Avatar billede brian1 Nybegynder
04. november 2001 - 23:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

SMS uden afsender

Jeg ved det har været diskuteret før, men hvordan kan man sende en sms via php mail således at modtageren ikke ser en emailadresse som afsender.

mail($from, \"\", $besked, \"From: $sender\\r\\n\");

Hvis jeg angiver $sender som en tom streng \" \", så sendes beskeden med serveraddressen som afsender.

Hjælp!
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. november 2001 - 23:51 #1
Jeg har svært ved at finde en legitim grund til ikke at ville stå ved hvad man sender.

mvh JakobA
Avatar billede engberg2 Nybegynder
04. november 2001 - 23:52 #2
Så vidt jeg ved skal du have egen gateway, før du kan komme uden om det problem - sorry...
Avatar billede brian1 Nybegynder
04. november 2001 - 23:53 #3
Er det fordi mailprotokollen kræver en sender eller hvordan?
Avatar billede engberg2 Nybegynder
04. november 2001 - 23:54 #4
Højest sansynligt ja.
Avatar billede jgk1 Nybegynder
04. november 2001 - 23:54 #5
Det problem kommer du ikke uden om sorry
Avatar billede brian1 Nybegynder
04. november 2001 - 23:55 #6
Til jacoba. Det er ikke fordi jeg ikke vil stå ved det jeg sender, men det ser ikke særlig professionelt ud
Avatar billede brian1 Nybegynder
04. november 2001 - 23:56 #7
er det muligt at angive en www adresse i stedet for?
Avatar billede engberg2 Nybegynder
04. november 2001 - 23:56 #8
Enig med dig brian1 - det kunne være fedt selv at kunne hvad www.coolsms.dk kan...
Avatar billede brian1 Nybegynder
04. november 2001 - 23:58 #9
Tja men så må vi vist betale kassen!
Avatar billede brian1 Nybegynder
04. november 2001 - 23:59 #10
Men hvordan kan det lykkes for nogle at sende emails uden afsender (typisk virus) De må jo kunne omgå protokollen?
Avatar billede engberg2 Nybegynder
05. november 2001 - 00:21 #11
Sikker på at det er php? Uden egen gateway?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. november 2001 - 09:27 #12
Sikker på at det er emails? Alle de metoder jeg har set, har ikke noget med email at gøre, men er en sms fra starten.
Avatar billede brian1 Nybegynder
05. november 2001 - 21:22 #13
Jeg tænker ikke på smsbeskeder på mobilen, men de spammails man til tider modtager i sin indbakke. Jeg har fået flere almindelige emails uden afsender. Og når det kan lade sig gøre med almindelige emails, så må det næsten også kunne lade sig gøre med smsbeskeder der sendes som emails.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. november 2001 - 23:38 #14
De fleste mailservere tillader ikke den slags.