Avatar billede u2u Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:34 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

underlig fejl...

Jeg har lavet en kæmpe meget lang insert string, og den fungere, så troede jeg at det var min string der var noget galt med, så jeg prøvede med en meget simpel en, men den giver fejl...

String:

sql =\"INSERT INTO search_log (searchword) values(\'test\')\"
conn.execute(sql)

Fejl

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.
/test.asp, line 6

Hvad i helvede sker der her?
Avatar billede nordclc Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:36 #1
Du mangler rettigheder til at skrive i databasen!

//Claus
Avatar billede rune_c Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:37 #2
Er der skriverettigheder på din mappe hvor din db ligger i??
Avatar billede u2u Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:38 #3
Ja, men fra hvor? i selve DB\'en, eller i windows? Jeg har givet lov til read/write i IIS conf
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:39 #4
Ja, højreklik på databasen. Vælg Security. Klik på Add og tilføj Everyone. Sørg for at at Everyone har Fuld Kontrol. Det er også en god idé at tilføje IUSR_COMPUTERNAVN og give Fuld Kontrol til denne bruger, da du derved kan have tabellen åben samtidig med at du bruger den på web...
Avatar billede u2u Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:42 #5
Der er givet adgang til annonym osv...

Den siger det samme...
Avatar billede u2u Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:44 #6
Sorry... Jeg skulle nok vælge den rigtige server der er til test, og ikke klar til test server!!!!! Jeg er en spade... (eller også bare træt!)

Hvem ville det være rimiligt at give point?
Avatar billede rune_c Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:50 #7
kan da bare give 10 til hver...
Avatar billede u2u Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:51 #8
Så skal jeg oprette 3 spørgsmål med 10 point???
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
05. november 2001 - 19:26 #9
Nej, du skal bare klikke på knappen Avanceret og så skrive 10 i alle felterne ;-)