Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 00:20 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

DNS virker ikke (næsten ikke)

Af en eller anden grund er DNS holdt op med at virke på min computer. Dog kan jeg godt lave DNS opslag via \'nslookup\'

Nogen som har en idé til hvordan jeg får lavet dette?
Avatar billede svein Nybegynder
09. november 2001 - 10:39 #1
Hej gouldduck>
kan du uddybe noget mer hvad du mener med at den er holdt op at virke!
Eller du kan angive hvad der står Logbogen !?
Avatar billede svein Nybegynder
09. november 2001 - 10:40 #2
At du kan lave nslookup er et sundhedstegn ! så kan du ihverfald få fat på din \"revers lookup zone\"
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 11:19 #3
Hver gang jeg vil lave et DNS opslag (Via IE, IRC, ping ...), så får jeg bare unknown host!

Jeg har prøvet at afinstallere TCP/IP ... men nu kan jeg ikke tilføje den igen. Programmet (Når man trykker \"install\" i egenskaber for sin forbindelse) fryser, efter man har valgt \"Internet protocol TCP/IP\".

Dette tyder jo meget på at der er noget helt galt. Jeg har her til morgen prøvet at lave en repair - uden noget mærkbart resultat.

Hvis jeg kan ungå at reinstallere, ville dette være optimalt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 11:22 #4
Så lige nu har jeg ikke nogen protokoller installeret på systemet....

Den eneste fejl der er i Event loggen er:

Event ID: 10005
Category: None
Description:
DCOM got error \"The service coukd not be started, either because it is disabled or because it has no eneabled devices associated whit it. \" attempting to start the service SENS with arguments \'\'\'\' in order to run the server:
{D3938AB0-5B9D-11D1-8DD2-00AA004ABD5E}
Avatar billede svein Nybegynder
09. november 2001 - 12:29 #5
Hvad er det for en computer vi snakker om !? Professioal, Server, eller?
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 13:44 #6
Pro
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 13:45 #7
Det skal lige siges at jeg har disablet en del services, men systemet har fungeret som det skal i over én måned, så jeg tror ikke at problemet ligger her.
Avatar billede nf_maz Nybegynder
09. november 2001 - 16:53 #8
prøv at installere winxp...
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 17:03 #9
nf_maz> Det er ikke lige noget jeg har budgeteret med! Jeg skal først have kørekort, ny cykel og opgraderet computeren ... og med lærlinge løn, bliver XP nok først til foråret! :)

Men jeg kan så meddele at jeg har fået løst problemet! Jeg fandt ud af at der er 2 måder man kan lave en recovery på. Den ene går bare ind og kigger på filerne og ser om de ser OK ud. Den anden gik bare i gang med at slette alle filer og startede så en installation på ny.

Det fik sat gang i tingene!

Svein får da lidt for at prøve at hjælpe! :)