Avatar billede jivefunk Nybegynder
10. marts 2000 - 21:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win 2000

Kan man godt installere og køre Win 2000 fra et IDE 66 drev?
Jeg har kun en harddisk, og det er en IDE 66. Og jeg ved at man ikke kan installere Win NT på et IDE 66 drev.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2000 - 21:29 #1
Det kan man sagtens, jeg kører selv win2000 på et IDE 66 drev.

Avatar billede mike@work Praktikant
10. marts 2000 - 21:37 #2
Same here !
Avatar billede hanno Nybegynder
10. marts 2000 - 21:48 #3
Det er Ok
Avatar billede brianc Nybegynder
10. marts 2000 - 22:13 #4
Ja det kan man godt.
Men jeg har nogle afaringer at der er nogle bundkort der ikke er så meget for det. Ved ikke hvorfor
Avatar billede driis Nybegynder
10. marts 2000 - 23:03 #5
Som de andre siger, så kan man sagtens installere Win2000 på et IDE 66 drev. Men du skal være opmærksom på, at ved nogle motherboards / IDE 66 controllere (heriblandt Abit BE6-II og Abit BP6), skal du installere en driver under setup, ellers får du en fejlmeddelelse.

På et tidspunkt i installationen, vistnok efter første genstart, skriver den "Press F6 if you need to install a third-party RAID or SCSI driver" - eller noget i den retning. Her skal du trykke F6 og sætte den driverdiskette i drevet, der er leveret med dit motherboard / IDE 66 controller. Hvis ikke du installerer driveren får du lidt senere blå skærm (det kan Win2K også, bare ikke så tit) :-)
Avatar billede borisb Nybegynder
11. marts 2000 - 11:48 #6
Man kan godt, og der er en guide til hvordan du gør på http://www.bp6.com :O)
Avatar billede th Nybegynder
11. marts 2000 - 20:41 #7
Ja
Avatar billede guggemand Nybegynder
12. marts 2000 - 05:03 #8
lige for at nævne det så er der ingen problemer overhovedet med ide66 diske .... det er controllerne der er problemet ...

hvis du smider en ide66 disk på en ide33 controller er der ingen problemer .... men en ide33 disk på en ide66 controller vil give problemer også(som så stadig kan løses af den driver som driis nævnet)
Avatar billede driis Nybegynder
12. marts 2000 - 13:14 #9
Altså: Hvis den disk, du prøver på at installere til eller fra, sidder på IDE66 controlleren, kan der opstå problemer - ligegyldigt om det er en IDE66 ell. IDE33 disk. Jeg har ikke været ude for nogen tilfælde, hvor det ikke har været nok at installere driveren til IDE66 controlleren under installation.

Læg lige mærke til, at vejledningen på www.bp6.com kun gælder for Abit BP6 motherboards - og at det i øvrigt ikke er nødvendigt at flashe BIOS på et BP6 board for at installere Win2K.