Avatar billede parkens Nybegynder
07. november 2001 - 08:27 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Win98 install fejl ?

Jeg har fået et stort problem.
Jeg har skiftet motherboard og CPU, så jeg har formateret mit drev så der
ikke skulle blive nogle problemer.
Når jeg booter på mit A drev kører alt fint, jeg kan skifte til E drev(CD)
og starte Win 98SE
installering, først kører den Scandisk og melder ingen Fejl, så starte
windows med at scanne system og registrerings database og der kommer denne
underlige fejlmeddelelse.

Standard Mode: Fault in MS-Dos Extender
EC=FFFC  CS=0053  IP=2811  AX=FBD0  BX=0000  CX=FFFF  DX=FFFF
SI=35EC  DI=FFE8  BP=0000  DS=004B  ES=0304  SS=004B  SP=00F6

Er der nogen der har set den fejl og ved hvad der er galt ?
Jeg er virkelig på bar bund.

Jeg har prøvet flere harddiske både IDE og SCSI der er ingen forskel.

Dele.:        ASUS P4T-E
                Intel P4.1900
                2x 256 RDram
                Plextor cd

Ved der sidder en klog person der kan hjælpe ;-)
Avatar billede soul-c Nybegynder
07. november 2001 - 08:32 #1
ik for noget, men har du en P4 1900 Mhz, med 512
Mb ram, og så køre du windows 98 ... hmm ... i
mine øjne er fejlen at du ikke køre med windows
2000 eller windows XP.
da jeg kørte 98, kunne den max stå tændt 3 dage i
træk, og så var den totalt langsom. men efter jeg
skiftede til 2000 kunne den stå tændt 1 uge, og
stadig kunne den køre optimalt.

no offence, bare et lille råd på vejen :o)
Avatar billede omen Nybegynder
07. november 2001 - 08:32 #2
Prøv at loade bios til default.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
07. november 2001 - 08:37 #3
Jeg ville nok ikke kører med 98, da 98 ikke er så go til at håndtere 512 MB Ram. Jeg ville skifte til win2k, som kan klare 512 ram.

Her kan du læse om fejlen:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q87/2/39.asp
Avatar billede marty Nybegynder
07. november 2001 - 09:30 #4
Skift O/S. Fuck Windows, http://www.redhat.com
Er et udemærket alternativ.
Avatar billede qhp Nybegynder
07. november 2001 - 09:58 #5
Prøv at installere et andet styresystem, Win2K f.eks..Hvis du stadig får problem, kan det skyldes at dine RAM moduler ikke funger godt nok med dit nye bundkort.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
07. november 2001 - 10:36 #6
Har du \'tunet\' CPU eller RAM ?

BIOS

Prøv at sætte den ned til \"normal\" fart! Tjeck om dine RAM-hastihed står på \"Auto\" .. prøv at sætet den ned også.
Avatar billede marty Nybegynder
07. november 2001 - 11:57 #7
Det er ligegyldigt. Du kan ikke køre W98 m. P4. Hvis du absolut skal ha\' Windows, så kør W2000PRO. Alt andet sucks
Avatar billede qhp Nybegynder
07. november 2001 - 12:13 #8
Marty, er det rigtigt, at man ikke kan køre Win98 med P4 ? Det tror jeg overhovedet ikke !
Avatar billede marty Nybegynder
07. november 2001 - 15:47 #9
Nej, jeg lyver :).
Jeg ved bare at jeg har haft det samme problem, men da jeg skiftede O/S løste problemet sig selv. Hvorfor vil du osse absolut køre W98??????
Avatar billede marty Nybegynder
07. november 2001 - 15:47 #10
Det er jo kiff?