Avatar billede gertnissen Nybegynder
30. maj 1999 - 17:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Svar på indlæg blokeres af tåbelige ''ikke-svar''

Utrolig mange spørgsmål besvares lynhurtigt, med en tåbelig kommentar (som svar).

"det ser jeg lige på", "jeg vender tilbage" eller lign. kommer ofte som svar og blokere derfor at andre kan lave et svar og dermed få kredit/point. (medmindre svaret afvises af spørgeren)

Kunne det ikke laves så det var muligt at lave flere svar til samme spørgsmål, eller straffe tåberne med minus point.

Dem der benytter denne teknik opnår at spørgsmålene forsvinder fra listen over ubesvarede spørgsmål !! (dvs. evt. ''konkurrent-svar'' læser måske ikke spørgsmålet da de tror der er svaret kompetent på det)

Listen over eks. HTML er opdelt i besvarede og ubesvarede spørgsmål, kunne den ikke opdeles i ikke-accepterede og accepterede svar ?
Avatar billede thoeger Nybegynder
30. maj 1999 - 20:36 #1
admin'en har vist lovet at denne funktion snart kommer til, så det gælder vi os til!
Avatar billede jgc Nybegynder
31. maj 1999 - 12:25 #2
Opdelingen på eksperten er da mlm accepterede og ikke-accepterede svar. Et spørgsmål kommer først væk fra den aktive gruppe når det er besvaret OG accepteret. Det skulle (burde) ikke være nødvendigt at ændre noget teknisk for at slippe af med de mange fake-svar (som jeg er helt enig i at der er for mange af). Det eneste der - i mine øjne - virker, er at få spørgerne til at afvise fake-svar med det samme. Man kan ved samme lejlighed henvise til ekspertens regelsæt (http://eksperten.dk/eksperten/info_betingelser.asp) - for dem der læser alle 5 punkter burde der ikke være tvivl om etik på eksperten.

Hvis man skal ændre noget, var det måske en idé med et "gult kort" som admin kunne give til folk der misbrugte svarmulighederne. Ved gentagne forteelser kunne misbrugeren så smides ud af systemet eller få frataget x antal point.
Avatar billede jgc Nybegynder
16. december 1999 - 14:38 #3
Funktionen er etableret nu - må jeg foreslå at lukke spørgsmålet. Hvis du ikke vil have at jeg får point for dette, kan du nu også selv svare på spørgsmålet og derved tage point'ene tilbage.
Jeg synes bare ikke spørgsmålet skal stå åbent.

/Jens