Avatar billede borch Nybegynder
23. oktober 2001 - 23:22 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Udskrivning fra PC Plus

Kan man vælge hvilken port man vil udskrive til i regnskabsprogrammet PC Plus ?  Det ser ud til at den som udgangspunkt forsøger på LPT1: men man kan få den til at skrive på LPT2: ??  Og hvordan gør man i så fald ?

/Henrik Borch
Avatar billede movingrok Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:09 #1
Hvilket printer skal du bruge?
Avatar billede borch Nybegynder
24. oktober 2001 - 09:45 #2
Jeg bruger en HP Officejet G95, som er tilsluttet via en HP JetDirect 170 printserver. Det vil sige at der ikke er direkte forbindelse mellem LPT porten på PC en og printeren.
I Windows 98 er printeren sat op som LPT2: således at DOS programmer kan skrive til printeren selvom det er en netværksprinter.
Men jeg ved ikke hvordan jeg får printet i PC Plus til at gå til LPT2:. Kan man evt. redirigere LPT1 til LPT2 på DOS eller Windows niveau ?
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:23 #3
Jeg vil ikke udelukke at du kan gøre det, men du skal ha i tankerne at PC Plus blev lavet før man overhovedet kom i tanke om at sætte to porte i computeren *G*.

Jeg kender ikke PC Plus så godt, men dette er forløberen for Navision 3.X, og der skal man gøre den under den enkelte printer - hvis du ikke kan gøre det der tror jeg ikke du kan ændre det
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:24 #4
Jeg ville sætte den til LPT1 og det du så har på LPT1 idag flytter du over på LPT2
Avatar billede movingrok Nybegynder
24. oktober 2001 - 16:36 #5
Jeg har lige været inde i PC-Plus og du kan ikke sætte andre LPT. Du må bruge LPT1. Du kan godt få problemer med din HP, hvis den skal skrive condensed mode!
Avatar billede borch Nybegynder
25. oktober 2001 - 17:25 #6
Ja, jeg må jo bide i det sure æble og konstarere at det ikke kan lade sig gøre at indstille porten til udskrift i PC Plus. Jeg har endda været i kontakt med distributøren som bekræfter dette.
Ærgerligt - det er ellers et godt program.
Avatar billede jklausen Juniormester
02. juli 2003 - 10:36 #7
Til orientering:
Pc plus laves i en ny version der kan køre til alle printere.
Men du kan dele din printer. Så skriver du i en dos promt:
net use lpt1: \\maskine_med_printer_navn\sharenavn

Så vil alt det du skriver ud til lpt1 (det der kommer fra pcplus) ryge over til din hp officejet - MEN du skal være opmærksom på at printerkoderne inde i pcplus skal passe! Du kan checke dette ved først at sætte printeren direkte på lpt1 og lave en prøveudskrift fra pcplus.