Avatar billede heick Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdeling af celler i regneark

Kan man opdele celler i eksiterende celle i regneark, eller skal det laves i word (tabller)

mvh

Jonna
Avatar billede finnholm Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:37 #1
Ja du skal markere kolonnen og vælge Data - Tekst til kolonner!
Avatar billede janvogt Praktikant
24. oktober 2001 - 11:53 #2
Med \"tekst til kolonner\" kan man opdele endten på baggrund af cellebredden eller på baggrund af et eller andet separator-tegn, f.eks. mellemrum.

Har du behov for at adskille på andre måder, kan du bruge formler til at udtage den del af cellen du skal bruge.
Denne metode kan iøvrigt også anvendes som erstatning for \"Tekst til kolonner\".

For at vurdere, hvad der er nemmest, skal vi nok bruge lidt flere oplysninger om, hvilken type opdeling du skal foretage.
24. oktober 2001 - 13:35 #3
Jeg tror, at Jonna tænker på noget helt andet. Jeg tror, at hun gerne vil opdele f.eks. celle A1 i flere celler, således celle A1 indeholder f.eks. 4 celler. Jonna har jeg ret ?

Det kan du ikke i Excel 2000.
Avatar billede lsimony Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:00 #4
Du bliver nød til at bruge flere celler, hvis du har behov for flere celler. Du kan så merge/samle de celler, hvor du ikke har brug for mere end en celle.
Avatar billede janvogt Praktikant
19. november 2001 - 10:22 #5
>>> jonna
Afslutter du ikke lige spørgsmålet - evt. uddbyb, hvis du skal have yderligere hjælp.
Avatar billede janvogt Praktikant
19. november 2001 - 11:14 #6
uddbyb = uddyb spørgsmål
17. december 2001 - 02:07 #7
Hvad har vi gang i her ?
Avatar billede heick Nybegynder
29. august 2002 - 07:46 #8
Det var lige det jeg havde behov for at vide - tak