Avatar billede zycho Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

IBM 75 GXP HD siger underlige skratte lyde under formatering

IBM 75 GXP HD siger underlige skratte lyde under formatering!

Den siger først:

Kontrollerer registrerende diskformat

og så:

undersøger aktuelle beskadige klynger.

Er min harddisk defekt ?
Avatar billede zycho Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:17 #1
og det er når jeg prøver at formatere disken. Det tager EXTREMT LANGT TID, i forhold til hvad det plejer at gøre. og så siger den skratte lyde !
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:17 #2
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:18 #3
Avatar billede zycho Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:25 #4
makse det er jo til windows right ? Den er formateret..........der er ingenting på den
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:32 #5
Programmet laver en startdiskette, man skal starte op på.
Kan du ikke gøre det på den PC, du sidder ved nu?
Avatar billede zycho Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:55 #6
den er lige blevet færdig med at formatere og er færdig med at undersøge aktuelle beskadige klynger. Det tog ca. 5 timer....Men den virker nu :)
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:02 #7
Du mente åbentbart ikke, at du fik svar på dit spørgsmål!
Avatar billede zycho Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:18 #8
nej makse. Hvis du havde sagt at jeg skulle prøve at lade den køre færdig den formatering/undersøgning af aktuelle beskadige klynger, så havde du fået pointsene ;)

Men når det virker fint nu efter jeg lod den køre i mange timer, så ved jeg jo at den virker.....
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:33 #9
Der er da noget galt, hvis det tager 5 timer.
Har du prøvet DFT?
Avatar billede zycho Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:36 #10
nej har ikke prøvet det...Men hvis den begynder at opføre sig underligt igen, så prøver jeg det lige, og hvis det så hjælper så skal du nok få pointsene ;)
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:40 #11
Okay. Du kunne jo prøve at formatere den igen, hvis du tør. :)
Avatar billede zycho Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:15 #12
Nu er den igang med at formatere igen :( Og den gør det kraftedme igen!!! ¤W%\"#)¤&)\"(#&¤)(\"&#¤

Og det værste er at den står klods op af der hvor jeg skal sove...Så jeg skal ligge og høre på det larmeri i nat. Nåmen når jeg kommer hjem i morgen fra skole, vil jeg prøve det der IBM diagnostic program... Jeg er ret sikker på (man må jo se realistisk på sagen) at min HD er smadret :(

Det er noget rigtig lort, for selvom jeg kan få den byttet (det er nok ik noget problem pga. garanti...), så er det vel en lang proces  hvor jeg må undvære Harddisk!!

Hvad kan jeg gøre der ? Jeg kan ikke undvære min computer mere end et par dage endnu, jeg har allerede undværet den i 4 dage nu. Det er jo ligefør man må købe en??
Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:21 #13
Ja, køb en 100GB Western Digital så slipper du for problemer fremover.
Du kan jo også høre med din forhandler, om du kunne låne en harddisk.
Avatar billede zycho Nybegynder
29. oktober 2001 - 07:24 #14
Har allerede en 80 GB WD800BB ved siden af denne IBM HD til data ;) så jeg har ikke også brug for 100 GB, hehe. 180GB, dem får man da aldrig brugt :)
Avatar billede kristoffer Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:40 #15
Makse> \"Okay. Du kunne jo prøve at formatere den igen, hvis du tør. :) \"

lol, du lokker.

PS. min IBM-hd. er lige crashet. Jeg har opgraderet til en Maxtor DiamondMax 60.
Avatar billede zycho Nybegynder
29. oktober 2001 - 17:54 #16
Hmmmmm. Ingen tager telefonen til hvor jeg købte HD´en :-/

Der er gået 14 måneder, så selve dem jeg købte den af skal vel ikke dække noget, men jeg ved der er minimum 3 års garanti på den disk (kan ik lige huske hvor mange år det var)......

Det er jo ligefør man er nødt til at købe en Harddisk så man kan bruge computeren i mellemtiden ??? Og i såfald. Hvad for en skal man så købe ? For skal jeg bruge den senere, så er jeg næsten nødt til at købe en WD800BB så jeg kan raide den sammen med min nuværende...? For jeg gider ikke at have mere end 2 visuelle harddiske fordi jeg synes det er latterligt at have en masse små diske til mine data....Eller skulle man købe en billig 20 GB og så sælge den bagefter ? Derved mister jo en masse penge, men på den anden side skal jeg jo også købe RAID controller, hvis jeg vil købe en magen til min WD800BB for at køre RAID.

BTW: Makse jeg prøvede det der program (IBM Drive Fitness Test), men det virkede kun på den computer jeg lavede bootdisken på!!! Og det kan jeg jo ik bruge til så meget :( Altså når jeg prøvede at boote op med den bootdisk på den computer med min (sandsynligvis defekte) IBM harddisk, så får jeg en eller anden fejlmeddelelse som lyder nogenlunde sådan her:

floppy disk error (40)

Så jeg kan desværre ikke teste den.....

Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:28 #17
Hmm. Fejl 40 kunne nu tyde på, at der er noget galt med floppy drevet.
F.eks. at kablet vender forkert.

Ellers kan du jo flytte harddisken, over i det system du lavede DFT disken i.