Avatar billede kapsel Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:51 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med WOL\'s regninger

Hej

Andre end mig som har problemer med at WOL mener at I ikke har betalt jeres regninger?

Jeg havde Flatrate 128 for lidt over et år siden, nok næsten to, og cirka 3 måneder efter jeg sagde det op, sendte de mig en rykker på cirka 3000 kr, for hele mit abb. som jeg HAVDE betalt for. Så ringede jeg ind og brokkede mig, og de sagde det var ok, og de havde fikset det. Men omkring en måned senere modtog jeg IGEN en rykker. Så fik jeg min mor til at ringe ind og brokke sig (da hun er lidt bedre til det med regninger), og hun sendte kopier af samtlige regninger jeg havde betalt og WOL sagde igen det var ok, og det var iorden.

Siden har hun haft ringet en del gange fordi jeg har modtaget rykkere, men ligemeget har det hjulpet..

Og idag har jeg så fået brev om at jeg er blevet kaldt til inkasso, og jeg skylder dem lige knapt 4000 kr. (omkring 900 kr i gebyr fra WOL, og 750 kr. for udgifter til inkasso)

Hvad gør jeg? Truer med en advokat?
Avatar billede wazzup Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:59 #1
LOL
Avatar billede smiske Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:59 #2

Flere muligheder, ring ind til Worldonline og bed om at snakke med chefen for regnings service og forklar ham situationen, de \"almindelige\" suppotere kan intet gøre udover at taste det ind i systemet hvor det så åbenbart er gået tabt.
En anden mulighed er bare fuldstændig at ignore deres rykkere, FORUDSAT du er 100% sikker på du har dit på det tørre, det vil sige at du er 100% sikker alle regninger og ligende er betalt.  Når inkassoen så kommer kan du fremvise dine betalte regninger og han kan intet gøre og du skal intet betale forudsat de er betalt før inkassoen faldt ind ad døren :o)

Jeg er bestemt ikke noget orakel hvad angår denne her slags sager, men det er umiddelbart hvad jeg ville gøre, men nu kan du jo lige se om der kommer andre bud :o)

Ellers undersøg din sag her :

http://www.netvokat.dk

De kan nok give dig den rette vejledning :o)

//Henrik
Avatar billede hotpop Novice
23. oktober 2001 - 17:02 #3
Du skulle have bedt om at få det på skrift at regningerne var betalt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:02 #4
Send dem et brev, vedlagt alle betalte regninger. Bed dem returnere brevet i underskrevet stand.

Herved har du dokumentation på at de HAR forstået problemstillingen. Først herefter begynder du at ignorere dem. De vil herefter intet kunne gøre. Skulle de finde på at hive dig i fogedrettet, siger du pænt ja tak og medbringer din dokumentation.

NanoQ
Avatar billede kapsel Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:04 #5
Jeg har sendt mine kvitteringer ind flere gange, og WOL har sagt god for det, og sagt at det var iorden

Men så blev jeg ved med at få regninger med gebyr, med gebyr på gebyr\'et (og den slags :), og hver gang har vi ringet ind og  brokket os, og nu får jeg så det her INKASSO lort ind af døren
Avatar billede hotpop Novice
23. oktober 2001 - 17:09 #6
har du på skrift at regningerne var betalt og du har diverse kvitteringer?
Avatar billede kapsel Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:10 #7
ikke andet end at jeg stadig har kvitteringerne
Avatar billede arlu Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:11 #8
Hvis jeg var dig, ville jeg stille og roligt møde op i foged retten når det engang kommer dertil.

Jeg ville medbringe alle betalte kvitteringer, og dermed bevise over for fogeden at der er betalt.

Et andet forslag er at sende en KOPI af de kvitteringer ANBEFALET til WOL. de skal kvitterer for at have modtaget dem, og du har dermed også en garanti for at de har modtaget dem.
Avatar billede arlu Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:16 #9
Et forslag kunne også være at ringe til ADVODAN og forklare problemmet til en advokat. De tilbyde gratis advokat hjælp sommetider, alt efter sagens indhold.
Avatar billede kapsel Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:19 #10
Ok, jeg takker