Avatar billede goldduck Nybegynder
06. november 2001 - 21:45 Der er 45 kommentarer

Webpunkt.dk PROBLEMER!!!!!!!!!

Jeg har problemer med webpunkt.dk

Dette er spørgsmål nr. 3 vedr. webpunkt.dk.

Ok, jeg har lige fundet ud af webpunkt.dk har slettet lortefunktionen med index.php osv. Og da jeg, pga. forrige problemer, har jeg oprettet 2 sider.. Da jeg kun behøver en, skulle jeg smække ind html side op der skiftede til den anden side... Du ved et metatage smidt op på en ren html side. Men da jeg havde uploadet den skiftede jeg mening og ville benytte den anden side istedet. Så jeg slettede index.html (DER VAR EN index.php I FORVEJEN!!!). Og bum bang splat lort, jeg bliver TOTALT lukket af fra systemet. Kan hverken uploade eller rette sider... =( D r fanme noget lort!!! Der LÅ jo allrede en index.php... HVORFOR FANDEN GØR DEN SÅ SÅDAN NOGET LORT???!!!

Håber i kan svare...

/g0ldDUCk
Avatar billede 4u2x Nybegynder
06. november 2001 - 21:51 #1
Jeg vil anbefale at du kontaktede den ene System Administrator Simon på sysadmin@webpunkt.dk

//www.4u2x.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. november 2001 - 21:51 #2
Hjælper dette?

3: Vi har fundet en fejl i vores fil system som gjorde at brugernes mappe
blev chmodet forkert på serveren og blev deaktiveret.

Den fejl skulle nu være rettet.
Da vi ikke har tid til at tjekke 700 mapper igennem har vi ingen mulighed
for at ændre det før brugeren selv henvender sig til os på
sysadmin@webpunkt.dk.
Husk at skrive jeres brugernavn.

Skrevet af: sysadmin. Den: 05/11-01 - 16:41
Avatar billede goldduck Nybegynder
06. november 2001 - 22:03 #3
Hvad skal en mappe chmodes til???
Avatar billede goldduck Nybegynder
06. november 2001 - 22:03 #4
Der står forresten at alle filerne er chmodet til 0
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:04 #5
tommyf-> Du har ret

goldduck->Jeg kan ikke gøre for at du ikke læser FAQ, eller nyhederne før du stiller sådanna spm.

Eller i det hele taget...hvorfor sender du ikke en mail med problemet...vi er mange, som bare sidder og hjælper dig så snart vi hører besked fra dig.

Jeg er næsten 100% sikker på, at vi har den bedste GRATIS support, med webhotel osv. til.

Du må undskylde, hvis du er kommet lidt skævt ind på Webpunkt.dk..

/Daniel Dipo
/Webmaster        @      Team Webpunkt.dk
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:06 #6
goldduck->chmodet til 0?
Det vil sige, at der er fejl.
Jeg skal nok nå at rette det for dig, inden i morgen. Det var BLOOD, som kom til at lave en lille fejl i Fil upload systemet, som er rettet nu...
Avatar billede goldduck Nybegynder
06. november 2001 - 22:07 #7
webpunkt.dk > sorry, har sq ikke læst jeres FAQ (damn)...

Læser den lige... Men det er bare fordi det er 3. gang jeres system fucker det op med sikekrhedsfejl osv...
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:07 #8
goldduck->Indtil videre, er du den eneste bruger på Webpunkt.dk som har problemer...og de problemer du har, er pga. du ikke læser nyhederne :)

Jeg retter det til senest i morgen
Avatar billede goldduck Nybegynder
06. november 2001 - 22:08 #9
Har læst FAQen og jeg har allrede før det her sendt en mail...

FAQ\'en nævner INTET om d her problem...
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:10 #10
Vi har ikke lavet noget galt med sikkerhedsfejl, bare så vi lige får det på det rene...

Grunden til hvis der kan komme problemer, er fordi vi sidder og laver noget på Webpunkt.dk sådan at brugere som dig, kan få et sted og lægge en hjemmeside gratis, og få andre services...GRATIS...
Vi tjener ikke noget på det, så du burde ikke stå og hakke ned på os...
Du er velkommen til at prøve at lave et bedre system :)
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:10 #11
Jeg sagde \"NYHEDER\"
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:11 #12
Det med at du har sendt en mail...
Den er ikke modtaget, da der var en mail fejl, som er rettet nu...
Den kan du OGSÅ læse under NYHEDER
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:12 #13
=>webpunkt.dk: hmmm ... nu apropos ... Jeg har også et problem. Ligegyldigt hvad jeg gør så får jeg bare den tvære besked i hovedet \"Sikkerheds fejl\" (filmanager\'en) ... det er relativt trist!

Jeg kan ej heller se om jeg har fået nogle \"interne mails\" ...

Hvad var fejlen???
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:15 #14
Pssst ... og kan heller ikke se de \"interne mails\" jeg har sendt ...

Var fejlen den multi-upload? (når man ikke udnytter alle felterne)?
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:15 #15
Hvad er dit brugernavn?

Hvad foretager du dig inde i fil upload, når du p får den Sikkerheds fejl besked?
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:16 #16
Interne mails er ikke lavet helt færdigt endnu

Avatar billede goldduck Nybegynder
06. november 2001 - 22:17 #17
webpunkt.dk > jeg ved godt at i er en gratis service og jeg rakker heller ikke ned på jer... men det er bare (kun bare) en smule frustrerende... og jeg har læst nyheder. Og i har også rettet det. Min gamle HP virker igen =) men jeg tør næsten ikk uploade noget på  den i frygt for jeg får den herlige besked om at jeg ikke har adgang til siden selvom der allerede ligger en index.php fil...

Desuden kan jeg overhovedet ikke gøre noget som helst (rette/slette/chmode/...). Systemet har nærmest boycuttet mig. =(
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:18 #18
\"sportstaske\" mht. \"interne mails\" ok - et godt forslag ville være at lave en \"reply\"-funktion, den mangler man virkelig ... :)
Avatar billede goldduck Nybegynder
06. november 2001 - 22:19 #19
webpunkt.dk > har sendt mailen til Sysadmin (tror jeg) på adressen sysadmin@webpunkt.dk
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:20 #20
Jeg foretager mig intet! - det er jo det der er galt ... :) Når jeg i menu\'en \"Community\" klikker \"Fil upload\" så står den og hakker lidt i det (\"LOADER\") for at slutte med at skrive:
\"Status:
Du er her:

Sikkerheds fejl.\"
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:20 #21
Jeg prøver lige at finde ud af, hvad der er galt med din account...
Du skal også lige vide, at vi tager backup HVER dag...

Så du kan ikke komme til at miste noget.

Systemet sletter heller ikke ting automatisk...
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:21 #22
repsac-> Takker, den er glemt :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. november 2001 - 22:22 #23
>Systemet sletter heller ikke ting automatisk...

Det er da altid en af de gode ting ved det ;o)
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:26 #24
=>barcardil: ;o)

=>webpunkt.dk: gemt eller glemt? Jeg har slette min cookie til webpunkt for det _kunne_ jo være at der var noget haløj der, men nej ... Jeg får bare denne sikkerhedsfejl. Hvis det kan hjælpe dig må du gerne slette accounten og så opretter jeg den igen - det må være lidt lettere for dig og ikke til væsentlig gene for mig ... :)
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
06. november 2001 - 22:28 #25
hmm.....
repsac->Mærkeligt...jeg undersøger det lige...
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:30 #26
Thx ... :)
Avatar billede goldduck Nybegynder
06. november 2001 - 22:33 #27
Hallo???

webpunkt.dk > retter du den fejl med at systemet har \"lukket\" mig ude?? Eller hva?
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:36 #28
=>goldduck: rolig ... jeg tror vi har givet ham rigeligt sved på panden til den næste ½ time ... ;o)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. november 2001 - 22:37 #29
bacardil> som admin på webpunkt.dk vil jeg måske lige nævne, at vi faktisk har overvejet at der automatisk blev slettet ting... ikke alle ting... men binære filer på over 1 mb eller noget i den retning... for at holde warez-idioterne ude...

havde folk et legitimt ønske om at have en fil på mere end 1 mb skulle denne kunne tilføjes til en \"safe-list\"... men det ville kræve, at man kontakterde en admin hos webpunkt.dk...

systemet er dog endnu ikke oppe at køre...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. november 2001 - 22:39 #30
til folk, der har problemer med webpunkt.dk

der sidder en del mennesker, som er tilknyttet webpunkt.dk, og som kan hjælpe med problemer...

sysadmin@webpunkt.dk (Simon holm)
admin@webpunkt.dk (mig)
webmaster@webpunkt.dk (Daniel Christensen)

man bedes læse faq\'en og nyhederne, inden man skriver.
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:41 #31
=>thomasledet: Lydder til at I har tænkt over sagerne, men bare mangler at \"runde det af i hjørnerne\" ... :) - ganske fleksibelt må jeg sige ...
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:45 #32
Måske skulle jeg lige nævne at jeg ikke v.hj.a. filmanager\'en kan uploade filer med lange navne: eks. kunne jeg ikke uploade \'test_af_db_webpunkt_sportstaske.phtml\' ... :)

Skal jeg maile jer det også eller er det i orden at det bare står her?
Avatar billede jokn Nybegynder
06. november 2001 - 22:51 #33
repsac: Hvis du gidder tror jeg altid det er bedst med en mail.... den plejer ikke at blive glemt.. :)
Men jeg tror også gutterne læser det hvis du skriver det her... :o)
(Jeg kan desværre ikke hjælpe med de tekniske problemer)
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 22:52 #34
=>jokn: er du også med i team\'et da?
Avatar billede jokn Nybegynder
06. november 2001 - 22:56 #35
repsac: yeps :)
Det er mig der er Designer hvis du kigger på Kontakt...
Avatar billede repsac Nybegynder
06. november 2001 - 23:01 #36
=>jokn: nårh ... :)
Avatar billede goldduck Nybegynder
07. november 2001 - 08:58 #37
YeS!! Det virker igen =)

Webpunkt.dk > Takker mange gange fordi i gad rette fejlen ! =) Men øhh.. hvorfor gemmer jeres system ikke filerne når man har rettet dem??

/g0ldDUCK
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
07. november 2001 - 15:06 #38
Fordi vi stadig er igang med at lave det system, med online rettelse...
en ting af gangen :)

Vi prøver at lave tingene så hurtigt som muligt...
Kan du PHP...vil du hjælpe ? :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. november 2001 - 16:26 #39
webpunkt.dk> Kender en fino programmør.. Han arbejder for lego... Tager kun 1500 i timen :o)
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
07. november 2001 - 16:29 #40
bacardil-> Du er da velkommen til at betale hans løn...

Vi kan ikke betae nogen noget, da vi ikke tjener en klejne på webpunkt.dk
Hvis der sidder en PHP programmør der ude et sted, så er du/I velkommen til at kontakte os, og hjælpe os...
HVIS vi kan få penge ind, får du/I da også en del af \"kagen\".

/Daniel Dipo
/Webpunkt.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. november 2001 - 16:31 #41
:o)
Avatar billede goldduck Nybegynder
07. november 2001 - 18:34 #42
webpunkt.dk > sorry sorry :o)
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
07. november 2001 - 19:58 #43
goldduck-> Det gør ikke noget, sådan noget kan jo ske :)

Hvem har egentlig svaret? Har jeg svaret, ved at rette din bruger, eller?  :)
Avatar billede repsac Nybegynder
07. november 2001 - 22:16 #44
=>webpunkt.dk: jeg kan da PHP og MySQL ... i øjeblikke er det dog relativt begrænset med tiden fordi vi på gym. er ved at lave musical (24 stykker musik) som skal \"fremføres\" d. 23 og 24 nov. ... Oven i hatten er jeg væk i denne næstkommende weekend og som bonus har jeg et hav af lektier ... :)
Meeen ... på et tidspunkt kunne jeg somend da nok sniges til at lave noget for en god sag ... :)
Psssst ... alle filer er oprettet kl. epoch - godt nok kun en detalje, meen ... ;o)
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
07. november 2001 - 22:30 #45
:-)