Avatar billede g_o_n_z_o Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:26 Der er 7 kommentarer

100% Flash

Hvordan opretter man et website, udelukkende i Flash. Jeg bruger
kun flash...Og så selfølig  Photoshop osv.
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:35 #1
Du skal bare uploade din .swf og .htm filer som bliver publiceret når du har sat dine indstillinger i File >> publish settings..> Html faneblad og klikket export
Avatar billede Beach Mester
30. oktober 2001 - 11:51 #2
Avatar billede Beach Mester
30. oktober 2001 - 11:55 #3
>>>g_o_n_z_o
Selv om du muligvis er ny er, så vil jeg opfordre dig ti lat sætte dit pointtal lidt ned da det er langt over hvad det \"koster\" at få svar på så simpelt et spørgsmål!

Oprettelsesdato
Point ved oprettelse: 300
Point opsparet (238 dage * 5 point)
Point tjent: 0
Point brugt: 0
Point ude: 130
Banner Point: 0
I alt:1360
Avatar billede jakobc Nybegynder
30. oktober 2001 - 16:16 #4
Du kan godt helt undgå brug af HTML, med så skal du linke direkte til den swf-fil.
Fx www.dinserver.dk/siden.swf
Fordelen er at flashen automatisk tilpasser sig explore vinduet.
Ulempen er at man skal skrive linket direkte til siden, istedet for fx.
www.dinserver.dk
Men der kan du lave et html-dokumenter der med det samme sender dig videre til swf-fil hvis personen har det rigtige flash-plugin.
Avatar billede imp-utc Nybegynder
30. oktober 2001 - 16:38 #5
Hmm... Andre ulemper ved at linke direkte til swf\'en:
Nogle browsere kan ikke afspille den direkte og vil derfor hellere downloade filen.
Hvis du har ting liggende udenfor din scene vil de måske kunne ses hvis vindues størrelsen ikke passer til film størrelsen.
Du kan ikke lave properties for dine film såsom at gøre det umuligt at få en højrekliksmenu frem.
Du kan gemme filen direkte i browseren uden skulle finde navnet på den i HTML kildekoden først.

Hvis jeg var dig ville jeg embed\'e den i en HTML. Det giver det klart bedste resultat. Så kan du osS få den i den originale størrelse - Tingene KAN risikere at se mærkelige ud hvis man forstørre dem - osS selvom det jo er vektor.

Det kunne være rart hvis du kom med en nærmere beskrivelse af hvad du mener med \"oprette et website\"... Hvad mener du med det?

Mvh. imp
Avatar billede kirus Praktikant
07. november 2001 - 10:05 #6
Færst og fremmest skal du lave din Flashfilm sådan at den kan vises som Webside.
Det vil sige at alle kategorier skal være sådan som du vil have dem.
Det er der ikke nogen af os som kan sige til dig hvad du vil have...

Mit forslag ville så være at på det \"knapper\" som du sikkert vil bruge henviser til Filmklip i selve filmen.
det gør du med

on (release) {
    tellTarget (\"/din film\") { // der skal så dit indhold blive vist //
        gotoAndStop (\"home\"); // henviser til et sted i \"din film\" //
    }
Husk at du skal navngive \"din film\" efter eget ønske med et label så at Flash kan finde den når du klikker på knappen
Avatar billede lingoman Nybegynder
01. januar 2002 - 21:48 #7
Husk at lukke dit spørgsmål eller kommentere hvad du ellers manger at få svar på