, by providing the best all
> around performance.  It also was by far the most painless install of a
> motherboard I have experienced since first installing my good old P2B.
> Asus has hit one out the park with the K7V, and likely will remain at the
> top even in the face of the increasing numbers of KX133 motherboards now
> hitting the market."  http://gotapex.com/reviews/k7v/index.htm