Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2001 - 23:08 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Divx

Jeg har været ude for at jeg har hentet en fil som jeg ikke har kunne afspille, selvom at jeg har installeret Divx Codec 4,02. Det der sker er at Windows Media Player går ud og leder efter et codec selvom at DIvx er langt ind. efterfølgende kommer der en fejl melding om at filen ikke kan afspilles da den ikke understøttes
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 23:15 #1
Brug en anden afspiller...f.eks. The Playa eller BSPlayer
Avatar billede omen Nybegynder
06. november 2001 - 23:16 #2
http://digilander.iol.it/potanogiollo/divx_311alpha.exe

Prøv at hent den, installer den, og prøv igen.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
06. november 2001 - 23:19 #3
Er du sikker på det er en Divx fil?
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2001 - 23:19 #4
El BArto

The Playa kunne heller ikke, og bruder mig desuden ikke om den.

Omen:

Hvorfor gå tilbage til en tidligere udgave af en decoder
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2001 - 23:21 #5
Hvsi det ikke var en Divx fil, ville Media Player så ikke selv hente et codec til den. Men ifølge filnavnet er det en Divx fil
Avatar billede omen Nybegynder
06. november 2001 - 23:26 #6
praetorian: Fordi.
Har du prøvet?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 23:29 #7
Media Player henter ikke automatisk DivX codec\'et 3.11, da det er en cracked version af et Microsoft codec.

Version 4.0 (4.01) er helt lovlig fra bunden og Open Source. Derfor :)

Har du Win2k er der mange oplysninger om formatet hvis du højreklikker > egenskaber > dokumentinfo
Avatar billede omen Nybegynder
06. november 2001 - 23:34 #8
Pænt svar. Men det hjælper ham jo ikke!
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 23:43 #9
omen> Det er da vigtigt at vide hvilket codec videoen er encodet med??
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2001 - 23:44 #10
Omen:

var bare en af mine kammerater der havde samme problem, og han opdaterede til nyeste version 4,01 på et tidspunkt og så virkede det. Men skal egentlig kun bruge codecet ti lat konvertere til VDC/MPEG 2 format. MEn det der kun den ene fil som jeg har hentet indtil videre som giver problmer, alle de andre Dinx filer jeg har afspilles uden problmer.

Men jeg bruger win98
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 23:50 #11
Muligvis kan det været encodet med det skumle og sjældne AngelPotion codec...
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2001 - 23:52 #12
El Barto:

og hvad pokker er det så lige ???, endnu en Divx variant eller hva
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 23:54 #13
Ja...endnu en variant.
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2001 - 23:55 #14
Men er ved at hente filerne igen da jeg slettede dem før, og så må jeg lige prøve nogle af de forslag jeg har fået indtil videre
Avatar billede praetorian Nybegynder
06. november 2001 - 23:56 #15
Det skal lige siges at jeg bruger version 6,4 af Windows Media Player da jeg bedst kan lide det. kan ikke lide WMP 7,1 da den kun resizer vinduet når man trækker idet og ikke filmen. Men kan det betyde noget ???
Avatar billede omen Nybegynder
06. november 2001 - 23:59 #16
Klogt valg :-)
Men kan det være fordi at den ikke er blevet hentet færdigt? Prøv dette program og fix din divX fil: http://www.wintotal.de/cgi-bin/download/download.pl?=DIVXFIX||http://www.divx-digest.net/software/encode/DivFix105.zip
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. november 2001 - 17:47 #17
Har lige hentet filerne herigen idag, men fejlen er er stadig. Men jeg vil ioge prøve at installere det \"ældre\" codec og se om den kan klare det
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. november 2001 - 19:45 #18
Har prøvet at lægge Codec 3.11 ind og lige meget hjælper det.
Dette er hvad Windows Media Player skriver:
Der blev indlæst et dekomprimeringsprogram til denne fil, men det fungerede ikke. Du skal måske genstarte afspilleren eller browseren.

Det den beder om har jeg også forsøgt uden held. Det eneste der sker er at jeg får lov til at høre filmen :-(
Avatar billede edgein Nybegynder
14. november 2001 - 10:52 #19
Hvis det er en film du simpelthen må eje. Så prøv at åbne den i VirtualDub. Derfra kan du så gemme den med en ny codec
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 11:22 #20
Edgein:

Det er Enemy At The Gates og det er en must have, men har du et link til VirtualDub. Men i VirtualDub skal man da selv til at vælge bitrate osv ????. Vil helst bare have det sådan at hvis jeg endelig skal skifte format at det så kan klares uden at jeg skal til at specifere bitrate.
Avatar billede edgein Nybegynder
14. november 2001 - 15:00 #21
Det var noget af en fætter. Den har jo en spilletid på 131 minutter. Hvor meget fylder den?

Adressen er http://www.virtualdub.org

Har du prøvet med AngelPotion Codec du kan finde den på http://dvd.box.sk

Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 15:20 #22
Edgein:

Begge filer fylder tilsammen 404 Mb
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 15:23 #23
Edgein:

Angel Potion kunne ikke findes på det link du har lagt ind
Avatar billede edgein Nybegynder
14. november 2001 - 15:41 #24
Med hensyn AngelPortion så er den direkte link her: http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=divx&prj=soft3&id=4009&rubrika=tools

Hvis man tager filernes størrelse og filmens længde i betragtning så vi nede på en bitrate omkring de 300. Så enten mangler der nogle filer eller også er filmen i en så ringe kvalitet at jeg ikke gider at se den.

Avatar billede stephansen Nybegynder
14. november 2001 - 15:47 #25
Installer nu bare divx 3.11 alpha, det virker. I øvrigt er WinMX.com et kanon sted at trade film.
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 15:50 #26
stephansen:

Nej divx 3,11 Alpha virker ikke!!!, og Win MX sucks

Edgein:

Har lige previewed den i VirtualDub og der ser den god nok ud, med mindre selvfølgelig at opløsningen er sat væsentligt ned
Avatar billede edgein Nybegynder
14. november 2001 - 16:20 #27
Da du installerede DivX 4.0 svarede du da ja til at DivX 4.0 skulle håndtere filer kodet med DivX 3.xx. Hvis ikke så prøv igen.

En anden populær codec er Kristal Studio\'s 3.22b: http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=divx&prj=soft3&id=4227
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 16:27 #28
JA det svarede jeg ja til, men kan godt afspille filmene nu, men undrer mig og de ikke kunne fås i en bedre opløsning:

Del 1/2
246 MB
352 x 288, 24 bit, 90148 billeder, 20.000 billeder/sek, 55 KB/sek, AngelPotion
Lyd:MPEG Layer-3,40 kBit/s, 24,000 Hz, Stereo
75 Min

Del 2/2
157 MB
352 x 288, 24 bit, 58416 billeder, 20.000 billeder/sek, 55 KB/sek, AngelPotion
Lyd:MPEG Layer-3,40 kBit/s, 24,000 Hz, Stereo
48 Min

Avatar billede edgein Nybegynder
14. november 2001 - 17:05 #29
Mit umiddelbare svar vil være at er kodet med en for lav bitrate. Selv går jeg sjældent under 800 Kbits/s, så vil jeg hellere bruge den ekstra disk og så få en film i en god kvalitet.

AngelPotion anses desuden af flere for at være en af de ringeste codecs der er på nettet.

Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 17:12 #30
Edgein:

Jeg bruger et program til at beregne Bitrate så man får den der passer bedst til filmen (hvis man selv ripper DVD skiver, som kræver en del plads). Men man kan godt se at det en hård omgnag kompression der er blevet brugt, men synes da ikke at der er helt ringe.

Du ved måske hvor man kan hente film med en BR højere end 6-700 stk. Denne her film har jeg hentet på KaZaA
Avatar billede edgein Nybegynder
14. november 2001 - 17:45 #31
Det kommer an på om du er til X-rated film

Hvad angår file-sharing så bruger jeg programmet Grokster hvilket bruger samme netværk som KaZaA. Jeg henter dog ikke film ned, da foretrækker jeg at lave dem selv. Det kan nogle gange være ligeså hurtigt
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2001 - 17:52 #32
Edgein:

hvilke programmer bruger du, for jeg er sårn lidt i vildlede, for jeg har nemlig også overvejet at begynde enten at købe DVD film og rippe dem, eller baer låne nogle DVD film i fx Blockbuster og så rippe dem.

Men om man er til X-ratéd film eller ej afhænger måske af hvad hvilken program man kan bruge
Avatar billede edgein Nybegynder
14. november 2001 - 19:33 #33
Jeg bruger også Blockbuster.

Jeg bruger VirtualDub til mine film. Den er godt nok så hurtigt som f.eks FlaskMPEG,
men den har flere filtre og jeg har endnu ikke været for at lyden har været ude af sync, hvilket jeg har været ude for med FlaskMPEG

1. Jeg bruger Smartripper hvor jeg separer video og lyd fra hinanden.
Videoen bliver extracted til en vob-fil. Lyden bliver demuxed til ekstra file

2. Lyd-filen *.ac3 konverter jeg til wav-fil med PX3 GUI AC3->WAV Converter

3. Da VirtualDub ikke kan åbne vob-filer bliver jeg nødt at lave en falsk avi-fil, som skal fungere som frameserver.
Det gør jeg ved at åbne vob-filen med programmet DVD2AVI hvor jeg vælger funktionen \"save project\".
Når den er gemt så har jeg en *.d2v-fil. Den bliver så konverteret til *.avi-fil med VFAPIConv-EN. Denne fil kan nu åbnes med VirtualDub.

4. De codecs jeg bruger i VirtualDub til video og lyd er DivX 4.0 og DivX WMA Audio 2 64 kbps 44 kHz, stero for video .
I forbindelse lyden er det vigtigt at huske *.wav-filen er 48 kHz og derfor skal konverteres til 44 kHz ellers vil lyden være ude af sync.
Dette gøres under Conversion i menuen Audio.

Det er som sagt den metode jeg finder bedst pt.

www.digital-digest.com/nickyguides
Her kan du finde yderlig hjælp og masser guider
Avatar billede michael7 Nybegynder
28. december 2001 - 00:52 #34
tag filen og se egenskaber.. så skulle der komme en blok der hedder eksempel.. der står måske at det er en vids;i263.. søg så på google.com på det der står f.eks (  Vids;i263 download ) så skulle du kunne se filmen når du har downloadet det codec