Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2001 - 09:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Upgradering af MB, grafik, Hub/switch? etc

Min kæreste har en Packard Bell med følgende oplysninger:

Club 1450
AMD K6-2/450
ATX bundkort
SiS6326 med 8MB ram

Nu vil jeg godt ha lavet hendes puter bedre og søger derfor velkvalificeret bud på et system som sparker R..

Hendes unger SKAL kunne spille Hitman, Tribes2 etc så systemet skal indeholde AGP.

Jeg vil genbruge de 2x128 MB ram som sidder i (tror det er 100 Mhz)

HD & CD har jeg.

Hvad er Jeres bud?

Bundkort og CPU SKAL kunne arbejde sammen!

evt en billig 15\" skal tillægges da kæresten jo stadig skal kunne komme på net selv om ungerne spiller.

Hub/switch skal med. Der køres med TDC Netexpress.

Kom med fabelagtige bud som om I skulle sælge Jeres gamle mormor ;)
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2001 - 09:12 #1
eypz.. da der til slut skal være 2 maskiner, så:

mangler jeg selvf. oz kabinet til den nye.
HD til den nye
CD til den nye (DVD)!!
Brænder
Netkort 100 Mbit til den nye & gamle (da jeg mener at det realtek RTL8029(AS) er 10Mbit
Mus & keyboard

glem genbrug af ram, ram har jeg.
Avatar billede sunebrejner Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:30 #2
Den gamle \"puter\" på 450Mhz er lige hurtig nok til at Hitman kan køre ok, men du skal have en hurtigere maskine til alt det nye, lad mig give et eks. En PC med min. 700 Mhz, 256 MB pc128 Ram, (de er ikke dyre mere), en HD på 30 GB 7200 rpm, CD-rom 40x speed er nok eller DVD-rom, som du sikkert gerne vil have. En Plextor brænder som efterhånden er ret billige og med hurtig brænde hastighed. Netkort... jeg hat selv Realtek og det er med 10/100 Mbit, men køb et sæt, de sælges snart alle steder og er ikke ret dyrt. Mus og tastatur koster heller ikke ret mange penge. Ok hvor kan man så købe alt dette, prøv Multimedia World på falkoner Alle, det er et godt sted og samtidig billigt.

Sune
Avatar billede web1648 Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:34 #3
hvis jeg var dig så ville jeg gå ind på www.edppriser.dk og kigge lidt rundt det er op til dig hvor meget r.. den skal sparke og hvor meget du vil give for det. det vil sige jo mere du giver for det jo mere r.. sparker den!!!!
Avatar billede sunebrejner Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:34 #4
Selfølgelig er det en god idee at købe en hub til netværket, da det sørger for at nethastigheden er nogenlunde ens fra de to maskiner.
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2001 - 10:20 #5
Jeg vil godt ha navne på cpu og MB... summa sumarium en anbefaling.
Avatar billede web1648 Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:53 #6
ok men hvad vil du max give for dit udstyr
Avatar billede hojben Novice
30. oktober 2001 - 11:40 #7
pris = ligegyldigt
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:02 #8
På midtdatas hjemmeside har du mulighed for at tjekkepriser ud ved at vælge enhed for enhed, så du på sin vis opbygger din egen computer og jeg mener også at den husker dig på hvad du har glemt så:

www.midtdata.dk

derudover er de billige, og udfra edb priser at dømme meget pålidelige (jeg har dog ikke selv den store erfarring med dem!)
Avatar billede hojben Novice
31. oktober 2001 - 12:11 #9
Det jeg ønsker, er en præcis \"opskrift\" på en super comp. læs nedenstående:

Et xxx MB fra yyy model/type zzz kan anbefales fordi bla bla bla etc.

Intel kan bla bla fremfor AMD etc..

kort sagt:
Køb et xxx MB med en yyy-CPU + begrundelse. smid et zzz-grafikkort med X antal ram som kører pci/agp i. + begrundelse.

Nu kan jeg da vist ikke skære det mere ud hva? ;)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:13 #10
Hvis det er en detaljeret indkøbsseddel, og man skal svare seriøst på dit spørgsmål - og det mener jeg absolut at man skal- så må du efter min mening smide nogen flere point efter opgaven
Avatar billede web1648 Nybegynder
01. november 2001 - 08:35 #11
ok nu er jeg helt med min så bliver jeg nød til at vide hvad du skal bruge din comp. til for der ligger forskellen på intel og amd!!!
Avatar billede hojben Novice
02. november 2001 - 10:30 #12
cqleerup > Opgaven er efter min mening ikke en svær opgave og jeg går nu en gang efter de pointindstillinger som står ved oprettelsen.

web1648 > Det er ren spillemaskine.. (kig i mit spørgsmål, så kan du se hvilke spil den skal kunne klare)
Avatar billede web1648 Nybegynder
02. november 2001 - 11:29 #13
AGP / 64MB / 2048X1536 / GeForce2 MX400 til under 1000kr
Asus A7V266-E ATX
til ca. 1700kr
AMD Athlon Thunderbird 1400MHz til ca.1300kr
Apacer 512MB    168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts ca. 600kr det er SDRAM
og så har du en pc der sparker r... så det sige spar2
Avatar billede hojben Novice
02. november 2001 - 11:37 #14
web > så mangler jeg bare en 17\" skærm ;)
Avatar billede hojben Novice
02. november 2001 - 11:43 #15
CPU og den type ram passer vel sammen med boardet ikke?
Avatar billede web1648 Nybegynder
02. november 2001 - 14:36 #16
jo det kære jeg med der hjemme og det er sgu godt det kan jeg da sige!!!!:) men en skræm det er meget op til en selv men her er dog et forslag 7GLRA    17\" / 1600x1200 / 0,26dp / 3 Years ca.1800kr.
Avatar billede hojben Novice
02. november 2001 - 14:42 #17
Jeg takker for dine svar.. .der var åbenbart ikke andre som kunne løse denne simple opgave så værsgo :)
Avatar billede web1648 Nybegynder
02. november 2001 - 14:43 #18
så håber jeg at du for brugt din røvsparker pc til noget godt såsom spil. jeg takker!!  :) :)
Avatar billede hojben Novice
02. november 2001 - 14:45 #19
Well det er desværre ikke mig som skal lege med den.. men vil dog nok alligevel snige mig til et par timer ... *G*