Avatar billede tobbi Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:52 Der er 10 kommentarer

At gemme æ, ø og å m.m. i Sybase

Hej

Jeg er ved at lave noget ASP hvor man gemmer noget i en Sybase DB. Hvis man fx bruger Infomaker til at opdatere sine tabeller med æ,ø,å gemmer den det rigtigt ned i tabellerne.

men lige så snart det går igennem en ASP - side, funker det ikke ???

hvad kan være problemet ??

Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:53 #1
Sybase kan sagtens håndtere det.

Så det må være noget med driveren der oversætter eller asp.
Avatar billede kimsom Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:05 #2
Check din locales file (..sybase/locales/locales.dat) , find dit operativsystem i []
og check locale = default , us_english, cp850 (og ikke iso_1)
Avatar billede tobbi Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:14 #3
jeg kan ikke finde locales.dat på pc\'en....
hmmmmmmm

men måske det har noget med odbc\'en at gøre...
Avatar billede kimsom Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:18 #4
Hvad med på serveren ?
Avatar billede tobbi Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:55 #5
jeg bruger Adaptive server anywhere 7
og personal web server

når det engang skal implementeres rigtigt, skal det lægges over på en anden web-server....
Avatar billede tobbi Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:59 #6
jeg tror nok jeg har fundet ud af at den db som vi bruger, bruger et andet ascii tegnsæt end dansk. Men jeg tror ikke man kan lave om på det når først tabellen er oprettet......
Avatar billede tobbi Nybegynder
24. oktober 2001 - 16:00 #7
jeg mener selvfølgelig databasen og ikke tabellen.....

Avatar billede degn Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:15 #8
Hjælper det ikke hvis du vælger en translater på din ODBC profil
Avatar billede tobbi Nybegynder
24. oktober 2001 - 23:19 #9
har prøvet at vælge translator, men så blir det endnu værre, så kan den slet ikke finde ud af det.
Avatar billede sqlanywhere Nybegynder
26. august 2003 - 17:20 #10
Jeg tror at du har anvendt FrontPage til at lave din HTML side og den sætter automatisk en sprog/codepage parameter på hver enkelt side til WIN-Latin-1252 eller noget lignende. Fjern det fra HTML koden - og dit problem er væk.
Det er ikke noget med ODBC, IIS-Server, Sybase eller noget lignende. Det er ren og skær microsnot standard, som bliver trykket nedover os allesammen.