Avatar billede blood Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:52 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Adsl?

Jeg skal til at bestille Adsl nu men jeg er lidt i forviret..

Jeg er blevet enig med mig selv om at det skal være TDC Bredbånd.

Men hvad indholder det?
Der står at der følger et Adsl Modem med...Men er det et Usb Modem eller Netkort Modem?

Hvis det er et Usb Modem kan det så deles med andre bruger på mit netværk eller skal det være et Netkort Modem elller Router???

Jeg håber der er en som kan svare på det...
Avatar billede cholm Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:54 #1
Det er et netkort modem til ethernet.

/cholm
Avatar billede sukos Juniormester
29. oktober 2001 - 14:54 #2
Arghh, vil nu anbefale WOL istedet!
Avatar billede sukos Juniormester
29. oktober 2001 - 14:54 #3
Eller som min. få en router med fast IP!
Avatar billede blood Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:55 #4
sukos >> Jeg har også tænkt på det.. Men bruger WOL også Skilfiler eller skal der være rå kober?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. oktober 2001 - 15:04 #5
TDC bredbånd virker upåklageligt. Telefon regning og internet regning i en omgang det er så let at have med at gøre.

Skille filteret og modemet står fint under bordet og fylder ingen ting, derfra er det bare i en billig switch (min kostede 400 kr) og så dele ud til hjemmets andre computere, det koster jo ikke ekstra at få et par ekstra dynamiske IP\'er.

Avatar billede madizone2 Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:10 #6
TDC NetExpres kommer sammen med Siemens SpeedStream 2601 router - en internet-deler.

james > ekstra IP\'er til bredbånd koster da klegner, ikke?
Avatar billede myllesen Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:12 #7
->james
Kan dine PCer derhjemme også se hinanden selvom du frakobler ADSL-linien (og dermed DHCP serveren, dvs. PCerne ikke får nogen dynamisk IP adresse tildelt)?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. oktober 2001 - 17:30 #8
myllesen>> Det ved jeg faktisk ikke for jeg har ikke fået oprettet den anden maskine som bruger på min win2000. Men det burde virke at have en DHCP og en configureret IP (lokalt)
Avatar billede drone Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:01 #9
TDC bredbånd indeholder:
1 spliter.
1 ADSL modem med 10mbit ethernet udgang.

Hvis du vil dele internet forbindelsen er de flere måder at gøre det på.

Få 2,4 eler 6 dynamiske ip\'adresser sammen med dit abonnement, tilslut en switch direkte til modemet og optil 6 maskiner til switchen.
Fordele: Nemt at sætte op.
Bagdele: Højst 6 pc\'ere. Du kan ikke værre sikker på at de dynamiske ip\'er er i samme subnet maske, hvorfor dit lan måske ikke virker.

Få en fast Ip adresse sammen med dit abonnement, en router og en switch. tilslut routeren til modemet og switchen til routeren.
Fordele: Op til 256 maskiner kan dele din internet forbindelse, og dit lan konfiguerer sig selv.
Bagdele: Kræver mere hardware= dyrere. Der kræves lidt opsætning af routeren.

Avatar billede drone Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:03 #10
mulighed nummer 3 er at sætte 2 netkort i en maskine, og lade denne fungere som router. Denne tilsluttes så en switch hvor de øvrige maskiner også tilsluttes.

Fordele: Som router løsningen, bare lidt billigere i hardware.
Bagdele: Som router løsningen, samt router pc\'en skal altid være tændt.
Avatar billede drone Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:05 #11
myllesen >> det afhænger af dit styresystem. Nogle vil selv forsøge at opsætte ip konfigurationen. Men hvorfor frakoble adsl ?
Avatar billede drone Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:07 #12
WOL kræver normalt rå kobber.
De er vist lige ved at være på banen med et produkt der kan bruge delt kobber (skillefilter)
Avatar billede drone Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:07 #13
TDC bredbånd med fast ip adresse virker i øvrigt glimrende for mit eget vedkommende.
Avatar billede blood Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:48 #14
drone >> Gør ikke noget den skal være tænt... :o)
Jeg har en linux maskine som i forvejen står som router på min isdn forbinnelse...

Jeg tror efter hånden jeg har fået de svar jeg skal bruge.... Takker :o)
Avatar billede drone Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:15 #15
taker for point
Avatar billede myllesen Nybegynder
01. november 2001 - 08:19 #16
->drone, james
Jeg ved spm. er lukket men alligevel:
Se mit relaterede problem på http://www.eksperten.dk/spm/124976
Jeg synes ikke jeg har fået et fornuftigt svar endnu...
Men drone berører det ved omtalen af bagdele ved mulighed 1.