Avatar billede froggy Nybegynder
01. november 2001 - 19:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ingen billed på skærm efter underclockning!

Min ven har en beskrivelse af sit problem her:
Jeg har nu igen et større sproblem med min computer.
Normalt kører min cpu 10, 5* 133 mhz, men jeg tænkte at jeg lige ville prøve at
underclocke den. Så jeg gik ind i bios og satte den til 6 * 90 mhz. Men så ville der ikke
komme billed på skærmen og harddisklampen lyser konstant. Jeg har forsøgt at tage BIOS -
batteriet ud, men uden effekt. Jeg kan absolut ikke forstå hvorfor den går sort fordi man
UNDERCLOCKER den. Kom med et forslag til hvad der kan være galt.
Mit systems konfiguration

CPU: Amd T-bird 1400 mhz
Motherboard: Asus a7v133-c
ram: 512 mb sd-ram af mærket PQI.
Grafikkort: Creative Geforce 3 til AGP ( jeg har prøvet med et andet pci-grafikkort , men
med samme resultat. )
Harddisk: IBM 75 gxp 30 gb
Avatar billede speje Nybegynder
01. november 2001 - 19:53 #1
fordi han piller bateriet ud er det ikke 100% sikkert at bios\'n er blevet 0-stillet... prøv at gøre det på den sande måde: ved at rykke den jumper der sidder nær ved batteriet en tak til siden, mens strømstikket er pillet ud
Avatar billede zhark Nybegynder
01. november 2001 - 20:08 #2
Hva\' f..n kan (kunne) få dig til at prøve 6*90 på en 1400Mhz - jeg spørger bare?
Avatar billede froggy Nybegynder
01. november 2001 - 20:16 #3
spørgmål 1: Jeg kan se den lodning på mobo\'et hvor jumperstikkene til ressetting af biosskulle have siddet, men de er ikke først ud.
spørgsmål 2: Jeg skulle se hvor lavt jeg kunne få temperaturen ned.
Avatar billede froggy Nybegynder
04. november 2001 - 21:05 #4
nå ingen svar