Avatar billede ingenting Nybegynder
24. oktober 2001 - 19:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med computer...

Jeg har opstarts problemer på min computer. Når jeg tænder for computeren, så begynder den at bippe helt vildt, hvorefter den starter op i fejlsikret tilstand. Genstarter jeg derefter, så kører den normalt.
Jeg kører Win 98 og har gjort det i lang tid uden der har været problemer, så hvad kan der være sket.

Kan det være min harddisk som har problmer eller hvad?

Kan I ikke komme med nogle forslag til problemmet og evt. hvordan jeg løser disse?
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. oktober 2001 - 20:00 #1
Er der noget system i bip\'ene? Kommer der et bestemt antal, kommer de på den samme måde hver gang?
Avatar billede ingenting Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:02 #2
De kommer konstant på samme måde, hurtigt efter hinanden...
Avatar billede dj_fisker Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:05 #3
Det kan være at der noget der sider løst i computer

er det et asus bundkort du har
Avatar billede cool_casper Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:06 #4
Det nemmeste er nok at geninstallere din comp!!!!
Avatar billede jgk Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:08 #5
Måske har du fået virus....
Avatar billede j.robert Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:08 #6
Prøv lige at kontrollere at alle dine kabler og hort sidder ordentlig i kabinettet.
- Det kan være der er noget der sidder løst.
Avatar billede j.robert Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:09 #7
hort=kort
Avatar billede djm33 Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:09 #8
Få updateret din BIOS, tjeck at alle enheder sidder og er jumpet rigtigt. Hvis dette allerede er tilfældet, er jeg MEGET bang for at du sidder inde med et defekt bundkort.
Avatar billede zarthax Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:14 #9
du har defekte ram .....
Når du starter \'puteren kommer der normalt ét bib ... det er når rammen er \"godkendt\"

Flere bib betyder ødelagt ram ....prøv at se om de sidder korrekt og pil dem evt. ud et efter et ....
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:23 #10
prøv at reset din bios engang. Lav derefter en ren FORMAT C:
Avatar billede ost Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:53 #11
Tag rammen ud, og sæt den i igen. Lad være med geninstall inden du har udelukket hardwareproblemer, det vil ikke lykkes.
Din bios er garanteret fin, eftersom du overhovedet KAN starte op, så lad være med at opgradere den.
Avatar billede djm33 Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:39 #12
Bare fordi computeren kan starte op, der det ingen garanti for at bios\'en skulle fungere fint, det vil man vide, hvis man arbejdet med Asus bundkort.
Avatar billede j.robert Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:40 #13
djm33>> Nemlig.

ingenting>> Jeg kan forstå du har haft din PC i lang tid.
- Når du alligevel lige skal kontrollere dine kabler og har dit kabinet åbent, Så synes jeg lige du skulle benytte chanchen, til at checke om dit batteri på bundkortet skal udskiftes.
Avatar billede ingenting Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:18 #14
Jeg har prøvet det forslag som ost kom med og det virkede, så du får alle point...tak