Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:41 Der er 32 kommentarer

Opstart af pc spilfirma !

Banebrydende nyt spilfirma opstartes -

Nytænkende ideèr.
vi har ideèrne til helt nye spil !
Vi er fuckin`trætte af spil der siger: \"can`t do that\"/\"Can`t pick that up\" - Begrænsninger som gør spillet urealistisk !
Vi vil lave et spil der kan det \"hele\" !!Og som er helt nytænkende!!

Vi har virkelig nogle fede ideèr som vi ved vil blive et hit hvis det blev udgivet !?

Måske er det en stor mundfuld, at \"gå imod de STORE spilfirmaer, men det gør vi altså !

Så lige nu leder vi efter folk som enten kan programmere,modellere i 3d eller har nogle ideèr eller bare tænker på samme måde, eller som gerne vil vide mere !?

Mikkel2222

Avatar billede freefreelancer Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:24 #1
Er du på icq`?

-Jonas
Avatar billede beatone Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:37 #2
Det lyder meget interessant, men jeg kan hverken programmere spil eller modellere 3d, men jeg vil gerne være med på den grafiske front :)
Avatar billede freeztyler Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:46 #3
Jeg kunne da godt tænke mig at være med! Ikke på 3d fronten heller, men nærmere inde i reklame/marketing! Eller alt det kan diskuteres, har du/i ICQ? Mit nr. er 124003940 - og kan oz kontaktes på Freeztyler@Ofir.Dk
Avatar billede freeztyler Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:48 #4
++++ Jeg tænker på helt samme måde som jer, ikke alt det samme junk hvor man ikke for den fulde fornøjelse af et spil som man nu engang kunne få med realismen i højsædet!++++
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:51 #5
vil lige indskyde at jeg er træt af spil med manualer så store som bibler :)
jeg kan ikke programmere særligt godt så jeg kan ikke være med :(
måske som beta tester*gg* :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. oktober 2001 - 10:28 #6
Og det har hvem så tænkt sig at lave?

Hitman kostede 18millioner at lave, hvad er jeres budget?
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:38 #7
Lige en kommentar til pessimisten TommyF :

Jeg har været inde og besøge IO Interactive, som lavede Hitman, De var 3 personer som startede på samme måde: med en god ide og fremlagde den så for et stort etableret firma som Eidios. Men måske med hjælp fra ekspertens kloge hoveder vi selv kunne klare programmeringen,modelleringen og marketing, hvis ikke kan man altid prøve at præsentere ideén for at stort etableret firma - dem er der jo nok af !
Med hensyn til ICQ, vender jeg tilbage på mandag eller tirsdag, skal lige have nogle småting på plads !!

Indtil videre tak til: Freefreelancer,Beatone,Freeztyler og Dex dexter, for interessen !!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:45 #8
Jeg er med på e-business, web-strategi og udformning af web-del...

/Jes_Petersen
/jes@kaliebe.dk
/ICQ #77714548
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:17 #9
Jeg er med på \"own site design\" !
Jeg arbejder i øjeblikket på min side www.styled.dk men tag dig ikke af indholdet det laver jeg bedre når jeg er helt færdig med designet...

styled@styled.dk

-Jonas

Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:24 #10
min icq: 136772168

FreeFreelancer, din icq?
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:26 #11
beatone og dex dexter har I icq?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:44 #12
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:24 #13
Mit icq nummer er 118537945! Men i den kommende uge er jeg på et andet nummer men jeg sætter dig bare i min contact list!

-Jonas
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:43 #14
No Offence, meeeeeeeeeeeeen

Det er vist lige overdrevet det her.

\"Hey jeg vil lave et spil jeg ved ikke hvad det skal handle om, jeg har ingen penge, jeg er 14 år (Læs nedenunder) men jeg vil lave et spil der bliver det bedste i verden\"

Wake up ;)

Ikke fordi jeg har noget imod du er 14 ( er selv 15 ) meeeen tror du selv på din \"ide\" ?

Det minder lidt om de personer der lige kan programmere en søgemaskine ting med kategorier og andet og kommer \"Jeg vil starte en portal lige som jubii\".

Meeen nu bliver jeg vel også kaldt pessimist så jeg vil stoppe nu!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:48 #15
bjarke-b>> stemmer dig delvist til, men det skader vel ikke at prøve?
hvem siger at det ikke skal lykkedes?, man har jo hørt om den før
og eller lærer man jo ud fra sine fejl.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:58 #16
Tjah, man skal muligvis også prøve at tænke realistisk ;)

Hvis i nu havde en super ide der aldrig var set før.....meeen.....som Anders Lund Mathesen gør grin med creamy i hans show \"Hejsa, vi kan ikke synge, vi kan ikke danse, vi kan i det hele taget ikke noget - hvor skal vi skrive under?\".

I har drømmen om det men ingen ide ;)
Avatar billede beatone Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:03 #17
Bjarke> Tænk hvis Counter-strike teamet havde spurgt dig før de gik igang med deres halflife mod. LOL
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:09 #18
bjarke>> hellere prøve end at give op inden man er begyndt.
men på den anden side lade hellere være, det kunne jo være man lærte noget med det :)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:17 #19
dex_dexter > Ja - hvis man har tiden / lysten / troen på/til det......min umiddelbare mening er jo bare at det er et dødfødt projekt.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. oktober 2001 - 19:10 #20
alt er mulig.
Avatar billede nse Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:01 #21
Jeg må også lol\'e lidt....
I vil lave et banebrydende spil, som skal konkurere med med spil i 2 cifrede million beløb... Inden i kan få bare 1 kr. til opstart af et spilfirma, skal i fremlægge nøje buget, idéer, salgsgrundlag osv det vil tage mange måneder. Ydermere skal i nok have et anerkendt navn, hvis det skal foregå i DK....
Så efter min mening, hvis i har sådan nogle gode idéer, prøv dog og sælg dem!!! Det er andet er noget nær umuligt, især hvis det er nytænkning!!!!
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
29. oktober 2001 - 11:26 #22
Ja, ok! vi må hellere gi`op !!
Nej, jeg siger stadigvæk at jeg tror 100% på min ide ! Det kan godt være at det bliver svært at opstarte et desideret spilfirma, udelukkende med hjælp fra andre her på eksperten (no Offence)- måske jeg tog fejl der ! Så må man gå gå andetsteds hen ! Men jeg siger stadigvæk at det i det mindste godt kan lade sig gøre at fremlægge en god ide`for et allerede etableret spilfirma !

Bjakeb>1)jeg ved godt hvad spillet skal handle om,jeg har somsagt masser af gode ideèr!2)For at fremlægge en god ide`behøver man vel ikke ret mange penge!?(hvis nogen?)(tid har jeg masser af!)3)Jeg er 14 år??hvor for du det fra?(er 26!) Jeg syntes ikke man behøver at give op, før man i det mindste har prøvet!Alle stor firmaer/ideèr er vel startet fra bunden!?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:22 #23
mikkel2222 > Ok, det er min fejl - jeg tog fejl af dig og freefreelancer , havde bildt mig ind at det var ham der havde oprettet det spm her.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
03. november 2001 - 20:46 #24
Gør venligst rede for følgende!

Har i et færdigt spil-design klar?
Har i programmerings erfaring?
Har i modelerings erfaring?
Har i grafisk erfaring?
Har i tid?

mvh
Avatar billede agony Nybegynder
03. november 2001 - 20:51 #25
der er penge i et godt spil koncept. Se bare på commandos. Idé manden troede igen ville udvikle det men ida er det jo en mega sælger.
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. november 2001 - 21:58 #26
Uplink virker også til at blive populært. Men de har også en (næsten) helt ny ide, i vil tage en gammel ide og så lave grafikken/funktionelitten bedre end de store firmaer har kunnet.
( www.introversion.co.uk )
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
04. november 2001 - 10:00 #27
Jeg er skam fuld af ideer...!
Avatar billede tax Nybegynder
08. november 2001 - 13:04 #28
Ideer er der skam nok af, problemet er at finde folkene der kan realisere dem indenfor det givne budget som er 0 kr pt.

Gratis fadøl på strøget er også en god ide, men svær at financiere.
Avatar billede henrixx Praktikant
17. november 2001 - 01:47 #29
Man er ikke et øjeblik i tvilv om at dette er Danmark !!!!!

Q: Hvorfor ?

A: Her er en med en god idé ( forhåbentlig ).....

Q: Og hvad fik han ud af det ?

A: Han fik lov til at smage DEN DANSKE JANTELOV !

Jeg synes sq at alle jer med de NEGATIVE VIBRATIONER helt ærligt skulle finde et andet sted at bruge fritiden, for jeg mener ikke at mikkel2222 har brug for at høre på jeres vås

Så mit råd til mikkel

KEEP THE FAITH ! :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. november 2001 - 15:22 #30
*G* Han får noget feedback, jeg kan se at du ikke tænke videre hurtigt, ideen er at lave et spil magen til det alle de store firmaer laver.... men i en bedre kvalitet, hvorfor tror du de store ikke har lavet det? Har de ikke fået ideen... gu har de det, men de har stødt på et problem. Og det ville være surt hvis Mikkel støder på det samme problem efter 45.000kroner.

Hvis en mand kommer løbende hen til mig og fortæller mig, at han har sparet 200k op og vil bruge dem til at starte en forretning, hvor han vil sælge sand i Sahara, sjak jeg så:
1) Sige tillykke, afsted med dig.
2) Give ham nogle råd og så lad ham selv afgøre det?

Lad være med at være så naiv, dette er ikke janteloven, så dum at høre på når folk hiver den frem og bruger den som undskyldning når nogle er kritiske.
Avatar billede peellefsen Nybegynder
04. december 2001 - 23:51 #31
Hvis I vil sælge/fremlægge en spil ide til et etableret firma, så SKAL, og det er et must, I lave et såkaldt designdokument. Det skal så indeholde alle detaljer vedr. konsept, ide, features, udførelse, baggrundshistorie + en masse andre ting jeg ikke kommer i tanker om lige nu.

Og så må der gerne være skitser, grafikeksempler og allerbedst med noget kode også!

Let er det ikke, men hvis man vil nok, så kan alt sq lade sig gøre!

Mit icq: 128330588
Avatar billede CC112 Nybegynder
06. december 2010 - 11:54 #32
hey mikkel2222

jeg er kan skrive kode. og jeg kan 3d modeller.

kode sprog jeg kender til: C#,Java.

3D Programmer jeg pruger: 3D Max,Zbrush 4, og Blender(det første jeg startede med.)

progammer jeg selv ejer: Microsoft Visual Studio 2010, 3D max 2009,
                        Zbrush 4, Bleder, Photoshop, SQL.
Spil programmer jeg selv udvilker i: Unreal Technology, Unity.

skriv eller ring hvis du vil vide mere. Så kan vi snakke om din.

Telefon:20222405
hilsen
Chrisitan