Avatar billede lille_nina Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Preview i nyt browser vindue

Jeg arbejder i Dreamweaver Ultradew 4 paa PC, og er godt og grundigt traet af at hver gang jeg trykker F12 for at preview\'e den side jeg arbejder paa i en browser, saa abner den ikke mit html dokument i et nyt vindue, men i et af de eksisterende vinduer hvor jeg var ved at lave noget andet.

Det maa da vaere muligt at aendre paa det?

Irriterede Nina
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:48 #1
He he, ja det er pisse irreterende!!!! Men jeg har endnu ikke kunne finde løsningen på det, andet end at lade være med at skrive i online forms samtidigt med at man leger med Dreamweaver for så dutter det jo ikke altid at bruge <Back> knappen :-(
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
23. oktober 2001 - 19:51 #2
Ja ultra sucks på det punkt.
:-) karsten
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:56 #3
Ja og det er egentligt ret sjovt, for søster programmet Fireworks, kan nemlig også previewe i browser, og her åbnes der et nyt vindue ligegyldigt hvor mange vinduer der er åbnet i forvejen :-0
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
23. oktober 2001 - 20:24 #4
Ja, men så ryger knapper også en tur, hvis man vil se en gammel preview. Det er da godt, at familien ikke er meget større.

:-)  Karsten
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:49 #5
Du kan fx. have 3 browservinduer åbne. To eksperten, og et til at teste dine sider i.

Lige inden du trykker F12, så tryk på dit \"testvindue\" nede i statusbaren, og gå så tilbage til DW og tryk F12. Så bruger den det sidst \"benyttede\" vindue.
Det virker hos mig.

/pelkjaer
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:01 #6
Hmmmmmm hvilket OS kører du pelkjaer ?

Det har jeg tidligere prøvet, men lige lidt hjælper det på W2K IE 5.0, 5.5, 6.0 :-(
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:03 #7
IE5.5/Win98se

Jeg ville ikke skrive det hvis ikke det virkede;D
Avatar billede lille_nina Nybegynder
24. oktober 2001 - 16:13 #8
Det viker heller ikke hos mig. Jeg synes naermest at det virker lidt tilfaeldigt hvilket vindue den benytter.

Nina
Avatar billede erax Nybegynder
24. oktober 2001 - 18:12 #9
Det jeg selv gør er, at gemme mit html dokument på min hardisk som man nu gør, ogå så  har jeg det åbent ved siden af. Når jeg så gemmer mit Dreamweaver dokument skal man jo bare trykke F5 for at refreshe. På den måde er det altid det samme dokument du arbejder med.