Avatar billede fransen Nybegynder
02. november 2001 - 11:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Langsomt netværk

mine 3 MACs G4,G3,Powermac)sider i netværk med en 10/100 MB gear switch; MEN overførsels hastigheden mellem maskinerne er meget langsom.

jeg har tildelt faste ip adresser og switchen er forbundet til en adsl router.

Hvad kan der være galt
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. november 2001 - 11:17 #1
10mbit er langsomt.

Alt for lange kabler.

Transport til/fra flere end 1 mappe samtidig.
Avatar billede bamzen Nybegynder
02. november 2001 - 11:19 #2
alt efter maskine, og os, kan du kigge på apple techinfo efter en driver opdatering..... Nogle af apples netværksdrivere har problemer med at negotiere hastigheden med din switch..... det findes der en patch imod hos apple ;-)

Avatar billede styxx Nybegynder
03. november 2001 - 13:14 #3
Avatar billede styxx Nybegynder
03. november 2001 - 13:16 #4
Det kan da være at det hjælper:I
Avatar billede fransen Nybegynder
03. december 2001 - 08:45 #5
har regnet lidt på hastigheden og fundet at det nok ikke er så skævt som først antaget.

MENpoint til styxx - jeg fik maccerne på samme version.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. december 2001 - 09:35 #6
Hej fransen.

?

Hvad med mit svar - fedterøv.

Jeg skrev jo til dig at 10mbit er langsomt ! ! !
Avatar billede fransen Nybegynder
03. december 2001 - 11:28 #7
--> aeblenet - tak for svar, men: lange kabler ? så skal vi vist over 100 m
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. december 2001 - 11:41 #8
Er du dum eller sådan noget ?

Lange kabler er 10 meter . . .

Ethernetkabler skal gerne være så korte som muligt, helst 1-3 meter.

Dernæst skal de helst ikke være krøllede, filtrede, snoede eller lignende.

-Altså samme regler, som for telefonkabler, men det ved du vel heller ikke noget om.

Hvis du i første omgang synedes at din forbindelse var langsom, hvor har du så målt din overførselshastighed ?

Og hvad er hurtigt ?

Og hvor meget tålmodighed har du ?

Jeg synes at du fik de svar, man kunne forvente, ud fra dit spørgsmål.

Og når jeg skriver (se første svar): Transport til/fra flere end 1 mappe samtidig.
-mener jeg:

Lad være med at overføre data fra flere end 1 mappe ad gangen, så går det hele hurtigere . . .
Jeg taler udfra bl.a. erfaring.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. december 2001 - 11:42 #9
-desuden skrev du aldrig om styxx´s driver hjalp eller ej.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. december 2001 - 11:44 #10
Desuden er der endnu en hindring for din hastighed.

Hvis du har en hub, LAN-modem eller lignende mellem maskinerne, der kun understøtter 10mbit -gælder denne hastighed for HELE netværket.
Avatar billede styxx Nybegynder
03. december 2001 - 18:40 #11
Æblenet : Hvem er dum, 10 meter til ethernet er ikke langt.
Er du sikker på at det ikke er uden for brillen, du har sikkert selv lavet dine egne ethernet-kabler og har problemer med at få ordentlig forbindelse, det betyder bare at DU ikke fatter en brik om ethernet og at DU har lavet dine kabler forkert.
Avatar billede fransen Nybegynder
04. december 2001 - 00:04 #12
jeg 10 end points og der er vel 40 m kabel til fjerneste - godt nok en pc og alt er velfungerende

macccerne køre nu fint og med samme driver

klar tale har men klemt en 10 mb fleskeals ind i nedværket vil al trafik der går gennem bremses uanset hvor meget nordjysk motorvj dr er udenom
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. december 2001 - 06:56 #13
styxx> bla bla bla