Avatar billede froggy Nybegynder
07. november 2001 - 18:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Asus a7v-266-e intern temp føler

Jeg har overstående mobo, og en athlonxpå 1800+, men så kunne jeg godt tænke mig at vide om den andvender den indbyggede temp måler i athlonxp´en til at vise temp. i bios? Jeg har valgt at den skal benytte en palomino kerne baseret cpu
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 18:56 #1
Det er føler på bundkortet den bruger.
Avatar billede froggy Nybegynder
07. november 2001 - 18:57 #2
Oki, er det noget du kan henvise til en website, for jeg har fået at vide af en anden at den benytter det indbyggede i xp´en
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 18:59 #3
Prøver at finde noget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 19:14 #4
froggy>> Hvad er det for en indbygget varmeføler der skulle være i WinXP???
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 19:16 #5
I manualen står det. - Kunne ikke finde det andre steder.
Retfærdigvis skal det siges, at der faktisk står at det benytter en interne temp. diode i PIII og Celeron processorer - men andre er ikke nævnt og jeg mener heller ikke at T-Bird og XP har en sådan. http://www.asus.com/products/Motherboard/manual_socka.html#a7v266-e
Avatar billede froggy Nybegynder
07. november 2001 - 19:20 #6
Xp skulle havde en indbygget, så jeg tror også den har det, fordi man skulle vælge en anden indstilling hvis man ikek benyttede tbird eller duron på selve moboet
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 19:23 #7
måske du har ret !? - Men andre var ikke nævnt.
Ved brug af en T-Bird som ihvertfald ikke har, bruges følere på bundkortet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 19:25 #8
Jeg kan ikke finde noget om temp måling i WinXP help
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 19:27 #9
retaxes > Det er en Athlon XP ;o) - ikke OS.
Avatar billede froggy Nybegynder
07. november 2001 - 19:36 #10
Fandt lige det her på asus hjemmeside unde Q&A om a7v266-e

Q : What\'s the function of THEMCPU jumper?

A : It\'s reserved for future CPU internal temperature direct reading.

Weee så er det den interne dims den benytter
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 19:38 #11
Okay. - Og sp skulle XP\'eren have sån\' en ?
For en aflæsning er også mulig ved T-Birds og der sidder den (sensoren) under soklen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 19:39 #12
kludedukken> Så er jeg mere rolig ;o)

Tak for oplysningen!
Avatar billede froggy Nybegynder
08. november 2001 - 07:33 #13
Athlonxp´en har intern temp. måler, så den temp jeg ser i bios er målt inde i kernen
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. november 2001 - 07:40 #14
froggy > Kan du så ikke henvise til et link ?