Avatar billede skumflum Nybegynder
04. november 2001 - 12:06 Der er 2 kommentarer

Ntbackup og logfil?

Hej

Jeg sidder og roder med et backupscript til ntbackup i w2k server. Det
eneste der mangler en en eller anden funktion der printer og/eller mailer
loggen efter hver backup. Problemet er at ntbackup i w2k har 10-11 logfiler,
som den skiftes til at skrive i. backup01.log, backup02.log osv. Når den
kommer til nr. 11, starter den forfra.

Er der her i gruppen en der er godt til batch programmering, og som har et
forslag til hvordan dette klares?

Det eneste som jeg kunne finde på er at starte med at slette alle
backup*.log filer. Så er det jo bare \"copy backup*.log \\\\server\\printer\",
men det er ikke en særlig pæn løsning.

Og til sidst.... findes der et lille gratis program, som kan benyttes til at
smtp maile disse logfiler fra et script?

Venlig Hilsen

Søren Emig
Avatar billede andreasha Nybegynder
04. november 2001 - 12:07 #1
Hvad mener du med at det ikke er en pæn løsning? virker det, så virker det =)
Avatar billede skumflum Nybegynder
04. november 2001 - 12:10 #2
jaja.... men det ER ikke særligt pænt, og jeg vil gerne gemme logfilerne et par dage. Og NTBACKUPs report funktion er ikke glad for at man bare sletter disse filer.

Kan man lave en funktion der finder den nyeste fil?