Avatar billede kulle Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Filtyper

Hejsa alle eksperter!

Hvor er det nu lige man kan ændre filtyperne og hvad for nogle programmer de skal åbnes med?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:42 #1
shift i bund, højreklik på filen, vælg åben med, og kryds \"åben altid med dette program\"
Avatar billede makse Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:43 #2
Stifinder - Mappeindstillinger > Filtyper.
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:45 #3
hvordan ændre i så filtypen i win2000, fx hvis du har downloadet en xx.xls som i virkeligheden er en xxx.doc - og det eneste du skal gøre er at ændre efternavnet??

Dette er nemt i fx win98 hvor filen har sit efternavn stående efter filen men det før den ikke i win2000, hvis man forsøger hedder filen bare xxx.doc.xls (dosnavnet)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:31 #4
fjerner \"skjul efternavn for kendte filtyper\" i  mappeindstillinger, og omdøber filen.